پرویز امینی تشریح کرد:

کارهای مؤثر در شرایط جدید تا پایان انتخابات/ از اقدامات کف خیابانی تا شرکت و سخنرانی همزمان قالیباف در برنامه‌ها

کدخبر: 2097390

باید با اجتماعات بزرگ و تصویرسازی هنرمندانه و مؤثر از آن در فضای رسمی و غیررسمی، بار روانی مثبت و پیش رونده در فضای هواداران جناب رئیسی؛ رقیب اصلی باقیمانده انتخابات و نیز انفعال در بدنه اجتماعی و هواداران روحانی ایجاد کرد. شرکت و سخنرانی همزمان قالیباف، این ظرفیت را مؤثرتر خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز امینی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کارهای مؤثر در شرایط جدید تا پایان انتخابات

از من مکرر سئوال شده است که در شرایط جدید چه می‌توان کرد. هفته آخر انتخابات، رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی کارکرد و نقش درجه اول خود را ازدست می‌دهند و «فضای اجتماعی عینی و واقعی» یا به تعبیری «کف خیابانی»، تعیین‌کننده روندهای انتخابات خواهد بود و رسانه‌ها نقش ثانوی خواهند داشت و تنها در سطحی مؤثرند که بتوانند بازتاب دهنده قدرت اجتماعی نامزدها باشند. بنابراین فعالیت‌ها را نباید به فعالیت‌های تلگرامی و توییتری و... محدود کرد.

جبهه رقیب روحانی در شرایط جدید تا پایان انتخابات باید تلاش کند تا موازنه اجتماعی به معنی عینی و واقعی و کف خیابانی را به نفع خود شکل بدهد. در این زمینه، جبهه «نه به روحانی» از مزیت بدنه ایدئولوژیک خودجوش و پرانگیزه و پرتکاپو و نیز مستقیم و غیرعاریتی برخوردار است درحالیکه روحانی در این باره آسیب‌پذیر است و بدنه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبی بدنه عاریتی و قرضی برای او محسوب می‌شود که به احتمال قوی به او رأی می‌دهد اما در همه آنها انگیزه میدان داری اجتماعی نیست. تفاوت اجتماعات رئیسی و روحانی حتی در شهرهای مشترک مثل اصفهان به نفع رئیسی، به همین علت است.

به لحاظ کاربردی می‌توان اقدامات زیر و مشابه آن را پیشنهاد کرد که هم مؤثر و هم شدنی و هم از عهده تک‌تک افراد این جبهه «نه به روحانی» بر می‌آید:

- باید با اجتماعات بزرگ و تصویرسازی هنرمندانه و مؤثر از آن در فضای رسمی و غیررسمی، بار روانی مثبت و پیش رونده در فضای هواداران جناب رئیسی؛ رقیب اصلی باقیمانده انتخابات و نیز انفعال در بدنه اجتماعی و هواداران روحانی ایجاد کرد. شرکت و سخنرانی همزمان قالیباف، این ظرفیت را مؤثرتر خواهد کرد. بغیر از اصفهان که امروز انجام شد، شهر تهران در روز سه‌شنبه، خصوصا به دلیل جایگاه تعیین‌کننده‌اش در فضای عمومی کشور و نیز مشهد در روز چهارشنبه، به عنوان آخرین تصویری که می‌توان از پایگاه مردمی جناب رئیسی به جامعه ارائه کرد، تعیین کننده‌اند. انتخاب گزاره‌های مؤثر در سخنرانی‌ها و نیز شعارهای تأثیرگذار در جمعیت، به فضاسازی این اجتماعات کمک خواهد کرد.

- گفتگوهای حضوری و مستقیم با مردم در سطح شهرها و روستاها نیز در شکل دادن آراء نهایی با توجه به این که هنوز بخش تعیین‌کننده‌ای از افراد آرایشان شکل نگرفته است، نیز مؤثر است.

- تصویرسازی از موقعیت اجتماعی جناب رئیسی به شکل ملموس و محسوس در شهرها و روستاها و نیز شهرهای بزرگ از طریق ساده‌ترین تکنیک‌ها و با حضور تک‌تک افراد مثل نصب پوستر رئیسی یا پوستر توأمان قالیباف و رئیسی بر روی خودروهای سواری خود یا مغازه‌هایی که در اختیار دارند یا هر موقعیت مشابه دیگری که در اختیار دارند.

- روحانی در دوگانه‌های «اخلاق و ضداخلاق» و نیز «دروغ و ضددروغ» و نیز«فریب و صداقت» و مشابه اینها، به دلیل فکت‌هایی که درباره او مثل سرقت علمی پایان‌نامه و نیز نوع کردارش در مناظره سوم و نیز انکار وعده‌هایی که داده است، ریختن یارانه در شب انتخابات برای چهار میلیون نفری که قبلا یارانه آنها را قطع کرده بودند، تهدید روستائیان به کم و یا قطع کردن بودجه در صورت رأی ندادن به روحانی و... آسیب‌پذیر است و اینها اتفاقا مزیت‌های رئیسی است.

ارسال نظر: