آخرین وضعیت جوی کشور؛

آسمان آفتابی در غالب نقاط کشور طی سه روز آینده

کدخبر: 2098855

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی سه روز آینده در قالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، احد وظیفه با اشاره به شرایط جوی در روز جاری، گفت: در روز پنجشنبه 11 خرداد در بخش‌های شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از استان‌های گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت در روز جمعه 12 خرداد در شمال غرب کشور تقویت می‌شود، افزود: طی دو روز آینده در جنوب غرب، مناطقی از جنوب و غرب کشور به سبب وزش باد شدید پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا رخ خواهد داد.

وظیفه تاکید کرد: برای مناطق جنوبی کشور شامل بوشهر و وهرمزگان در روز شنبه نیز انتظار باد و گرد و خاک وجود دارد. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی افزود: برای پنجشنبه قبل ازظهر و جمعه بعدازظهر و شب در مناطق شرقی کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که به ویژه در مناطق زابل با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه 12 خرداد صاف همراه با وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 20 و 32 درجه سانتیگراد و در روز شنبه 13 خرداد صاف با حداقل و حداکثر دمای 19 و 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر: