رقابت سازمان‌های رهسپار تعالی برای کسب جایزه مدیریت منابع انسانی

کدخبر: 2098606

دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی، ۲۵ و ۲۶ مهرماه همراه با معرفی سرآمدان مدیریت منابع انسانی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر آرین قلی‌پور، دبیر علمی کنفرانس مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران، اظهار کرد: امروز در کشور مدیریت منابع انسانی یکی از دغدغه‌های اکثر همه مدیران ارشد سازمان‌ها شده است و برای مدیریت موثر منابع انسانی انوع روش‌ها به کار گرفته می‌شود تا بهره‌وری منابع انسانی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: کوچک‌سازی، بازآرایی و مهندسی ساختار سازمانی، مهندسی مجدد فرآیندها، مدیریت دانش، برنامه‌های مشارکت کارکنان، برنامه‌های ارتباط با مشتری، برنامه‌های تسهیم سود، آموزش، مدیریت عملکرد، فرآیند بازخور، طراحی شغل، گردش شغلی، کار تیمی، کار انعطاف پذیر، تسهیم شغل، تنوع آموزی، منتورینگ، حسابرسی منابع انسانی، طراحی سیستم‌های انگیزشی، تدوین شرح شغل و شرایط احراز، سیستم رشد و ارتقاء، برنامه‌های ایمنی، امنیت، بهداشت، محیط و ارگونومی همگی از تکنیک‌ها و روش‌هایی هستند که برای اثر بخشی مدیریت منابع انسانی بکار می‌روند.

قلی پور تصریح کرد: ولی یکی از نقاط ضعف سازمان‌ها در این زمینه، عدم بهره‌گیری از یک مدل یکپارچه و منسجم برای به کار بردن این تکنیک‌ها و سیستم‌هاست. مدل 34000 برای پاسخگویی به این مساله ایجاد شده است تا بتواند بطور یکپارچه و منسجم همه فرایندهای منابع انسانی را آسیب شناسی و اثر بخشی آنها را ارزیابی و سازمان‌ها را در جهت استقرار و ارتقاء آنها یاری کند. بر اساس مدل 34000 می توان وضعیت موجود مدیریت منابع انسانی در شرکت را بررسی و پروژه‌ها و اقدامات بهبود و توسعه آنها را فراهم کرد ،فرایندهای منابع انسانی را استاندارد کرد و یک فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد نمود.

وی افزود: در این مدل علاوه بر فرآیندهای منابع انسانی که 20000 امتیاز دارد، شامل متغیرهای حوزه نتایج و نگرش‌های منابع انسانی هم وجود دارد که 14000 امتیاز دارد و در 5 سطح بلوغ وضعیت سازمان را ارزیابی کرده و تعالی می بخشد.

قلی پور عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه افزود: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در نظر دارد در دومین کنفرانس مدیریت منابع انسانی، سازمانهای مطرح کشور در پیاده سازی مدیریت منابع انسانی را ارزیابی و معرفی نماید.

وی همچنین اذعان کرد: جهت ارزیابی جایزه مدیریت منابع انسانی ،دانشکده مدیریت اقدام به برگزاری تربیت ارزیاب نموده است و کلیه متخصصان این حوزه در صورت دارابودن شرایط لازم و گذراندن دوره های تخصصی و قبولی در آزمون می توانند به عنوان ارزیاب جایزه فعالیت نمایند.

سازمانها و شرکت های علاقه مند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.Hrmconf.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر: