در ادامه اقدامات و سیاست‌های ضد دینی خود؛

دولت جمهوری آذربایجان از برگزاری مراسم "جشن میلاد امام زمان (عج)" جلوگیری کرد

کدخبر: 2096974

حکومت جمهوری آذربایجان در ادامه اقدامات ضد دینی خود در کشوری که اکثریت مردم را شیعیان و محبان اهل بیت(ع) تشکیل می‌دهد، از برگزاری مراسم "جشن میلاد امام زمان (عج)" در باکو جلوگیری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: پایگاه اینترنتی «مائده» نوشت : جلوگیری از برگزاری مراسم حزب اسلام جمهوری آذربایجان برای جشن میلاد امام زمان (عج)، در حالی که دولت این کشور سال جاری را «سال همبستگی اسلامی» اعلام کرده و در حال برگزاری «بازی‌های همبستگی اسلامی» است، وضعیت متناقضی را ایجاد کرده است.

روشن احمدلی، سردبیر پایگاه اینترنتی «وطن اوغروندا» (در راه وطن) و رئیس «جنبش مقاومت اسلامی در راه قره باغ» گفت:«کسانی که خود را حامی اسلام قلمداد می‌کنند، به ملت اجازه نمی‌دهند اعیاد ملی و دینی خود را برگزار کند.»

روشن احمدلی افزود : «در حالی که حکومت از چندفرهنگ‌گرایی و همبستگی اسلامی و برگزاری مسابقات همبستگی اسلامی سخن می‌گوید، اینگونه اقداماتش مایه تعجب است. »

روشن احمدلی تاکید کرد: «با وجود تمام ممنوعیت‌ها، مردم این عید را برگزار خواهند کرد. زیرا، این عقیده ملت است و مردم ما همواره این عید را با اشتیاق و محبت فراوان برگزار کرده است.»

عاکف نقی، رهبر سازمان آزادی قره باغ نیز با محکوم کردن جلوگیری از مراسم جشن میلاد امام زمان (عج) در باکو گفت : « اینها نشان می‌دهد که حرف ها با اعمال،بر هم منطبق نیست. در «سال همبستگی اسلامی » و همزمان با برگزاری بازی‌های همبستگی اسلامی در باکو، جلوگیری از یک مراسم، وضعیت خوشایندی نیست. اگر از همبستگی اسلامی سخن گفته می‌شود، باید ابتدا در داخل جهان اسلام به همبستگی رسید. برنامه‌هایی نیز که برگزار می‌شوند، باید این هدف را دنبال کنند. به ویژه زندانیان اسلامگرا باید از زندان آزاد شوند. به جای خودنمایی به دنیا، بهتر است مسائل داخلی کشور را حل کنیم.»

الدنیز قلی اف، رهبر جنبش روشنفکران جمهوری آذربایجان نیز گفت : «طبیعی است کسانی که ارزش‌های معنوی ملت را تحریف می‌کنند، از برگزاری چنین مراسمی که سبب مصونیت معنوی مردم می‌شود، جلوگیری کنند.»

الدنیز قلی اف افزود: «در این کشور، یک طرف کسانی قرار دارند که سعی دارند معنویات مردم را از بین ببرند و در طرف دیگر نیروهای ملی و سالم قرار دارند که می‌خواهند با این وضعیت مبارزه کنند. »

الدنیز قلی اف گفت : «در جمهوری آذربایجان برای برگزاری برنامه‌های ضداخلاقی، همه نوع شرایط فراهم می‌کنند. این وضعیت خجالت آور است و باید ارزیابی شود، در واقع، روی دادن این وقایع در «سال همبستگی اسلامی» نشانه تناقض است.»

ارسال نظر: