شاید با کی‌روش جلسه داشته باشیم

بهاروند: احتمال تغییر زمان آغاز لیگ وجود دارد/ باشگاه‌ها بی‌خیال باشند، جلوی نقل‌وانتقالات آنها را می‌گیریم

کدخبر: 2098597

رئیس سازمان لیگ گفت: برنامه بازی‌های لیگ را اعلام کرده‌ایم اما احتمال به تعویق افتادن آن وجود دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حیدر بهاروند در حاشیه مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدا تجدید میثاق داشتیم و حالا هم به آن پایبندیم. نه ما، بلکه همه مملکت ما اعتقاد راسخی به تجدید میثاق دارند. ما هم بر حسب وظیفه به همراه چند تن از ورزشکاران به اینجا آمدیم. چند ماه یک بار این کار را انجام می‌دهیم.

وی درباره شروع بازی‌های لیگ هفدهم که قرار است 30 تیر آغاز شود یادآور شد: به فتاحی گفتیم که برنامه لیگ را اعلام کند. شاید یک هفته دچار تغییر شود اما این‌طور نیست که 20روز این‌طرف و آن‌طرف شود. فعلاً برنامه‌مان را روی تقویم اعلام شده می‌چینیم با این حال احتمال دارد آغاز لیگ به تاخیر بیفتد.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش در خصوص برنامه لیگ هفدهم داشتید یا خیر، گفت: جلسه‌ای با کی‌روش نداشتیم و او یکی دو جلسه با فتاحی برگزار کرده است. هم تیم ملی برای ما اولویت دارد و هم باشگاه‌ها، چون این دو مکمل یکدیگر هستند. باشگاه‌ها اگر خوب نباشند، تیم ملی خوبی هم نخواهیم داشت. البته خدا را شکر ما الان تیم ملی خوبی داریم و جوان شدن این تیم، امیدی برای آینده فوتبال ماست. سه چهار روز پیش هم نشست هم‌اندیشی با حضور مربیان لیگ برتری برگزار شد. صحبت‌های خوبی در آنجا مطرح شد و فتاحی هم حتماً آنها را به کی‌روش منتقل می‌کند. اگر لازم باشد، به آقای فتاحی هم می‌گوییم که یک جلسه میان مربیان باشگاه‌ها و کارلوس کی‌روش برگزار کند.

بهاروند در مورد غیبت اکثر سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در نشست هم‌اندیشی مربیان، گفت: ما رسما از آنها دعوت کرده بودیم، اما اینکه چرا نیامدند خودشان باید پاسخگو باشند. ما از آنها دعوت رسمی به عمل آورده بودیم و حتی تلفنی هم نبود. نامه‌ای به مدیران باشگاه‌ها ارسال کرده و به آنها گفتیم که سرمربیان تیم‌ها باید در این نشست شرکت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی می‌کنیم و آنها را به تاج انتقال خواهیم داد. رئیس فدراسیون فوتبال هم قطعاً آنها را به اطلاع کی‌روش خواهد رساند. تیم ملی ما الان شرایط خوبی دارد. در مسیری که قرار گرفتیم، نسبت به دوره گذشته فکر می‌کنیم تعطیلات کمتری داشته باشیم. الان ما مسابقات رسمی نداریم و فقط روزهای فیفا هستند. با برنامه‌ای که کی‌روش پیش‌بینی کرده، ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که در جامم جهانی خوب نتیجه بگیریم. صعود به جام جهانی قطعاً انجام می‌شود، اما فکر می‌کنم کی‌روش برنامه‌ریزی‌اش برای این مسابقات، صعود از مرحله گروهی است. این برای فوتبال ما هم خوب است، چون ما شایسته این هستیم.

رئیس سازمان لیگ، تیم جوانان کشورمان را تیمی شایسته در مسابقات جام جهانی جوانان دانست و یادآور شد: پرتغال که در جام جهانی جوانان از گروه ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد، چیزی بیشتر از بچه‌های ما نداشت. اینها چند سال دیگر بزرگ و به تیم ملی بزرگ‌سالان پرتغال تبدیل می‌شوند. دو تیم فاصله‌ای با یکدیگر نداشتند. حالا یا بچه‌های ما بدشانسی آوردند و یا «ویدئو چک» بد موقع به داد تیم پرتغال رسید. واقعیت این بود که تیم جوانان ایران نباید از جام جهانی حذف می‌شد، چون واقعاً تیم خوبی بود. تیم ما خیلی بهتر از اینها می‌توانست نتیجه بگیرد. بعد از 40 سال کار واقعاً خوبی انجام شد و ما به آینده فوتبال و جوانانی که داریم، امیدوار شدیم.

بهاروند درباره استعفای امیر عابدینی از هیئت‌ رئیسه سازمان لیگ گفت: عابدینی استعفا کرد و ما هم با آن موافقت نکردیم، اما ایشان گفت که چون من در سازمان اقتصادی هستم، مشکلاتم زیاد است. بنده خدا راست هم می‌گوید. بعضی روزها 10، 11 ساعت در جلسه است. او با من و مهدی تاج صحبت کرد و ما هم نپذیرفتیم، اما روز گذشته باز هم اعلام کرد که من مشکل دارم و نمی‌توانم ادامه بدهم. عابدینی از بزرگان فوتبال ماست و ما هم قطعاً از او کمک خواهیم گرفت. او سال‌های سال در فوتبال و مدیریت کلان فوتبال حضور داشت.

وی ادامه داد: کل درآمد فوتبال ما در سازمان اقتصادی است. اگر سازمان اقتصادی موفق باشد، فوتبال ما هم موفق می‌شود. کار سخت و طاقت‌فرسایی است. بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که امیر عابدینی به خاطر آنها وارد چالش می‌شود. ممکن است برخی پرونده‌ها به قوه قضاییه نیز کشیده شود. به هر حال عابدینی رفت، اما هر وقت بخواهد برگردد، ما در خدمتش هستیم. پس از اینکه عابدینی روز گذشته رسماً استعفا کرد، من دیگر صحبتی با او نکردم. او می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما بکند.

رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه حدود 20 باشگاه بدهکار در فوتبال ما حضور دارند، عنوان کرد: الان با تیم‌های لیگ یکی، حدود 20 باشگاه بدهکار داریم. نمی‌شود گفت که هر 20 باشگاه نمی‌تواند بازیکن بگیرد. حتی باشگاه بدهکاری که رای محکومیت قطعی گرفته، می‌تواند با یکسری شرایط خاص، بازیکن خارجی بگیرد. آن باشگاه باید مستنداتی به ما ارائه کند که در فیفا مشغول حل پرونده‌هایش است. اگر باشگاه بی‌خیال باشد و آن را رها کند، ما نمی‌گذاریم یارگیری کند. شنیدم که پرسپولیس هم مشکلش را حل می‌کند. یکسری باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را به صورت قسط‌بندی پرداخت می‌کنند. باشگاه‌ها مستندات‌شان را به ما ارائه کنند و سپس بازیکن بگیرند، اما اینکه بی‌خیال موضوع شوند، ما هم قطعا مانع نقل‌وانتقالات آنها خواهیم شد.

ارسال نظر: