پورمختار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

توافق برای ریاست لاریجانی قطعی است/ فراکسیون امید و دولت هم به نوعی بر ریاست لاریجانی توافق دارند

کدخبر: 2098660

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: فکر می‌کنم اعضای فراکسیون امید هم به نوعی بر روی ریاست آقای لاریجانی توافق داشته باشند و بیشتر برای کسب نائب رئیسی تلاش می‌کنند.

محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه فعلا توافقاتی بین فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین انجام شده اظهار داشت: بر این اساس توافق برای ریاست آقای لاریجانی و نواب رئیس قطعی است، راجع به سایر اعضای هیات رئیسه هم هر کدام از فراکسیون‌ها قرار است فرد مورد نظر را معرفی کنند.

پورمختار با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور پزشکیان در انتخاب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: آن چیزی که قطعی است این است که انتخاب آقای پزشکیان مورد نظر دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین نیست و فقط ممکن است فراکسیون امید به شکل مستقم وی یا آقای مطهری را معرفی کند.

وی افزود: طبیعتا چون فراکسیون امید در مجموع توافقات بین دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین نیست محتمل است که آقای پزشکیان یا کسی دیگری برای ریاست و نائب رئیسی مجلس معرفی شود ولی در عین حال من فکر می‌کنم اعضای فراکسیون امید هم به نوعی بر روی ریاست آقای لاریجانی توافق داشته باشند و بیشتر برای کسب نائب رئیسی تلاش می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مورد نظر دولت در خصوص انتخاب رئیس مجلس اظهار داشت: اخبار غیرموثقی می‌رسد مبنی بر اینکه برخی از وزرا در مورد انتخاب رئیس مجلس رایزنی و سفارشاتی دارند با این حال سفارشات به سمت آقای پزشکیان نیست و تقریبا به سمت توافق دو فراکسیون نمایندگان ولایی و مستقلین است.

وی در پایان با ابراز امیداوری نسبت به اینکه آن چیزی که به نفع کشور است اتفاق بیافتد اظهار داشت: توقع این است که هیات رئیسه فعال‌تر باشد و نقش راهبری مجلس را برای رسیدگی به مسائل مهم کشور به درستی ایفا کند؛ هرچند مجلس در یکسال گذشته بحث‌های برنامه و بودجه که الزامی و اجباری بود را داشت اما در دیگر موارد باید به سمت تحقق سیاست‌های مهم ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و تولید برود تا ان‌شاءالله بتواند مشکلات را حل کند.

ارسال نظر: