پرویز سروری:

حجت‌الاسلام رئیسی نمونه‌ای از یک سیاستمدار وارسته و ملتزم به قانون است

کدخبر: 2098841

این کارشناس مسائل سیاسی حجت‌الاسلام رئیسی را نمونه و عبرتی برای سایر سیاستمداران دانست و گفت: بی‌شک حجت‌الاسلام رئیسی نمونه‌ای از یک سیاستمدار وارسته و ملتزم به قانون است که باید عبرت سایر سیاستمداران کشور قرار گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز سروری با بیان اینکه رفتارهای معترضانه به انتخابات در سال ۸۸ و ۹۶ بیانگر تفاوت دیدگاه نسبت به اهمیت دادن به اعتبار و آبروی جمهوری اسلامی است به قدس آنلاین گفت: تمکین حجت الاسلام رئیسی از قانون و شورای نگهبان نشانه ای از عقلانیت و اهمیت دادن ایشان به رعایت موازین قانونی است. رفتار نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به هیچ وجه با رفتار کسانی که کمترین مدرکی درباره وجود تخلفات انتخاباتی در سال ۸۸ نداشتند به هیچ وجه قابل قیاس نیست. وی ادامه داد: جریان اصلاح طلب علی رغم اینکه مدرکی دال بر تقلب در انتخابات نداشت با به آشوب و اغتشاش کشیدن کشور در پی رسیدن به منافع و مطامع حزبی خود بود. لشکر کشی های خیابانی، آسیب رساندن به اموال مردم و اموال عمومی، لطمه زدن به اعتبار وآبروی جمهوری اسلامی ایران از جمله رفتارهایی بود که به عنوان اعتراض انتخاباتی از جناح طرفدار دولت صورت گرفت. اصلاح طلبان در سال ۸۸ نشان دادند که در کمتر از چند هفته وچند ماه فرصت های کشور را به تهدید تبدیل کردند و فرصتی را برای تحمیل زورگویی های غرب برکشور فراهم کردند.

وی با بیان اینکه مردم از نزدیک شاهد تخلفات انتخاباتی بودند تصریح کرد: وهم و توهم تنها دلیل اصلاح طلبان در سال ۸۸ بود در حالی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه مستندات فراوانی برای اعتراض به روند رای گیری وجود داشت. مهم آن است که مردم با چشم خود شاهد تخلفات صورت گرفته در انتخابات اخیر بودند. سروری اظهار داشت: دولت یازدهم با تمام توان و نیرو وارد عرصه انتخابات شد. روزنامه های دولتی تریبون دولت شده بودند و از تمامی ظرفیت های خود برای پیشبرد اهداف نامزدهای مورد نظر خود استفاده می کردند. یارانه های قطع شده یک شبه برقرار شد و دولت با بذل و بخشش های غیر قانونی خواهان جذب و جلب نظر مردم برآمد. وعده های تحقق نیافتنی و تخلفات و تقلبات گسترده ای در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری صورت گرفت که کاملا مهندسی شده بود که از آن می توان به کمبود تعرفه ها در برخی مناطق کشور اشاره کرد.

سروری افزود: با وجود اینکه تخلفات و تقلبات صورت گرفته امکان اعتراض اجتماعی داشت اما با توجه به اینکه جبهه انقلابی به قانون احترام می گذارد و قانون فرآیندی برای اعتراض در نظر گرفته است حجت الاسلام رئیسی به صورت متواضعانه و مدبرانه در حالی که بر وجود تخلفات وتقلبات گسترده اصرار داشت فصل الخطاب را پذیرفت.

این کارشناس سیاسی حجت الاسلام رئیسی را نمونه و عبرتی برای سایر سیاستمداران دانسته و افزود: بی شک حجت الاسلام رئیسی نمونه ای از یک سیاستمدار وارسته وملتزم به قانون است که باید عبرت سایر سیاستمداران کشور قرار گیرد. نکته مهمی که باید بدان توجه کنیم آن است که امروز جریانی درصدد است تا هر گونه اعتراض را به روند انتخابات اغتشاش بنامد تا امکان اعتراض را از کاندیداها بگیرند وهر کس اعتراض کرد او را به فتنه ۸۸ وصل کند، در حالی که فتنه ۸۸ نه تنها اعتراض نبود بلکه اغتشاش بود. رفتارهایی که نشان داد این گروه از افراد هیچ احترامی برای قانون قائل نیستند.

سروری در پایان درباره برخی اظهار نظرهای دولت درخصوص اعتراض به اعلام نتایج هشدار داده و گفت: امروز این خطر وجود دارد که حق اعتراض که جزئی از یک فرآیند قانونی و مشارکت مردمی در انتخابات به شمار می رود به یک امر مذموم تبدیل می شود چرا که دولتمردان تمایلی به اعتراض مردم ومنتقدین به آنها ندارند. به طوری که رسانه های اصلاح طلب در چند هفته اخیر با اشاعه اهانت های مختلف به حجت الاسلام رئیسی نشان دادند که هدف آنها شفافیت در امر انتخابات نیست! وی در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد جناح دولت درصدد است تا انتخابات را محلی برای سوء استفاده های خود قرار دهد تا با فریب کاری، غوغا سالاری و جو سازی امکان اعتراض را از فرآیند انتخابات سلب کنند. به تعبیری آنها تمایل دارند تا انتخابات را از مجاری مردم سالارانه خود خارج کرده و هر تخلفی را برای رسیدن به هدف مجاز کنند!!

ارسال نظر: