افزایش قیمت جوجه یکروزه قیمت مرغ را به پرواز در آورد

کدخبر: 2098253

عطاءالله حسن زاده افزود: با وجود گران شدن ۲ برابری جوجه یک روزه در روزهای گذشته، چنانچه قیمت مرغ آماده طبخ از حداکثر ۷۸ هزار ریال بالاتر برود، غیرواقعی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر را ناشی از افزایش بی رویه قیمت جوجه یک روزه دانست و گفت که قیمت این مواد پروتئینی در روزهای آینده کاهش می یابد.

عطاءالله حسن زاده افزود: با وجود گران شدن 2 برابری جوجه یک روزه در روزهای گذشته، چنانچه قیمت مرغ آماده طبخ از حداکثر 78 هزار ریال بالاتر برود، غیرواقعی است.

در روزهای گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ در مازندران به 80 تا 82 هزار ریال رسیده بود که در مقایسه با اواسط اردیبهشت حدود 10 هزار ریال افزایش داشت.

حسن زاده گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری با سه هزار ریال کاهش نسبت به اواخر هفته گذشته به 47هزار ریال در هر کیلو رسیده که قیمت واقعی مرغ آماده طبخ بر این اساس در بازار باید بین 75 تا 78 هزار ریال باشد.

وی حضور دلالان را علت اصلی گرانی و نوسان قیمت مرغ دانست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور اظهار داشت : با توافقی که با اتحادیه تولیدکنندگان جوجه یکروزه انجام شده ، قیمت جوجه یکروزه 15 هزار ریال تعیین شد و مرغداران ما نباید بیش از این قیمت جوجه خریداری کنند.

حسن زاده افزود : اگر مرغداران ما بخواهند قیمتی بالاتر از توافق برای جوجه یکروزه بپردازند، قطعا در زمان برداشت ( ورود مرغ به بازار) با زیان مواجه می شوند و با این روند زیر بار گرانی جوجه یکروزه نروند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت : در دولت یازدهم نسبت به دوره های پیشین قیمت مرغ از نوسان کمتری برخوردار بوده ، ولی با قیمت 67 تا 70 هزار ریال مرغ در بازار، تولیدکنندگان دچار زیان می شوند.

حسن زاده میزان تولید ماهانه گوشت مرغ را در کشور بین 170 تا 180 هزار تن و سالانه حدود 2 میلیون تن اعلام کرد و افزود که تمام نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی اضافه کرد : تولید ما بیش از نیاز داخلی است و باید روندی ایجاد شود که بتوانیم بخشی از تولیدات داخلی را به خارج از کشور صادر کنیم تا زیان مرغداران جبران شود.

حسن زاده با تاکید بر این که افزایش قیمت مرغ موقتی است ، از مصرف کنندگان و مسئولان تنظیم بازار خواست تا از هر فرایندی که باعث ضرر به تولید می شود، دست بردارند.

ارسال نظر: