سیدحسن نصرالله در سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین:

اسرائیل می‌داند جنگ آتی داخل سرزمین‌های اشغالی خواهد بود / "بن‌سلمان" بداند ظهور امام مهدی(ع) از مکه قطعی‌ است

کدخبر: 2096981

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین گفت که سید ذوالفقار در تمامی عرصه‌های مقاومت حضور داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد شهادت "سید ذوالفقار" گفت: یک سال از ترور فرمانده جهادی بزرگ، برادر عزیز "سید الذولفقار" می گذرد. ما در یادبودی گرد هم آمده‌ایم که وی هرگز غایب نبوده و همواره در فکر و قلب‌های ما حضور داشته و ما به برکت فداکاری‌های و در تمامی میدان‌ها در لبنان، فلسطین و عراق زندگی می‌کنیم. وی مجاهدی در تمامی عرصه‌های مقاومت چه در لبنان و سوریه و ایران بوده است.

وی افزود: مصطفی بدرالدین فردی بود که از مرگ هراسی نداشت و هرگز خسته نمی‌شود. وی قدرت و عاطفه را در کنار یکدیگر داشت. وی در راستای حمایت از مظلوم حاضر بود که خون و جان خود را فدا کند. وی فرماندهی بود که در زمینه آزادسازی سرزمین‌ها و بازگرداندن اسیران با عزت و دفاع از وجود و کرامت و دفاع از محور مقاومت فعال بود. وی با خداوند عهد کرده بود که از میدان جنگ در سوریه یا پیروز یا شهید بازگردد و وی از این میدان پیروز و شهید بازگشت و آرزوی تکفیری‌ها در سوریه را ناکام گذاشت.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: سید ذوالفقار فرمانده جنگ‌های ما در مقابله با گروه‌های اسرائیلی بود که طی آن تفاهم نامه‌ای برای آزادسازی سال 2000 بوجود آمد و در پی آن "شیمون پرز" در انتخابات با ذلت شکست خورد. وی برای سالیان متمادی فرمانده عملیات بود و طبیعی بود که برخی به دنبال انتقام از وی بودند.

وی اضافه کرد: سید ذوالفقار در کنار خانواده و حزب و مقاومت و تمامی مومنان به مقاومت باقی خواهد ماند. ذوالفقار حزب‌الله باقی خواهد ماند. وی در میان ما به عنوان فرمانده و الهام بخش و فریادی رسا که سستی و تسلیم شده را رد می‌کند، باقی خواهد ماند من به خانواده وی بار دیگر تسلیت می‌گویم و به آنها می‌گویم که مسیر وی را بدون هیچگونه تردیدی ادامه خواهیم داد.

سید حسن‌ نصرالله در ادامه سخنرانی خود گفت: درباره موضوع اسرائیل، در روزهای گذشته شنیدیم که دشمن اسرائیلی به دنبال اجرای تصمیم گذشته خود برای ساخت دیوار بتنی بلند از ناقوه در سال تا جبل الشیخ است. اسرائیلی‌ها در سال‌های گذشته دیوارهای زیادی را ایجاد کرده و شبکه‌های هشدار پیشرفته‌ای را در مرزها بوجود آوردند اما چند هفته پیش شنیدیم که یک شهروند لبنانی توانسته بود که از خط مرزی عبور کرده و با پای پیاده به ایستگاه اتوبوس در کریات شمونه برسد که این موضوع ثابت کرد تمامی اقدامات اسرائیل توخالی است.

وی افزود: ایجاد این دیوار بلند اعتراف به پیروزی خرد کننده لبنان و اعتراف به شکست اسرائیل و طرح‌ها و طمع‌هایش است. ایجاد این دیوار اعتراف به شکست طرح اسرائیل بزرگ بود که قصد داشتند از نیل تا فرات آن را ایجاد کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: اسرائیلی‌ها نمی‌توانند در لبنان و غزه باقی بمانند. اسرائیل شکست خورد و به فکر ایجاد دیوار افتاده است و اسرائیل بزرگ، دولت قدرتمند ترسناک، اسرائیل بزرگی که قصد داشت شرایط خود را بر مردم و منطقه و دولت‌های آن بدون هیچگونه مذاکره‌ای تحمیل کند، به پایان رسید. این اسرائیل بزرگ سقوط کرد چون وقتی اسرائیل و ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آن پشت دیوارهای بلند پنهان می‌شسوند در واقع ضعیف شده و به دولتی همانند دیگر دولت‌ها تبدیل شده و این پیشرفت استراتژیکی در موضوع مقاومت به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: اسرائیل درصدد ایجاد این دیوار است تا ترس سربازان و ترس شهرک نشینان خود را نشان دهد. این موضوعی ویژه در محاسبات نظامی به شمار می‌آید. دشمن اسرائیلی از هرگونه مقابله آتی هراس داشته و نگران است. ویژگی مقاومت این است که هرگز توخالی تهدید نکرده و سخن را برای سخن گفتن مطرح نمی‌کند و دشمن اسرائیلی به خوبی می‌داند که هرگونه جنگ آتی در داخل سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. به همین دلیل است که این موضوع را جدی گرفته و با این تهدید با برپایی رزمایش و تخلیه شهرک‌ها و ایجاد دیوارها مقابله می‌کند و این نیمی از جنگ به شمار می‌آید.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل از آینده نزدیک و دور می‌ترسد و این ترس از سال 1948 وجود داشته است. صحبت درباره جنگ اسرائیل علیه لبنان و حزب‌الله و مقاومت بخشی از جنگ روانی بوده که همواره وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. اسرائیلی‌ها فقط درباره جنگ آتی صحبت می‌کنند و هیچ نیت جدی در این باره ندارند و این نشان می‌دهد که جنگ تابستان 2006 چه حفره عمیقی در اسرائیل ایجاد کرده است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: چرا مردم را نگران کرده و می‌ترسانند. من به ملت لبنان و تمام کسانی که چه به صورت قانون و چه به صورت غیر قانونی در این کشور حضور دارند می‌گویم که "زندگی عادی خود را انجام دهید" چون این تهدیدها جدید نبوده و دشمن به دنبال جنگ روانی است. به خداوند که شما را پیروز کرد و به معادله طلایی که دارید اعتماد داشته باشید.

وی گفت: ما در برابر پایداری اسیران فلسطینی که اعتصاب غذا کرده‌اند سر تعظیم فرو می‌آوریم و سکوت اتحادیه عرب و سازمان‌های عربی و بین‌المللی و تمامی سازمان‌هایی که در برابر این ملت که همچنان به فداکاری پرداخته محکوم می‌کنیم. نشست سرانی که در عربستان برگزار خواهد شد را خواهیم دید و میبینیم چه نتایجی حاصل می‌شود. آیا اسیران فلسطینی در این نشست جایگاهی خواهند داشت آیا سران و پادشاهان کشورهای عربی این جرات و شجاعت را خواهند داشت تا از ترامپ که از اسرائیل حمایت می‌کند بخواهند بر اسرائیل فشار آورده تا خواسته‌های بشری و طبیعی اسیران فلسطینی را برآورده کند یا همچنان سکوت خود را ادامه می‌دهند؟ آیا کشورهای عربی بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان در فرهنگ نکبت زندگی می‌کنند یا آنکه مسیر دیگری را برگزیده‌اند.

وی به وضعیت لبنان نیز پرداخت و گفت: تحولات در مرزهای شرقی میان لبنان و سوریه مثبت بوده و این مرزها تا حد زیادی امن شده و ما در مقاومت وارد این مناطق شده و مجاهدین ما شب‌ها و روزهای سختی را در آنجا گذرانده و شهدایی در این مناطق تقدیم کردیم و امروز در این مرزها کسی وجود ندارد که به دنبال مقابله با ما باشد. ما به هدف خود در مرزها رسیدیم و پایگاه‌های نظامی خود در مرزها را برخواهیم چید. مسئولیت این مرزها از امروز در اختیار دولت بوده و ما جایگزینی برای دولت لبنان و ارزش به شمار نمی‌آییم و از امروز امور در مناطق شرقی در اختیار دولت خواهد بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: در اینجا موضوعی وجود دارد که می‌خواهم همینجا آن را ببندم. برخی قدرت‌های سیاسی مدعی هس تند که حزب‌الله درصدد تغییر بافت جمعیتی در بعلبک بوده حال آنکه حزب‌الله در کنار ارتش سدی مستحکمی را برای حمایت از بعلبک ایجاد کرد و در این زمینه نیز افراد گرانبهایی را از دست داد. اگر می خواستیم که تغییر جمعیتی در این منطقه ایجاد کنیم اجازه می‌دایدم که داعش و جبهة النصره وارد این مناطق می‌شد و قتل و کشتار می پرداخت پس از آن ما وارد می‌شدیم و آنجا را نابود می‌کردیم. اما ما معتقدیم که شرف ما شرف همه بوده و همه خون‌ها، خون ما به شمار می‌آید. ما خواستار بازگشت اهالی این مناطق بوده و مردم این مناطق به کار و باغ‌های خود بازگردند. همچنین گفته می‌شد که نظام سوریه در صدد تغییر بافت جمعیتی است که این موضوع دروغی بیش نیست.

نصرالله در ادامه سخنانش افزود: برادران سید الذوالفقار همچنان به جهاد خود در سوریه ادامه می‌دهند. زمانی که آتش بسدر سوریه اعلام شد گفتند که ایران و حزب‌الله به دنبال تخریب این آتش‌بس هستند اما می‌گویم هر توافق آتش‌بسی که در سوریه مورد موافقت دولت سوریه قرار بگیرد از سوی ما نیز مورد احترام است. فرماندهی سوریه است که در این زمینه مذاکرات می‌کند و این دولت سوریه است که در این زمینه موافقت میکند و ما پشت سر فرماندهی سوریه خواهیم ایستاد.

وی درباره مذاکرات آستانه نیز گفت که هر فرصت برای جلوگیری از ریخته شدن خون سوری‌ها و آتش‌بس در سوریه فرصتی مثبت بوده که باید از آن استفاده شود و این با هدفی که برای آن به سوریه رفتیم منافات ندارد. همپیمانان سوریه امروز از هر زمان دیگری از انسجام برخوردار هستند. هر کجا نیاز باشد ما حضور خواهیم داشت. درباره موضوع همپیمانان نیز میگوییم که انسجام بزرگی در این زمینه وجود دارد و امروز وارد مرحله حساسی شده‌ایم و گروه‌های مسلح در شرایط بدی قرار دارند و در حال حاضر دست برتر از آن ارتش و همپیمانانش است.

دبیر کل ‌حزب‌الله لبنان درباره سخنان "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد عربستان نیز گفت: وی سخنان هیئت علمای بزرگ و نظام عربستان را منتقل کرد و گفت که مشکل عربستان با ایران این است که آنها منتظر امام مهدی هستند و همه می‌دانند که امام مهدی از مکه و نه از تهران و نه دمشق ونه بیروت خارج خواهد شد. همه مسلمانان درباره امام مهدی اجامع داشته و این موضوعی که مربوط به شیعه باشد نیست. من به جانشین ولیعهد عربستان می‌گویم که به ا عتقاد مسلمانان خروج مهدی موضوعی قطعی بوده و از مکه مکرمه خارج خواهد شد و زمانی که خارج می‌شود هیچ پادشاه ظالمی باقی نخواهد ماند و زمین را از عدل و داد پر خواهد و نه تو و نه پدران و نه اجداد تو خواهند توانست که این واقعیت را تغییر دهند.

ارسال نظر: