معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

۶ ساعت تدریس اجباری مدیران مدارس ابتدایی لغو شد

کدخبر: 2098440

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از لغو ۶ ساعت تدریس هفتگی اجباری مدیران مدارس ابتدایی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رضوان حکیم زاده در این باره اظهار کرد: جلسات متعددی با مدیران استان‌ها داشتیم و لغو تدریس اجباری شش ساعته جزء مطالبات اصلی آنها بود که با پیگیری‌های انجام شده وزیر آموزش و پرورش دستور داد مرکز منابع انسانی ابلاغیه‌ای به ادارات کل استان‌ها مبنی بر اختیاری بودن این شش ساعت تدریس ارسال کند.

وی افزود: اجباری بودن این ساعات تدریس، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کرد نخست آنکه دروس واگذار شده به مدیران به علت مشغله آنها به حاشیه می‌رفت و اهداف یادگیری مورد توجه نبود. دوم آنکه با توجه به کثرت وظایف مدیران به خصوص در مدارس پر جمعیت اختلالاتی در امر نظارت و راهبری بوجود می‌آمد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا با لغو شش ساعت تدریس اجباری، مشکلی در تامین نیروی انسانی به وجود می‌آید یا خیر؟ گفت: مشکلات مربوط به نیروی انسانی در دوره ابتدای به اجرای طرح 3-3-6 بر می‌گردد که در آن زمان بدون در نظر گرفتن منابع انسانی موجود اجرا شد. اکنون با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی تعدیل شده اما باید توجه داشت هدف اصلی یادگیری دانش آموزان است و نه پرکردن ساعات خالی. البته مطمئن هستیم مدیران با تدابیری که خواهند داشت این خلأ را به شکل خوبی پوشش می‌دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: