معاون شهردار تهران:

پیشرفت پروژه احداث تونل آرش- اسفندیار به مرز ۷۵ درصد رسید

کدخبر: 2097948

معاون شهردار تهران گفت: متعاقب اتمام عملیات حفاری بخش حدفاصل خیابان آفریقا تا خیابان اسفندیار، پیشرفت پروژه احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش به مرز ۷۵ درصد رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات لاینینگ نهایی ششمین تونل ترافیکی پایتخت با استفاده از 2 دستگاه قالب بتن ریزی 2 خطه و یک دستگاه قالب یک خطه ادامه دارد و تاکنون بیش از 55 درصد از سطح دیواره‌ها و سقف تونل زیر پوشش نهایی بتن رفته است. وی در عین حال از اجرای تمهیدات لازم به منظور آغاز عملیات بتن ریزی نهایی در بخش ارتباطی خیابان آفریقا به خیابان اسفندیار خبر داد و گفت: یک دستگاه قالب یک خطه نیز به منظور تکمیل عملیات سازه ای این بخش از تونل به زودی وارد کارگاه پروژه خواهد شد.

وی در تشریح روند پیشرفت عملیات اجرایی در سایر بخش های پروژه، از پیشرفت 75 درصدی اجرای لایه های آب بند در بخش های مختلف تونل خبر داد و افزود: طراحی های مربوط به تجهیزات تاسیساتی تونل آرش- اسفندیار آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از ششمین طرح تونلی شهر تهران سبب تسهیل دسترسی های شرقی- غربی در یکی از پرتراکم ترین مناطق پهنه شمالی پایتخت(منطقه 3) خواهد شد. تونل آرش- اسفندیار، تبعات ترافیکی ناشی از قطع ارتباط معابر شرقی- غربی منطقه توسط بزرگراه شهید مدرس و خیابان ولیعصر(عج) را به حداقل خواهد رساند.

ارسال نظر: