هادی العامری:

ائتلاف آمریکایی از عوامل تاخیر آزادسازی موصل است

کدخبر: 2098399

دبیرکل سازمان بدر در عراق ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا را یکی از عوامل تاخیر در آزادسازی شهر موصل در شمال عراق دانست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز نوشت: هادی العامری دبیرکل سازمان بدر در عراق به رسانه های عراقی گفت: نیروهای الحشد الشعبی به هیچ کسی اجازه نخواهند داد تا در عملیات آزادسازی اراضی عراق دخالت کند.

وی در اشاره به عملیات نیروهای الحشد الشعبی برای پاکسازی مرز عراق با سوریه از تروریست ها افزود: عملیات مرزی با توافق فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صورت گرفته است.

العامری تصریح کرد: ما در آغاز عملیات تاکید کردیم که این عملیات برای پاکسازی مرز است و به عملیات آزادسازی ناحیه القیروان یا البعاج محدود نمی شود بلکه عملیاتی برای پاکسازی کامل مرزهای عراق با سوریه می باشد.

وی افزود: نبرد ما به سمت مرز ادامه دارد و براساس نقشه تدوین شده، پیشروی بسیار خوبی داریم و بزودی در مرز عراق با سوریه خواهیم بود.

العامری گفت: هیچ گونه عوامل خارجی وجود ندارد و هیچ عامل بیگانه ای بر ما تاثیر نمی گذارد و همچنین ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که در زمینه آزادسازی اراضی عراق دخالت کند. ما فقط نظر فرمانده کل نیروهای مسلح را مد نظر قرار می دهیم و این عملیات با توافق فرمانده کل نیروهای مسلح اجرا شده و عملیات مرزی نامیده شده است و ما درخصوص آن از بیش از دو ماه پیش توافق کردیم.

العامری گفت: ما به برادران ایزدی برای آزادسازی روستای کوجو که مقر فرماندهی گروه تروریستی داعش بود، تبریک می گوییم که این روستا از نظر ایزدی ها نظیر پایگاه اسپایکر است که شاهد قربانی شدن آنها به دست داعش بود.

وی تصریح کرد: یک گروه دسته جمعی در این روستا وجود دارد و امیدواریم که ایزدی ها و وزارت بهداشت به اینجا بیایند و این جنایت پلید داعشی ها را کشف و بررسی کنند.

العامری از ایزدی ها خواست تا بازگشته و یادبود کشتار کوجو را زنده نگه دارند و همه تلاش ها برای تامین امنیت مناطق ایزدی انجام خواهد شد و ما با همه امکانت خود برای تامین امنیت ایزدی ها تلاش خواهیم کرد.

دبیرکل سازمن بدر درباره ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا و مشارکتش به طور کلی در عملیات نظامی ویژه آزادسازی استان نینوا از دست گروه تروریستی داعش گفت: ائتلاف بین المللی حمایت ساده و اندکی از نیروهای عراقی می کند و فکر می کنم که یکی از عواملی است که باعث تاخیر در عملیات آزادسازی موصل شده است.

وی درباره رسیدن نیروهای الحشد الشعبی به مرز عراق با سوریه و بازتاب مثبت آن بر دو کشور گفت: ما فقط با دولت قانونی سوریه هماهنگی می کنیم و در امور داخلی این کشور دخالت نمی کنیم؛ مگر اینکه دولت سوریه بخواهد یا یا مجبور شویم که داعش را مورد پیگرد قرار دهیم. ما تنها با اجازه دولت سوریه (در داخل خاک این کشور) عمل می کنیم.

ارسال نظر: