معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد:

افزایش آمار مصدومین حادثه زلزله در خراسان شمالی/ وقوع ۲۳ پس‌لرزه

کدخبر: 2097180

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ۱۴ روستا در خراسان شمالی ۱۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده است، گفت: تا کنون ۲۳پس‌لرزه در این منطقه به وقوع پیوسته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شاهین فتحی در ارتباط با آخرین اقدامات امدادی انجام گرفته در خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون 23 پس‌لرزه که بزرگترین آنها 3.5 ریشتر بوده در این منطقه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: 97 روستا شامل 31 هزار و 150 نفر توسط نیروهای امدادی مورد ارزیابی قرار گرفته است که 14 روستا بین 10 تا 70 درصد دچار آسیب شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 3 شهرستان سملقان، مانه و بجنورد متاثر از این زلزله 5.7 ریشتری شده است، گفت: 11 تیم واکنش سریع،‌ 4 تیم آنست و 142 نیروی عملیاتی جهت کمک به حادثه دیدگان اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی پتو، چادر و موکت میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد و 29 خودروی عملیاتی در این زمینه به‌کارگیری شده است.

فتحی از مصدومیت 270 نفر در اثر این حادثه خبر داد و اعلام کرد: متاسفانه براساس اطلاعات واصله 2 نفر در روستاهای لنگر و قره‌چه جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر: