سید ابراهیم اسداللهی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مچ‌بندهای الکترونیک تنها شامل اطلاعات فردی و پزشکی زائران است/ در حج امسال نسبت به سال ۹۴؛ ۳۵ درصد رشد زائران را خواهیم داشت

کدخبر: 2098639

سرپرست اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان حج و زیارت گفت: مچ‌بندهای زائران حاوی اطلاعات فردی، پزشکی و محل استقرار زائران در مکه و مدینه است که به وسیله موبایل ‌ای دارای سیستم عامل اندروید می‌توان به این اطلاعات دست پیدا کرد.

سید ابراهیم اسداللهی، سرپرست اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ درباره مچ بندهای الکترونیک برای زائران گفت: این مچ بندها حاوی اطلاعات فردی زائران، اطلاعات پزشکی و همچنین محل استقرار زائران در مکه و مدینه است که به وسیله موبایل های دارای سیستم عامل اندروید می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر زائری به هر دلیلی در مکه و یا مدینه منوره مسیرهتل را گم کرد، می تواند با استفاده از نقشه ای که توسط کارشناسان حوزه اسکان از مکه و مدینه طراحی شده و در این مچ بندها ذخیره شده، مسیر رسیدن به محل استقرارش را پیدا کند؛ از سوی دیگر پیش بینی ها نشان می دهد که امسال هوا در موسم حج در عربستان گرمتر ازگذشته خواهد بود و به همین دلیل احتمال گرمازدگی در بین زائران دور درانتظار نیست و این مهم یکی دیگر از دلایلی است که اطلاعات پزشکی زائران را در این مچ بندها ذخیره خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت اظهار داشت: صفر تا صد این مچ بندها بومی و در شیراز تولید شده و اگر ایده استفاده از آنها نیز توسط کارشناسان راهنمای حجاج ارائه شده است درصورت که این مچ بندها امسال به خوبی انتظارات را برطرف نماید، برای سال آینده پیشنهاد این که به تمام حجاجی که به عربستان می آیند، این مچ بندها را ارائه دهیم میسر خواهد بود.

اسداللهی با بیان اینکه یک بار ایده استفاده از مچ بندهای مجهز به چی پی اس در سال 86 مطرح شد، تصریح کرد: این ایده به دلیل هزینه بالا، نبود زیرساخت وبستر های لازم در عربستان اجرایی نشد.

وی درباره تعداد زائران در حج 96 تصریح کرد: امسال تعداد زائران اعزامی ما نسبت به سال 94؛ 35 درصد رشد داشته و قرار است 86 هزار و 500 نفر از حجاج ایرانی در قالب 600 کاروان به حج امسال مشرف شوند.

سرپرست اداره کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت بیان داشت: حداقل قیمت سفر حج امسال 9 میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و حداکثر قیمت هم 13 میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود، همچنین امسال 20 فرودگاه برای اعزام حجاج اختصاص پیدا کرده است؛ البته نیمی از پروازها توسط هواپیمایی کشور و نیمی دیگر نیز توسط هواپیمایی عربستان صورت می گیرد با این حال تلاش می کنیم که سهم بیشتری از پروازهای عربستان را هم به هواپیمایی کشور اختصاص دهیم.

اسداللهی خاطر نشان کرد: به حجاج واجد شرایط حج امسال توصیه می کنیم که ثبت نام هایشان را به روزهای پایانی موکول نکنند و با مراجعه به نزدیک ترین دفتر خدمات زیارتی در کاروان هایی که ظرفیت خالی دارند، ثبت نام کرده و یا از طریق اینترنتی این کار را انجام دهند. البته باید بگویم که دارندگان اسناد ثبت نام حج تمتع تاپایان سال۱۳۸۵ درصورت وجود ظرفیت خالی کاروان می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی یا سایت مدیریت حج و زیارت استان ها اقدام به ثبت نام در کاروان ها کنند.

ارسال نظر: