فلاحت‌پیشه در گفتگو با «نسیم آنلاین»؛

تغییرات در هیات رئیسه مجلس جدی نخواهد بود/ نظر دولت بر آراء خاکستری تاثیرگذار است

کدخبر: 2098618

عضو فراکسیون ولایت مجلس اظهار داشت: فکر می‌کنم چون طرف مقابل شنیده بود احتمال دارد اصولگرایان به آقای مطهری رای ندهند به همین دلیل بحث ریاست آقای پزشکیان را مطرح کردند اما فکر می‌کنم این موضوع بیشتر از اینکه حالت جدی داشته باشد یک حرکت تاکتیکی بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال تغییر هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اعتقاد دارم که تغییرات در هیات رئیسه مجلس جدی نخواهد بود و شاید درصد کمی از هیات رئیسه تغییر کند.

فلاحت‌پیشه همچنین در خصوص مباحث مطرح شده درباره نامزدی پزشکیان برای ریاست مجلس اظهار داشت: فکر می‌کنم چون طرف مقابل شنیده بود احتمال دارد اصولگرایان به آقای مطهری رای ندهند وجود دارد به همین دلیل بحث ریاست آقای پزشکیان را مطرح کردند اما فکر می‌کنم این موضوع بیشتر از اینکه حالت جدی داشته باشد یک حرکت تاکتیکی بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ منعی برای شرکت همزمان پزشکیان در انتخابات ریاست و معاونت مجلس وجود ندارد و او می‌تواند بخت خود را در هر دو میدان بسنجد.

عضو فراکسیون ولایت با بیان اینکه اعتقاد دارم آراء خاکستری نقش تعیین کننده‌ای در مجلس دارند اظهار داشت: اگر دو فراکسیون موجود رویکرد تقابلی در برابر هم بگیرند آنگاه باید منتظر ماند و دید که توانسته‌اند چه مقدار از آرای خاکستری یار گیری کنند با این حال آن چیزی که الان مشهود است بی‌طرفی دولت است و همین مساله باعث می‌شود که بخش اعظم اتفاقات در داخل خود مجلس شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر دولت از کاندیدای خاصی حمایت کند اثر جدی بر آراء خاکستری مجلس خواهد گذاشت اظهار داشت: در این شرایط آن بخش از نمایندگان که جزء هیچ کدام از فراکسیون‌ها نیستند ولی پیش‌ برد امور مناطق و بخش‌های حوزه انتخابیه برای آنها مهم است به طور طبیعی متاثر از دولتمردان می‌شوند ولی تا کنون که ما داریم با هم صحبت می‌کنیم دولت بیشتر در گیر و دار کابینه خودش هست و وارد فضای رقابتی در مجلس نشده است.

فلاحت‌پیشه در پایان تاکید کرد: اگر دولت وارد نشود در سازوکار درون مجلس تغییرات کمی خواهد بود.

ارسال نظر: