رئیسی در دیدار با دانشگاهیان:

مردم احساس رفاه نمی‌کنند/ سیب‌زمینی کشاورزان روی زمین‌مانده و آقایان دم از اینترنت روستاها می‌زنند

کدخبر: 2097573

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیب‌زمینی و محصولات کشاورز روی زمین‌مانده می‌گویند ما به روستاها اینترنت برده‌ایم، شما اول مشکل اقتصادی آن‌ها را حل کنید، روستایی داد میزند بچه‌ام کار ندارد و سفره‌ام خالی است اما این دولت توجه ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارنشبه 27 اردیبهشت) در دیدار با دانشگاهیان در تالار آدینه تهران، اظهار داشت: نقش اساتید به عنوان چهره‌های اثرگذار جامعه بسیار مهم است، شرایط اقتصادی جامعه را رنج می‌دهد و کلیدها نتوانسته قفل بیکاری و مشکلات را بگشاید و ناکارآمدی خود را اثبات کرده است.

وی افزود: این میزان فقر و طلاق و اعتیاد و رکود تولید زیبنده جامعه نیست.

رئیسی بابیان اینکه دانشگاهیان از آسیب‌ها و راهکارهای رفع آن مطلع هستند، گفت: رنج دانشگاهیان به‌عنوان پیش‌قراولان جامعه بیشتر است چون احساس می‌کنند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: چطور همه آحاد جامعه می‌فهمند تعطیلی کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی غلط است اما آقایان دستگاه اجرایی متوجه نیستند.

وی همچنین بر این باور است که امروز فاصله طبقاتی رو به افزایش است و فقیر فقیرتر می‌شود.

رئیسی درباره ارتباط ایران و کشورهای همسایه نیز خاطرنشان کرد: بحث افزایش مناسبات می‌طلبد با همسایگان خود ارتباط قوی داشته باشیم درحالی‌که بازار مصرف و اقتصادی همسایگان دوست ما را کشورهای دیگر گرفته‌اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: جهان فقط 4 کشور نیست، باید با 180 کشور ارتباط داشت، ایران در آمریکای لاتین سرمایه‌گذاری کرده است و هم جایگاه سیاسی و اقتصادی دارد و باید موردتوجه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه برخی کشورها گفتند اگر هسته‌ای خود را منتقل کنید ما شمارا حمایت می‌کنیم، به اوضاع لیبی اشاره و تصریح کرد: لیبی جلوی چشم ماست و وضعیت اقتصادی آن‌ها از هم پاشید و سر آخر دولت آن‌ها.

رئیسی می‌گوید که درباره برجام خیلی حرف داریم و اگر 9 بند رهبری نبود، سند برجام مصون‌سازی نشده بود و آقایان کاری کردند که به آن 9 بند هم توجه نشد و ضمن اینکه این دیدگاه با برجام تمام نشده است درحالی‌که پیش‌پرداخت‌های برجام انجام‌شده است کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که این دولت نمی‌تواند طرف مقابل را وادار به انجام تعهداتش کند و چک برجام به دست این دولت نقد نخواهد شد و کار دانشمندان در حوزه‌های مختلف ازجمله هوا و فضا و نانوتکنولوژی مورد تحقیر قرارگرفته است و این اتفاق تصادفی نیست و نامتناسب با نگاه انقلاب اسلامی است.

به گفته وی معوقات بانکی و پرداخت تسهیلات به برخی افراد در این دولت افزایش داشته است و بااین‌وجود مردم دارای مشکلات اقتصادی هستند.

رئیسی با طرح این پرسش که شورای عتف چند جلسه تشکیل‌شده است، خاطرنشان کرد: من به آقای روحانی گفتم شما رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر هستید چرا یک جلسه با حضور شما تشکیل نشده است، اقدام نشد تا اینکه از دفتر رهبری پیگیری کردم؛ قرار نیست شورای عتف و سایر جلسات شوراها به ریاست وزرا تشکیل شود چون جلسات از رمق می‌افتد.

*ماقبل از تحریم اقتصادی دچار تحریم علمی شده‌ایم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه ماقبل از تحریم اقتصادی دچار تحریم علمی شده‌ایم، یادآور شد: از سویی در قلب راکتور بتن ریختید و از سوی دیگر با پرتاب ماهواره مخالفت کردند و دانشجویان را دچار غصه کردند و اجازه نمی‌دهند کار علمی کنند.

*مردم احساس رفاه نمی‌کنند

وی خطاب به مسئولان دولت یازدهم تصریح کرد: مگر نگفتید ملاک جیب مردم است، مردم احساس رفاه نمی‌کنند، تعطیل کار اقتصادی در کشور اتفاق افتاده است.

به باور رئیسی برای ایجاد رفاه در کشور باید به استقلال اقتصادی و اجتماعی و کشاورزی و علم و دانش و امنیت کشور توجه داشت.

*توسعه‌یافتگی باید متوازن صورت گیرد/ما برای زنان و علم قائل به آزادی هستیم

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه توسعه‌یافتگی باید متوازن صورت گیرد، افزود: بحث آزادی را مطرح می‌کنند، ما برای دانشجویان و زنان و برای علم، آزادی قائل هستیم، این حق را خدا داده و دولت هنر کند اجازه ندهد این حق ضایع شود اما این حق امروز ضایع‌شده است.

وی تأکید دارد که شعار و حرف زدن کفایت نمی‌کند و باید اقدام و عمل صورت گیرد، باید مشوق عرصه هنر باشیم اما امروز هنر در حوزه‌های مختلف درزمینهٔ چه وضعیتی دارد؟

*سیب‌زمینی کشاورزان روی زمین‌مانده و آقایان دم از اینترنت روستاها می‌زنند

وی اضافه کرد: سیب‌زمینی و محصولات کشاورز روی زمین‌مانده می‌گویند ما به روستاها اینترنت برده‌ایم، شما اول مشکل اقتصادی آن‌ها را حل کنید، روستایی داد میزند بچه‌ام کار ندارد و سفره‌ام خالی است اما این دولت توجه ندارد.

رئیسی بر این باور است که این دولت درگرفتن حق مردم ضعیف عمل کرده است، مثل حادثه منا که آتش‌فشانی بود، وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند مشکل حل شد.

*با دیپلماسی التماسی نمی‌توانیم با دنیا تعامل کنیم/رژیم تحریم‌ها همچنان برقرار است

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه با دیپلماسی التماسی نمی‌توانیم با دنیا تعامل کنیم، بیان داشت: مشکل اساسی تحریم بانکی بود که همچنان برقرار است و رژیم تحریم‌ها همچنان برقرار است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص تحریم‌ها گفت: طیب نیا و سیف هم گفته‌اند و فقط ما این را نمی‌گوییم، بعد می‌گویند در حساب ماست، اگر این‌طور است این پول را برداشت کنید، چرا با الفاظ بازی می‌کنید.

رئیسی به فعالیت خود در آستان قدس رضوی اشاره کرد و یادآور شد: ما رویکرد در آستان قدس رضوی را تغییر دادیم و این نگاه مردم را متفاوت کرده است، بااینکه یک سال است مدیریت تغییر کرده است البته با ارزش‌گذاری فعالیت‌های قبلی.

*تغییر به نفع مردم قابل‌اجراست و انتخاباتی نیست

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه تغییر به نفع مردم قابل‌اجراست و انتخاباتی نیست، گفت: یقین بدانید در دولتمان از نخبگان استفاده خواهیم کرد، ما بازرسی سنتی کشور را علمی کردیم چراکه با مشورت با فرهیختگان می‌توان کار کشور را پیش برد.

ارسال نظر: