مصوبات خرید از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب خرداد اعلام می‌شود

کدخبر: 2097442

هیات انتخاب و خرید کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با صدور اطلاعیه‌ای شرایط خرید کتاب از ناشران خصوصی شرکت کننده در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران را اعلام کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در متن اطلاعیه هیات انتخاب و خرید کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

هیات انتخاب و خرید کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد آیین‌نامه مصوب مربوط به خرید کتاب از ناشران خصوصی شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اقدام به بررسی عناوین ارائه‌شده این ناشران در دوره سی‌ام، جهت خرید طبق سهمیه‌بندی تعیین‌شده کرده است.

طبق آیین‌نامه، مقرر است که از ناشران غرفه‌های 20-9 متر تا سقف 70 درصد اجاره‌بها، 40-20 متر تا سقف 60 درصد اجاره‌بها ، 60-40 متر تا سقف 50 درصد اجاره‌بها، 80-60 متر تا سقف40 درصد اجاره‌بها، 100-80 متر تا سقف 30 درصد اجاره‌بها و غرفه‌های بالای 100 متر تا سقف 20 درصد اجاره‌بها، کتاب خریداری شود.

بر این اساس، هیات انتخاب و خرید کتاب، طبق اطلاعاتی که از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اتحادیه‌های نشر در مورد متراژ غرفه‌ها و هزینه‌های پرداخت‌شده ناشران دریافت داشته است اقدام به خرید کتاب می‌کند.

تاکنون انجام مراحل مربوط به محاسبه میزان خرید از هر ناشر، انتخاب عناوین برگزیده (طبق اطلاعاتی که خود ناشران در سایت نمایشگاه قرار داده بودند)، کاربرگه‌نویسی و ثبت داده‌های مقتضی را در نرم‌افزار سامانه خرید کتاب به پایان رسیده و تلاش می‌شود خردادماه، با انجام مراحل پردازش داده‌ها و تنظیم و چاپ حواله‌ها، مصوبات در سایت معاونت امور فرهنگی به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/home اعلام شود.

لذا، به اطلاع عموم ناشران خصوصی شرکت‌کننده در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رساند که طبق جدول زمان‌بندی‌شده‌ای که در هفته نخست خرداد، به دفتر صدور حواله این هیات مراجعه کرده و ضمن دریافت حواله خرید، از چگونگی تحویل نسخه‌های مصوب به انبار کتاب آگاهی یابند.

قابل ذکر است که ناشران استان‌های غیر تهران، می‌توانند نماینده استان خود را جهت تحویل مدارک مقتضی و دریافت حواله خرید، به دبیرخانه این هیأت معرفی کنند.

ارسال نظر: