در دانشگاه ملایر اتفاق افتاد

بازداشت یک دانشجو به علت انتقاد طنزگونه در کانال تلگرامی، با شکایت استاد حامی دولت! +سند

کدخبر: 2098594

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر به دلیل گذاشتن استیکر خنده دار روی تصویر نامه یک استاد در کانال تلگرامی منتسب به این تشکل پس از احضار به دادگاه بازداشت شد!

به گزارش « نسیم آنلاین »، خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر به دلیل گذاشتن استیکر خنده دار روی تصویر نامه یک استاد در کانال تلگرامی منتسب به این تشکل پس از احضار به دادگاه بازداشت شد!

ماجرا از این قرار است که اسفندماه سال گذشته بود که منوچهر بابایی پور از سوی وزارت علوم به عنوان سرپرست دانشگاه ملایر منصوب می‌شود. این انتصاب که واکنش ها و حواشی های زیادی نیز همراه بود (اینجــا)؛ نامه ای نیز از سوی یکی از اعضای شورای صنفی این دانشگاه در تمجید و حمایت از سرپرست جدید منتشر می شود.

این نامه با واکنش طنزگونه کانال تلگرامی بسیج دانشجویی این دانشگاه همراه می شود، و این کانال تلگرامی پس از گذاشتن تنها چند استیکر «خنده دار» و «اظهار ارادت نامه» خواندن آن با شکایت یکی از اساتید اصلاح طلب این دانشگاه به نام (ر - ا) به جرم توهین، انتشار عکس خصوصی و خانوادگی و مزاحمت در فضای مجازی روبرو می شود!

همین مسئله باعث احضار علی امینی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه به دادگاه انقلاب و دادسرا و در نهایت بازدداشت و دستبند زدن به وی می شود!

وی هم اکنون به قرار وثیقه آزاد و اتهام این دانشجو «تمسخر» است.

محمدامین سلیمی مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در واکنش به خبر بازداشت مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر نوشت: "امروز مطلع شدم مسئول بسیج دانشگاه ملایر را بازداشت کرده‌اند به جرم گذاشتن استیکر خنده‌دار روی تصویر نامه استاد اصلاح‌طب دانشگاه که از طرف شورای صنفی اساتید(که گویا وجود خارجی و قانونی هم ندارد) به رئیس دانشگاه نوشته شده و هم اکنون این برادرمان به قید وثیقه آزاد است. چندی قبل هم برادرانم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین به جرم گذاشتن علامت تعجب در مقابل بیانات آقای رئیس‌جمهور احضار شده بودند. به استاد اصلاح طلب دانشگاه ملایر که مثلا خواسته مسئول بسیج افراطی و بی‌شناسنامه و بی‌سواد دانشگاه را ادب کند و او را مایه عبرت دیگران سازد، تا کسی جرات نکند روی نامه‌هایش استیکر بگذارد، توصیه می‌کنم متن سخنرانی ریاست محترم جمهوری در مراسم تنفیذشان در محضر رهبری را مطالعه کنند".

سعید توانا راد عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی(ره) نیز در کانال تلگرامی خود در واکنش به اتفاق عجیب نوشت: "مسئولین وزارت علوم و دانشگاه ملایر به کجا دارند می‌روند؟ برخورد امنیتی با یک دانشجوی منتقد اوج ضعف مسئولین و دوگانگی شعار و عمل مسئولین دانشگاهی را نشان می‌دهد.... بهتر است هر چه زودتر این فعال دانشجویی را آزاد کرده و از برخورد زشت خود، توبه و عذرخواهی کنند قبل از آن که فعالین دانشجویی گله و شکایت خود را از وزارتین پرمدعا به قوه قضائیه ببرند. اگر قرار به برخورد قضایی با دانشجویان باشد، دانشجویان هم خوب بلدند با برخی مسئولین متخلف برخورد قضایی کنند"!

حواشی قبلی

این اتفاقات در حالی در این دانشگاه رخ داده است که اواخر اسفندماه بود که تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ملایر در پی برکناری بهمن حیاتی رئیس سابق دانشگاه ملایر و انتصاب منوچهر بابایی پور که این دانشجویان وی را یکی از فعالین فتنه 88 می دانند، تجمع کردند. دانشجویان معترض که در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه ملایر تجمع کرده بودند، در اعتراض به انتصاب سرپرست جدید دانشگاه، نماز جماعت ظهر را در همین مکان برگزار کردند. در این تجمع دانشجویان دست نوشته هایی با عناوینی چون، «دانشگاه ملایر برای کسانی که سال 88 دل رهبری را خون کردند، جایی ندارد»، «آقای بابابی، دانشگاه ملایر جای تو نیست، به خانه ات برگرد» و... اعتراض خود را نسبت به این انتصاب نشان دادند.

ارسال نظر: