سلیمی:

وزارت کشور سریعاً آمار تفکیکی آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری در استان‌ها را اعلام کند

کدخبر: 2098187

نماینده محلات و دلیجان در مجلس گفت: وزارت کشور سریعاً آمار تفکیکی آرای انتخابات ریاست‌جمهوری در استان‌ها را اعلام و از ایجاد شبهه در اذهان عمومی جلوگیری کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به اقدام وزارت کشور در عدم اعلام آمار تفکیکی آرای استان‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: این اقدام وزارت کشور باعث ایجاد شبهه در ذهن مردم می‌شود، وزارت کشور باید سریعتر آمار تفکیکی آرای استان‌ها را اعلام کند تا شبهه‌ای در اذهان عمومی ایجاد نشود.

وی در ادامه با اشاره به رأی 16 میلیونی رئیسی در انتخابات، افزود: تاکنون سابقه نداشته رئیس‌جمهور مسقری با چنین رأی بالای کاندیدای رقیب روبرو شود؛ علیرغم اینکه آقای روحانی در 4 سال گذشته بر اریکه قدرت سوار بود، اما الآن 16 میلیون نفر به روحانی «نه» گفتند و این موضوع بسیار مهمی است که نشان می‌دهد باید رویکردهایش را عوض کند.

سلیمی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید بتواند رئیس‌جمهور همه ملت باشد نه یک قشر خاص، استانداران و وزرا همه از یک طیف سیاسی هستند، بالاخره اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید در اداره کشور از همه سلایق سیاسی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه حتی نهادها و وزارتخانه‌ها فقط نمایندگانی از دوره‌های قبل را به کار گرفتند که در واقع وکیل‌الدوله بودند، این اقدام بدان معناست که تجربه‌های گرانقدر کشور را معطل گذاشتند، آیا این بی‌توجهی به نخبگان کشور تلقی نمی‌شود؟ اینگونه عملکرد با شعارهای داده شده سازگاری ندارد.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس یادآور شد: ایا آقایان می‌خواهند با 16 میلیون ایرانی سر شاخ شوند یا اینکه به دنبال ایجاد آرامش در کشور هستند؟! مردم فضای آرام می‌خواهند، مردم از درگیری، دعوا و بگو مگوهای بی‌حاصل خسته شدند و دنبال کار و تلاش هستند و می‌خواهند اقتصاد کشور رونق بگیرد و فرزندانشان سر کار بروند، مردم می‌خواهند جوانان‌شان ازدواج کنند، مردم دنبال این مسائل هستند، پس اجازه ندهیم اتفاقات تلخ در کشور بیفتد، بگذاریم فضا آرام باشد و از همه نیروها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید در عمل نشان دهد که می‌خواهد فراجناحی عمل کند، تأکید کرد: رئیس‌جمهور باید حرف مخالفین را بشنود و مطالبات آنها نیز پیگیری کند، مخالفین هم باید به رئیس‌جمهور مستقر کمک کنند، اما اگر آقایان کمک نخواهند چه باید کرد؟! برخی در مقابل کمک دیگران دست رد می‌زنند، گویا برخی از کودکی به درگیری عادت کردند و نان را از تنور اختلافات می‌خورند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: باید در کشور 4 سال کار و تلاش صورت گیرد، ما دشمنان خارجی داریم و فرصت تحلیل بردن انرژی‌های داخلی را نداریم.

ارسال نظر: