مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا

صعود دلچسب پرسپولیس با فرار از جهنم دوحه/ برانکو: بهترین تیم ایران هستیم/ مربی لخویا: اعتماد به نفس نداشتیم

کدخبر: 2098723

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست لخویا اولین تیم صعود کننده از کشورمان به مرحله یک چهارم نهایی این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دیدار برگشت لخویا و پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 23:30 سه شنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. تک گل پرسپولیس را چیکو فلورس مدافع لخویا در دقیقه 23 به اشتباه در درون دروازه تیم خودش جای داد. با این نتیجه و با توجه به تساوی بدون گل در بازی رفت، پرسپولیس به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافت.

سروش رفیعی در دقیقه 8 و محمد انصاری دقیقه 26 از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

لخویا در این دیدار با ترکیب قاسم برهان، محمد موسی، احمد یاسر، چیکو فلورس، خالد مفتاح، اسماعیل محمد، لوئیز جونیور، نام تائه هی، کریم بودیائف، علی الموئز و یوسف مساکنی راهی میدان شد.

برای پرسپولیس در این مسابقه؛ علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، صادق محرمی، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی راهی میدان شده‌اند.

نیمه اول

دقیقه 9: چیکو فلورس روی یک ضربه سر از ضربه ایستگاهی ارسالی، دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

دقیقه 23: فرار تند و تیز امیری از جناح راست و پاس خوب او به طارمی، این بازیکن را در موقعیت تک به تک با برهان قرار داد. طارمی این بار سعی کرد توپ را به امیری پاس دهد که این توپ در بین را به پای فلورس برخورد کرد و درون دروازه لخویا جای گرفت.

دقیقه 31: مهدی طارمی می‌توانست گل دوم پرسپولیس را این بار روی اشتباه دروازه‌بان این تیم به ثمر برساند اما ضربه او در حالی که برهان دور از دروازه‌اش بود به کنار دروازه لخویا برخورد کرد.

نیمه دوم

دقیقه 46: وحید امیری با یک فرار تند و تیز به محوطه جریمه لخویا می‌توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند اما مدافعان لخویا اجازه ضربه زدن را به او ندادند تا این فرصت ایده‌آل سرخپوشان از دست برود.

دقیقه 55: یوسف العربی به جای اسماعیل محمد وارد میدان شد.

دقیقه 57: لخویا از جناح چپ پرسپولیس روی دروازه این تیم خطرسار شد که ضربه العربی پس از برخورد به پای ماهینی به تیرک افقی دروازه سرخپوشان برخورد کرد.

دقیقه 61: محسن مسلمان جای خود را به علی علیپور داد.

دقیقه 67: خالد مفتاح جای خود را به محمد عفیف داد.

دقیقه 68: یوسف العربی در شلوغی محوطه جریمه ضربه محکمی را به سمت دروازه پرسپولیس نواخت که توپ به تیر دروازه سرخپوشان برخورد کرد.

دقیقه 69: فلورس می‌رفت از روی ضربه کرنر گل زده خود به تیمش را جبران کند که ضربه سر او از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 72: شهاب کرمی به جای سروش رفیعی راهی میدان شد.

دقیقه 82: همکاری خوب علیپور و احمدزاده باعث شد شماره 10 پرسپولیس در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان لخویا قرار بگیرد اما ضربه‌اش که خیلی ناشیانه زده شد به پشت دروازه برهان برخورد کرد.

دقیقه 2+90: مهدی طارمی در محوطه جریمه لخویا صاحب موقعیت ایده‌آل گلزنی شد اما ضربه با بی‌دقتی به اوت رفت.

دقیقه 4+90: وحید امیری جای خود را به احسان علوان‌زاده داد.

دقیقه 6+90: علی علیپور نتوانست از موقعیت استفاده کند و در ادامه هم فرشاد احمدزاده فرصت را از دست داد.

پرسپولیس با این برد اولین تیم صعود کننده از کشورمان به جمع 8 تیم نهایی این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت.

طارمی بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس - لخویا شد

پس از پایان دیدار تیم‌های لخویا قطر و پرسپولیس، مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب شد.

این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

مربی لخویا: اعتماد به نفس نداشتیم/ پرسپولیس تیم قابل احترامی است

برونو پس از پایان بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس که با شکست یک بر صفر تیمش پایان یافت گفت: خیلی خوب بازی را شروع کردیم اما در ادامه بازیکنان لخویا پس از دریافت گل اعتماد به نفس خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این شکست و حذف از لیگ قهرمانان آسیا برای لخویا ناامیدکننده بود. می‌خواستیم همچنان در این رقابت‌ها بمانیم. بازی در نیمه‌ اول محدود به میانه‌ زمین بود و تمایل به ادامه عملکردمان همانند بازی رفت داشتیم. بر خلاف جریان بازی گل خوردیم و همین مسئله باعث سردرگمی بازیکنان شد. این گل روی عملکرد تیمی ما تاثیر داشت.

دستیار اول جمال بلماضی، سرمربی الجزایری لخویا با اشاره به عملکرد خوب تیمش در نیمه‌دوم گفت: در نیمه‌دوم فرصت‌های زیادی داشتیم که بسیاری از آنها را روی بدشانسی از دست دادیم. همه به خاطر این شکست احساس شرمندگی و ناراحتی دارند.

برونو درباره پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس قابل احترام است و بازیکنان توانمندی دارند. لخویا در حملات خود شتاب کرد و به هیج نتیجه‌ای دست نیافت.

پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر برابر لخویا در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه کارت صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کرد و 16 خرداد حریف آینده خود را از میان تیم‌های عربستانی الهلال و الاهلی و العین امارات خواهد شناخت.

برانکو: بهترین تیم ایران هستیم و لخویا کار سختی داشت/ دفاع نکردیم، به بهترین شکل پرس کردیم

برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل لخویا در نشست خبری گفت: قبل از هر چیز این پیروزی بزرگ را به بازیکنان تیمم تبریک می‌گویم که امشب خیلی زحمت کشیدند. هر دو تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند و حتی لخویا می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند. امشب یک جنگ واقعی بود.

وی افزود: هواداران امروز شاهد یک بازی زیبا از سوی هر دو تیم بودند و خوشحالم از اینکه برنده این بازی پرسپولیس بود.

برانکو با بیان اینکه لخویا حریف راحتی برای تیمش نبود، خاطرنشان کرد: قبلا هم گفته بودم لخویا یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و آنها تیمی بسیار زهردار هستند. می‌دانستیم امشب کار بسیار سختی داریم و از این‌رو با هدف راهی میدان شدیم. اعتقادم این است که لخویا همچنان یکی از تیم‌های خوب آسیا و تیمی همیشه مدعی در قطر است.

سرمربی پرسپولیس در مورد یوسف العربی مهاجم لخویا یادآور شد: العربی مهاجم خطرناک و زهرداری است و از وقتی به میدان آمد موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه ما ایجاد کرد.

برانکو در مورد شیوه بازی تیمش در مقابل لخویا تصریح کرد: ما دفاع نکردیم بلکه به بهترین شکل پرس کردیم. لخویا تیم بسیار خطرناکی بود و از این‌رو فشار را روی میانه میدان گذاشتیم و به محض دریافت توپ آن را به خط حمله می‌بردیم تا صاحب موقعیت گلزنی شویم.

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه لخویا بازی ضعیفی ارائه داد گفت: من موافق این نظر نیستم چرا اعتقاد دارم لخویا مقابل یک تیم بسیار قدرتمند بازی کرد و به هیچ عنوان نمایش بدی نداشت. ما بهترین تیم ایران و قهرمان این کشور هستیم و طبیعی بود که لخویا کار بسیار سختی مقابل ما داشته باشد. رویارویی با پرسپولیس با هیچ تیمی راحت نیست.

طارمی: طبیعی بود که بهتر از استقلال نتیجه بگیریم/ برای قهرمانی آسیا می‌جنگیم

مهدی طارمی بعد از کسب عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش با لخویا با حضور در نشست خبری گفت: می‌دانستیم بازی سختی در قطر داریم و خدا را شکر که توانستیم به یک بازی خوب برنده از میدان خارج شویم.

وی افزود: هدف ما این بود که در مجموع دو دیدار رفت و برگشت گل نخوریم و بعد به فکر گلزنی باشیم و این اتفاق هم رخ داد. می‌دانستیم زدن گل در خانه حریف دو گل به حساب می‌آید. هر چند امروز ضمن زدن یک گل موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم.

مهاجم پرسپولیس خاطرنشان کرد: با این برد راهی 8 تیم برتر آسیا شدیم و امیدوارم بتوانیم تا فینال این رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

طارمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شکست استقلال تهران و استقلال خوزستان مقابل حریفان خود یادآور شد: ما قهرمان ایران و بهترین تیم کشور هستیم و طبیعی بود که از دیگر تیم‌ها بهتر نتیجه بگیریم. البته دو نماینده دیگر کشورمان هم بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. دنبال این هستیم که به مرحله پایانی رقابت‌ها را پیدا کنیم چرا که در حال حاضر تنها نماینده ایران در ادامه مسابقات هستیم و چشم همه مردم به پرسپولیس است.

طارمی در خصوص اظهار نظر یکی از خبرنگاران راجع به اینکه پرسپولیس در صورت صعود به مراحله نیمه نهایی با حریفانی از شرق آسیا مواجه خواهد شد که میلیون‌ها دلار خرج می‌کنند تا بازیکنان بزرگی را به خدمت بگیرند، گفت: درست است که تیم‌های شرق آسیا پول زیادی خرج می‌کنند اما ما هم استعدادهای زیادی را در کشورمان داریم و می‌توانیم با تکیه بر توانایی‌های خودمان به عناوین بالاتر در آسیا برسیم. اگر یک تیم در شرق آسیا 500 میلیارد برای جذب یک بازیکن هزینه کند به ما ارتباط ندارد و همچنان برای رسیدن به هدف‌مان که همان قهرمانی آسیا خواهیم جنگید بدون توجه به اینکه حریفان چگونه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

طاهری: بچه‌ها با جان و دل جنگیدند/ امیدوارم جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببریم

علی اکبر طاهری پس از برتری پرسپولیس مقابل لخویا و صعود به جمع 8 تیم مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: جا دارد که این پیروزی و صعود از این مرحله را به باشگاه و خانواده معظم و عزیز پرسپولیس تبریک بگویم. خوشبختانه می‌بینیم با حرکت جوهری و بنیادی که در باشگاه انجام شده، این بچه‌ها با جان و دل بازی کردند و جنگیدند.

وی ادامه داد: باید از تک تک بچه‌ها، اعضای کادر فنی، پزشکی، تدارکات و همه و همه برای این تلاش تشکر کرد‌. همچنین از هواداران تشکر می‌کنیم که انرژی و دعای آنها چه نفراتی که این جا حاضر بودند و چه دیگران به اینجا و به این تیم رسید تا بازیکنان با تمام وجودشان بازی کنند.

طاهری خاطر نشان کرد: همه دیدند که پرسپولیس با شایستگی از این مرحله صعود کرد، به امید آنکه جام قهرمانی در آسیا را هم بالا ببریم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس استعفا کرد

علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس پیش از بازی شب گذشته (سه‌شنبه) این تیم با لخویا رسما از سمت خود استعفا داد.

دلیل اصلی این استعفا هنوز به صورت قطعی مشخص نیست اما طاهری اعلام کرده است که با وضعیت موجود دیگر حاضر به ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت نخواهد بود.

گفته می‌شود به دلیل برخی از مسائل سیاسی و اختلاف وی با یکی از معاونان وزارت ورزش، طاهری پیش از بازی با لخویا استعفای خود را به وزارت ورزش اعلام کرده و قرار است وزارتخانه در این خصوص تصمیم بگیرد.

ارسال نظر: