سردار جلالی:

استراتژی ایران "دفاعی" است/ علت نمایش شهرهای موشکی سپاه

کدخبر: 2098447

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استراتژی کشور دفاعی است و هیچ‌گاه داوطلب جنگ نبوده‌ایم و هرگاه راجع به‌قدرت ملی صحبت می‌شود منظور آمادگی برای دفاع است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سومین کنگره سرداران شهید و 1036 شهید دفاع مقدس منطقه 2 حوزه مقاومت حضرت نبی اکرم (ص) ناحیه مقاومت بسیج شهید باهنر تهران طی سخنانی با گرامی داشت سوم خرداد و حلول ماه مبارک رمضان گفت: نظر به تأکید رهبر معظم انقلاب، پاسداشت و بزرگداشت یاد شهدا و این دسته از یوم‌الله و روزهای بزرگ می‌تواند به امنیت ملی کشور کمک کند و مؤلفه های فرهنگی قدرت نرم کشور را گسترش دهد.

وی گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در شرایطی آغاز شد که دشمن بعثی و همه دولت‌ها و کشورها که حامیان صدام بودند تصور می‌کردند، عراق می‌تواند ظرف دو یا سه روز کشور را تصرف کند و به نوعی همه دولت‌ها و کشورهای اروپایی و غربی تلاششان این بود که انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

سردار جلالی با بیان اینکه سوم خرداد نماد پیروزی ما بر کفر و استکبار و دشمن بعثی است گفت: اینکه کشور ما توانست در برابر این همه تهاجم و دشمنی پیروز شود، روز بزرگی است و بزرگداشت آن، امروز به نوعی بزرگداشت انقلاب و مکتب و فرهنگ امام (ره) است. سردار جلالی افزود: شهادت یک فرهنگ است و به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت ملی ما به حساب می‌آید و جوانان ما با بهره‌گیری از فرهنگ و مکتب عاشورا آموختند که هر دشمنی قصد حمله به کشور را داشته باشد در صف یزیدیان قرار دارد و امروز این فرهنگ در سوریه و لبنان و عراق و یمن و هرجا که صدای انقلاب اسلامی طنین انداخته به وضوح دیده می‌شود.

وی به دلیل تشابه شرایط امروز با اوایل انقلاب به بررسی علت حمله صدام به ایران پرداخت و گفت: وجود خلاء قدرت در منطقه و توان ضعیف نظامی ایران و از طرفی تمایل و حمایت‌های آمریکا از صدام و احساس عراق از داشتن قدرت نظامی برتر از دلایل حمله صدام به ایران است که عراقی‌ها در این مورد با توجه به بررسی و دریافت مؤلفه ها و پیام‌های داده‌شده از جانب ایران دچار اشتباه محاسباتی شدند و احساس کردند می‌توانند به ایران حمله کنند. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: عربستان با فراهم کردن زرادخانه‌ها و تهیه ابزار فیزیکی قدرت و از طرفی انباشت سلاح در کشورهای همسایه و مرتجع عرب و همچنین طراحی تفکر تکفیری برای مقابله با تفکر شیعه و انقلاب اسلامی به دنبال یک جنگ عقیدتی و ایدئولوژیک بین وهابیت و شیعه در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

وی گفت: در جهان اسلام هر جا که یک جنگ بین دو مسلمان است، یک طرف آن حتما عربستان سعودی وجود دارد.

جلالی به دیدار اخیر رئیس جمهور آمریکا با سران کشور عربستان اشاره کرد و گفت: اینکه عربستان به خود اجازه می‌دهد ایران را تهدید به جنگ نظامی کند و یا اینکه در بحرین دست به اشغال نظامی بزند نشان دهنده این است که ما با دشمنی مانند صدام روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه همواره رهبر معظم انقلاب تاکید دارند در برابر دشمنان اظهار ضعف نکنیم تاکید کرد: اولین گام عقب نشینی، عقب نشینی‌های پی در پی را به دنبال دارد و طبق منطق و توصیه شهدا نباید بخاطر ترس از جنگ، هر نوع خواسته دشمنان را بپذیریم.

وی گفت: روزی که ما از دشمن بترسیم و یک قدم عقب نشینی کنیم باید مطمئن بود که دشمن به ما حمله خواهد کرد و هیچ دشمنی از عقب نشینی و از ضعف روبرو عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه شهدا بخشی از قدرت نرم کشور هستند تصریح کرد: ما امروز در اینجا جمع شده ایم به وسیله این قدرت نرم، از قدرت سخت کشور حمایت کنیم و آن را توسعه دهیم.

سردار جلالی با اشاره به تعالیم دینی و آیه "واعدوا لهم مااستطعتم من قوه" گفت: طبق این آیه و دستور قرآن مکلف به تولید و افزایش مولفه های قدرت در همه زمینه های سیاسی، نظامی، اقتصادی، علمی،ژئوپلیتیک و قدرت نرم هستیم تا با ایجاد ترس در دل دشمنان مانع حمله آنان شویم.

وی یکی از راه های ایجاد بازدارندگی حمله دشمن را تولید قدرت دانست و گفت : مولفه های قدرت مانند سلاح و تجهیزات موشکی، قدرت علمی، قدرت صنعتی، قدرت ژئوپولوتیکی را باید افزایش دهیم و با انباشت و توسعه و نمایش این مولفه ها مانع از حمله دشمن شویم.

جلالی ایجاد بازدارندگی حمله دشمن را یک مفهوم ذهنی دانست که با تفهیم قدرت در بخش های مختلف مانند قدرت سخت و نرم در ذهن دشمن ایجاد می شود و باید دشمن بفهمد که ملت و مردم و بخش نظامی ما قوی است و مانند صدام، دشمن دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تغییر رفتار دهند.

وی گفت: نمایش شهرک های موشکی و گوشه ای از توان نظامی، برای بهم زدن توافق هسته ای نبوده، علت این بود که دشمن سعودی فکر برتری و تفوق نظامی نداشته باشد و دچار اشتباه محاسباتی نشود.

سردار جلالی دیپلماسی دفاعی کشور را فعال دانست و گفت: اینکه ما می توانیم 100 هزار بسیجی ظرف مدت 24 ساعت در خطوط مرزی و یا حداقل 200 گردان را ظرف مدت کمتر از یک روز سازماندهی کنیم نشان دهنده قدرت ما است و به دشمنان می فهماند که ما قدرتمند هستیم.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه ما در این شرایط و در آزادی کامل انتخابات برگزار می‌کنیم و کاندیداها در رسانه ملی به بیان انتقادها و دیدگاه های خود می پردازند نشان از قدرت و امنیت ملی است.

سردار جلالی با غیر قابل مقایسه خواندن میزان آمادگی دفاعی امروز با اوایل جنگ تحمیلی گفت: امروز ما تمام نیازمندی های دفاعی و نظامی را خودمان تولید و طراحی می کنیم و عمده استراتژی دفاعی کشور مبتنی بر صنعت دفاعی داخلی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: استراتژی کشور یک استراتژی دفاعی است و ما هیچ‌گاه داوطلب جنگ نبوده‌ایم و هرگاه راجع به‌قدرت ملی صحبت می‌شود منظور آمادگی برای دفاع است و نمایش بخشی از شهرک‌های موشکی و قدرت نظامی به این دلیل است که دشمن جرات حمله نظامی به کشور را نداشته باشد.

وی بیان داشت: استراتژیست‌های نظامی می‌گویند هر ملتی که می‌خواهد صلح را حفظ کند باید آماده جنگ باشد و به عبارتی دیگر باید همیشه آمادگی دفع یک حمله برای یک ملت وجود داشته باشد.

سردار جلالی در پایان گفت: برگزاری همایش‌ها و یادواره‌های شهدا باعث افزایش میزان آمادگی تقویت قدرت نرم و قدرت دفاعی کشور می‌شود که می‌تواند ضامن صلح در کشور و تداوم بخشنده راه گران‌بار شهدای عزیز باشد.

ارسال نظر: