رئیس اتحادیه بنکداران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

نوشابه، دلستر و تن ماهی ۱۰ درصد گران شد/ به بهانه ماه رمضان اجناس را گران کردند/ محصولات بهداشتی پنبه‌ای ۶۰ درصد گران شد

کدخبر: 2098450

کرباسی گفت: در دو هفته اخیر برنج ایرانی ۵ درصد و برنج خارجی ۱۰ درصد گران شده، برنج خارجی محسن ۵۱۰۰ تومان هم عرضه می‌شود.

عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: روز به روز جنس ها گرانتر می‌شود، در واقع هر بارِ جدیدی که می‌رسد حداقل 10 درصد بر روی کالای خود کشیده است.

وی ادامه داد: نوشابه، دلستر و بسیاری از نوشیدنی‌های دیگر 10 درصد گران شده است، اکثر برندهای تن ماهی نیز 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: برنج ایرانی 5 درصد و برنج خارجی چیزی در حدود 10 درصد بر روی قیمتشان کشیده است، به طور مثال عمده فروشان برنج محسن را 4850 خریداری می‌کردند که الان به 4950 رسیده است و البته این قیمت عرضه برنج به عمده فروشان است در صورتی که در خرده فروشی و در بازار تا 5100 تومان هم هر کیلوی آن به فروش می رود.

وی گفت: هیچ دلیل خاصی برای هیچ یک از این گرانی‌ها وجود ندارد اما همین که ماه رمضان و یا هر مناسبت دیگر فرا می رسد به این بهانه قیمت ها را بالا می برند، و برخی نیز تخفیفات خود را کاهش داده اند. به طور مثال برندهای دستمال کاغذی تخفیفات خود را کاهش داده اند و با در نظرگرفتن حذفِ تخفیفات مثل این است که 5 درصد گران تر شده است.

کرباسی گفت: چیزی در حدود 50 تا 60 درصد بر روی قیمت محصولات بهداشتی پنبه افزوده شده است. به طور مثال پنبه 100 گرمی گل، برای مصرف کننده 2370 تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت آن 3200 تومان شده است.

ارسال نظر: