مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

اختصاص سه شعبه در تهران ویژه ناشران/ دستمزدهای مقطوع تغییر خواهد کرد

کدخبر: 2097118

نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز ظهر امروز با حضور در شهر آفتاب از نزدیک با ناشران این دوره از نمایشگاه کتاب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز ظهر امروز با حضور در شهر آفتاب از نزدیک با ناشران این دوره از نمایشگاه کتاب دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این مراسم تیمورزاده با اشاره به مشکلات ناشران در حوزه بیمه گفت: شعبه اختصاصی برای ناشران وجود ندارد و وارد نشدن کتابفروشان به جرگه معافیت حق بیمه ۵ نفر و مشکلاتی را برای ناشران ایجاد کرده است.

کیاییان، مدیر انتشارات چشمه به عنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: وجود دستمزدهای مقطوع در حوزه نشر یکی از مشکلات ما به شمار می رود.

در ادامه نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۳ شعبه در تهران به طور اختصاصی به ناشران اختصاص پیدا کرده که یکی از آنها در میدان فاطمی و به نام شعبه ویژه ناشران خواهد بود؛ همچنین یک شعبه در شرق و یکی هم در غرب تهران با پیشنهاد ناشران دایر خواهد شد.

وی درباره ورود کتابفروشان به پوشش معافیت کارگاه های زیر ۵ نفر نیز گفت : این قانون متعلق به سال ۶۳ است. ایین نامه هم در حدود سال های ۷۰ تصویب شده که حدود 37 شغل را بر می گیرد؛ با این حال باید بگویم که آیین نامه در حال بررسی است و یکی از مواردی که قطعا اصلاح می شود این است که کتابفروشان زیرمجموعه این آیین نامه می شوند.

نوربخش به دو مورد بخشودگی جرایم اشاره کرد و در مورد عدم تشکیل کارگروه مشترک ارشاد و تامین اجتماعی ب ای بررسی پرونده های ناشران گفت : امروز دستور تشکیل کارگروه را خواهم داد و ریاست ان را هم به مشاورم اقای جعفریان خواهم داد که با وزیر ارشار نیز فامیل است.

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت : من با اقای فاضلی رییس اتاق اصناف این هفته تفاهم نامه ای را امضا خواهیم کرد و با کمک خود صنوف دستمزدهای مقطوع را تغییر خواهیم داد. این تفاهم نامه ظرف فردا و پس فردا امضا خداهد شد.

نوربخش در مورد اعتراض برخی از افراد پس از حادثه معدن گفت؛ افرادی که پس از اتفاق معدن اعتراض میکردند این بود که ٢٠ سال پیش بجای اینکه در لیست بیمه معدنکار رد کنند مثلا ارایشگر رد شده بوداما چون مزایا در اینده متفاوت است در بازرسی دفاتر دقیق تر و دیجیتالی عمل میکنیم تا حقوق افراد استخراج شود در واقع بازرسی چه از نوع دفاتر چه محیطی برای حقوق افراد استاگر این حقوق افراد مخدوش باشد هم سازمان پاسخگو نمیتواند باشد و حق افراد تضییع میشود

در ادامه سید عباس صالحی، معاون فرهنگی ارشاد نوربخش خواست که در شهرهای مشهد و قم نیز که ۲۰ درصد از ۳۰ درصد نشر شهرستانها را در خود جای دا ه اند، شعبه های اختصاصی در نطر بگیرند که نوربخش وعده پیگیری داد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم آیین نامه ورود کتابفروشان به معافیت ۵ نفر با همکاری ارشاد سریعتر در هیات وزیران به تصویب برسد.

ارسال نظر: