در صحن علنی قرائت شد

بیانیه ۱۵۴ نماینده مجلس در محکومیت جنایات رژیم بحرین

کدخبر: 2098257

۱۵۴ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای جنایات رژیم بحرین را محکوم کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، 154 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح (چهارشنبه) پارلمان طی بیانیه‌ای جنایات حکومت بحرین را محکوم کرده و نسبت به حکم شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اعتراض کردند.

متن کامل این بیانیه که احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با کمال تأسف حکومت بحرین در اقدامی نابخردانه و فرقه‌گرایانه بر اساس اتهامات واهی حکم ظالمانه‌ای علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از مراجع دینی مسلمانان صادر کرده است. صدور این حکم و تعرض روز گذشته به محل سکونت شیخ عیسی قاسم که بعد از سفر نامیمون ترامپ به منطقه و چراغ سبز آمریکا، انگلیس و صحنه‌گردانی حکام سعودی صورت گرفت موجب نگرانی شدید ملت شریف ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است.

مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ضددینی و غیرانسانی رژیم آل‌خلیفه و آل‌سعود بر حمایت خود از مردم بحرین در مسیر عزت و آزادی و کسب حقوق مشروع خود تأکید می‌نماید.

به رژیم آل‌خلیفه هشدار می‌دهیم ادامه سیاست‌های ضددینی در بحرین و بی‌توجهی به مطالبات مشروع مردم نتایج غیرقابل پیش‌بینی خواهد داشت.

مجلس شورای اسلامی حکم صادره علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم،‌ تعرض به منزل ایشان و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌دفاع و مظلوم را غیرقابل قبول می‌داند و از مسیرهای لازم برای احقاق حق مردم بحرین اقدام خواهد نمود.

دولت جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است تمامی راهکارهای لازم برای حمایت از مردم بحرین و برآوردن مطالبات مشروع آنها را بررسی کند.

ارسال نظر: