در جمع مردم شیراز عنوان شد

تشکر رئیسی از اقدام قالیباف: ایشان حرکت انقلابی انجام دادند + فیلم

کدخبر: 2097347

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ائتلاف کاندیداهای جبهه انقلاب به نفع مردم، اظهار داشت: از آقای قالیباف تشکر می‌کنم، حرکت انقلابی انجام دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در جمع پرشور مردم شیراز در محل مصلی این شهر سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود و پس از آنکه مردم شیراز در قدردانی از آقای قالیباف شعارهایی سر دادند، اظهار داشت: از آقای قالیباف تشکر می‌کنم، حرکت انقلابی انجام دادند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات در اجتماع پرشور مردم در مصلای شیراز با بیان اینکه سلام و درود خود را به مفاخر خطه فرهنگی تمدن ساز فارس می‌رسانم، گفت: شیراز شهر شاعران با حکمت همچون سعدی و حافظ و دیگر شاعران نام‌آور است؛ سلام و درود بر شهید آیت‌الله دستغیب و میرزای شیرازی، آنجا که ملت نقش ایفا کردند همراه با افتخار بود. جوانان در علم و فناوری و هوا و فضا افتخار آفریدند.

رئیسی با بیان اینکه امروز بدون رای و بازیگری ایران امکان هیچ تصمیم و قراردادی در منطقه وجود ندارد و این به نقش مردم باز می گردد، تصریح کرد: آنچه سایه جنگ را از سر کشور دور کرده حضور جوانان و مردم غیرتمند است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چشم دوختن به گره‌گشایی بیگانگان از مشکلات کشور است. ریشه عقب ماندگی کشور نگاه ناصواب به توانایی ملت و نقش بیگانگان است. اگر کسور را معطل نگاه بیگانگان بگذاریم خطاست. مگر بیگانگان از مسائل کدام ملت گره گشایی کرده‌اند.

* آیا این میزان فقر، بیکاری، تبعیض و فساد در شان ملت ایران است

وی تاکید کرد: اگر به دستان توانای ملت و جوانان و تحصیلکردگان توجه شود کدام گره اقتصادی و فرهنگی است که گشوده نشود. امام و رهبری به جوانان اعتماد داشتند. اگر دولت، دولت جوانان و دولت انقلابی و جهادی شود مشکلات کشور حل خواهد شدغ چرا دولت ما که امروز مردم با بصیرت و فهیم را به پشتوانه خود می تواند داشته باشد از مردم استفاده نمی‌کند. آیا این میزان فقر، بیکاری، تبعیض و فساد در شان ملت ایران است؟ رئیسی تصریح کرد: امروز سوال ما این است چرا با وجود ثروت کشور بیکار داریم؛ یکی از دلایل قاچاق بیکاری است. آقایان در اول دولت گفتند کشور کالای بازار چینی شده است. در دولت قبل هر سال 5 میلیارد و فراتر بود، قرار بود در این دولت کاهش پیدا کند اما در این دولت به 10 میلیارد دلار واردات از چین افزایش یافته است. آیا نمی‌توان قاچاق کالا را مدیریت و تولید را افزایش داد؛ بحث من کوله‌بری نیست بلکه سدها کانتینری است که بدون نظارت وارد می‌شود. اگر 10 میلیارد دلار در سال قاچاق کالا کم شود هر سال یک میلیون شغل ایجاد می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چرا وضعیت فقر مطلق مردم اینگونه باشد. باید یارانه سه دهک پایین باید افزایش یابد. دولت قیمت حامل های انرژی را افزایش و جهل هزار میلیارد درامد اضافه پیدا کرد. سوال ما این است از کجا پول آوردید که یارانه اقشار تحت پوشش را افزایش دادید؟ از کجا پول آوردید که یارانه افرادی که یارانه شان قطع شده را وصل کردید. دهیاران را صدا کرده‌اند که در این روزها به آنها در نزدیک انتخابات وام دهند، از کجا آوردید؟

وی تصریح کرد: سوال ما این است که نقدینگی کشور کجا رفته است؟ چرخ اقتصاد کشور خوابیده است. جواب این است که 500 هزار میلیارد را به افراد بد حساب داده‌اند که آنها پول را در بانک بگذارند و سود بگیرند؛ اگر اقتصاد ، دادن پول های کشور به بدهکاران بانکی است ما اقتصاد بلد نیستیم.

*دولت محرمانگی فساد می‌آورد

«چرا 11 میلیون جوان آماده ازدواج وام داده نشود و در مقابل به افراد بدهکار وام بدهند. اگر دو نفر از بدهکاران بد حساب پول ها را پس دهند مشکل وام ازدواج پانصد هزار نفر حل می شود؛ باید سامانه جامع اطلاعاتی ایجاد شود تا واردات و صادرات و دریافت تسهیلات و مناقصات شفاف شود و اقتصاد پشت ویترین قرار بگیرد. دولت محرمانگی فساد می‌آورد. دزد دزد اعتماد نمی‌آورد بلکه دولت باید گزارش دهد که چه اقدامی برای مبارزه با فساد کرده است.»

رئیسی تاکید کرد: برای بنده بهترین شغل خادمی آستان مقدس امام رضا است؛ اما دیدن اشک چشم خانمی که می گوید چهار پسر دارم و خیریه نمی خواهم بلکه یک فرزندم را سر کار ببرید، تحت تاثیرم قرارداد. فرد با مدرک دکترا می گوید اگر شغل نداستید به ما مدرک دادید. ما هم مشکل و هم راهکار را می دانیم و حل مشکلات یک اراده انقلابی می خواهد.

*سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان گلابی برجام فقط 500 میلیونن دلار بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفت: شما رفتید قرارداد برجام را بستید. قرار بود بعد از پیش پرداخت ایران و تایید آژانس طرف مقابل تعهد خود را انجام دهد. سرمایه‌گذاری خارجی به عنوان گلابی برجام فقط 500 میلیون دلار بود. با این روحیه و شرایط دولت امکان نقد کردن چک برجام نیست. دولت انقلابی می تواند چک برجام را نقد کند.

وی ادامه داد: آقایان می گویند شما دیپلماسی بلد هستید؟ می گوییم دیپلماسی یعنی چه، یعنی برقراری روابط خارجی با کشورهای دیگر در جهت تسهیل ارتباطات ورای رونق دادن به اقتصاد، فرهنگ و اصول و مبانی کشور. یعنی رابطه ما با عراق چقدر خوب است و بازار عراق چقدر دست ماست و چقدر دست ترکیه است، مگر رابطه ما با عراق خوب نیست؟ ما می گوییم سهم ایران در 2300 میلیارد دلار تجارت منطقه چقدر است. ما معتقدیم وزارت خارجه باید این کار را انجام دهد. شما مناسبات را تنها در فرانسه و امریکا می بینید. صد و هشتاد کشور در دنیا وجود دارد اما آقایان به چند کشور چسبیده اند. اگر دیپلماسی به این معناست که به کشورهای بیگانه گفته شود اگر هوای جریان ما را نداشته باشید ما در انتخابات شکست می خوریم، ما این دیپلماسی را بلد نیستیم.

رئیسی معتقد است: اگر وزیری تاجر باشد و در بخش خصوصی باشد آن دولت نمی‌تواند برای مردم کار کند. دولت باید با مردم با کرامت برخورد کند. دختران و زنان کرامت دارند. شما می گویید ما می خواهیم حقوق شهروندی داشته باشیم. آقایان حقوق شهروندی با رونمایی حل نمی سود. حقوق شهروندی ان ایت که بیکار و فقیر نداشته باشیم. شما می گویید ما به فلان قوم اجازه دادیم از زبان و رسم الخط خود استفاده کنیم. آقایان مگر آزادی به زنان را شما دادید که منت می گذارید. خدا این آزادی را داده است. دولت باید آزادی هایی که خدا داده تضمین کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: استان فارس زمینه بسیار مهم رشد اقتصادی دارد. من شعار نمی دهم. شیراز قطب گردشگری بسیار مهمی می تواند باشد،‌ از آقای قالیباف تشکر می‌کنم. حرکت انقلابی انجام دادند.وضعیت کشور را بنده و آقای قالیباف می‌بینیم. شما می‌گویید از رکود عبور کرده ایم اما رکود رکورد زده است.

*دیواری بلند میان چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد

«استان فارس تمدن ساز و استانی است که ادبیات و شعر و هنرش آوازه جهان است. توریسم علمی و فرهنگی و درمانی باید بیستر فعال شود. شیراز یکی از قطب های پزشکی است. بهترین مکان برای کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحث سلامت و توریسم سلامت استان فارس است.آقایان چرا عقل مردم را به سخره گرفتید که می خواهیم دیوار بکشیم. مردم عقل دارند. ما دیواری بلند میان چپاولگران و حقوق مردم ایجاد خواهیم کرد. امیدوارم انچه بتواند مشکلات و گره های مردم را باز کند در روزانتخابات رقم بخورد.»

رئیسی در پایان گفت: نماد ما کارت شناسایی ملی است. تمامی خط کش ها باید برداشته شود. سنی و شیعه و گروه ها به انقلاب بیندیشند و از همه ظرفیت ها استفاده شود. شهروند درجه یک و دو نداریم. بسیاری از زنان در تولید ملی نقش دارند و باید مورد حمایت قرار بگیرند به دور از شعار؛ آقایان دولت دوران حرف درمانی گذشته است. نوبت اقدام و عمل است.

حجم ویدیو: 3.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36 دانلود ویدیو
ارسال نظر: