استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین» نسبت به تحویل گاز مجانی به ترکیه هشدار داد:

آقای روحانی! این گاز مجانی همانی است که وقتی فقرا پولش را نمی‌دهند قطع می‌شود

کدخبر: 2098853

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گازی که مجانی به ترکیه صادر می‌شود متعلق به روحانی و زنگنه نیست اظهار داشت: این گاز متعلق به مردم ایران و نسل‌های آینده است؛ این همان گاز است که زمستان خیلی از مردم با مراجعه به ادارات گاز خواهش می‌کردند قبضش را قسطی کنند چون واقعا پولی نداشتند که بهای آن را بدهند.

محمد صادق کوشکی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی‌بر فروش مجانی گاز ایران به ترکیه خاطر نشان کرد: هفته‌ها مردم در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی این عبارت را از آقای روحانی و حامیان وی مکررا شنیده‌اند که دولت، دولت شفافیت است و اطلاع رسانی در این دولت به حداکثر آن رسیده است.

کوشکی با بیان اینکه مردم حق دارند همه چیز را بدانند اظهار داشت: نکته این است که آقای روحانی اگر هنوز هم به آن حرف‌ها اعتقاد دارند و مردم را دارای حافظه فرض می‌کنند وظیفه دارند دقیقا توضیح دهند که ماجرای ارسال گاز رایگان به ترکیه چیست.

وی افزود: مردم حق دارند بدانند که چرا دولت آقای روحانی از طرفی گاز رایگان به ترکیه می‌فرستد و از طرف دیگر لایحه به مجلس می‌دهد که اگر انسان فقیری در گوشه‌ای از مملکت پول پرداخت قبض گاز، آب یا برق نداشت باید گاز، آب یا برقوی قطع شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه گازی که مجانی به ترکیه صادر می‌شود متعلق به آقای روحانی و زنگنه نیست اظهار داشت: این گاز متعلق به مردم ایران و نسل‌های آینده است؛ این همان گاز است که زمستان گذشته خیلی از مردم با مراجعه به ادارات گاز شهرها از آنها خواهش کرده بودند پول قبضش را قسطی کنند چون واقعا پولی نداشتند که بهای آن را بدهند و این گاز مجانی همانی است که وقتی فقرا پولش را نمی‌دهند قطع می‌شود

وی افزود: در چنین شرایطی آقای روحانی باید به مردم که صاحب اصلی این ثروت ملی هستند مانند یک انسان با شرف توضیح دهد که اصلا ماجرا چیست و سخن نگفتن وی یا وزیر مربوطه در این رابطه نشان می‌دهد که چقدر آن ادعای شفافیت درست است.

کوشکی با بیان اینکه در موضوع فروش مجانی گاز مسئولیت کسانی که به آقای روحانی رای دادند بیشتر از دیگران است اظهار داشت: یعنی آنها باید بیشتر از همه مطالبه کنند که آقای روحانی چرا گاز این مملکت مفت به ترکیه می‌رود؟ این همان گازی است که اگر یک ایرانی یک روز دیرتر قبض آن را پرداخت کند وسط زمستان هم باشد و حتی به خاطر فقر هم باشد قطع می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر آقای روحانی اصل ماجرای فروش مفتی گاز به ترکیه را توضیح دهد نشان داده‌ که انسان راستگو، درستکار و شفافی است و اگر خدای نکرده مانند خیلی از پرونده‌های دیگر اینجا را هم محرمانه اعلام کنند و مردم را نامحرم تلقی کنند، عکس این موارد ثابت می‌شود.

ارسال نظر: