نعمت‌زاده: یک عده منافع خود را در صادرات مواد خام می دانند!

کدخبر: 2098862

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه سال گذشته ۵۵ میلیون تن صنعت فولاد کشور از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خواست دولت واگذاری حوزه تولید و اجرای امور به بخش خصوصی است و در این زمینه بسترها را فراهم می کند.

محمدرضا نعمت زاده درجریان بازدید از شرکت فولاد کاران افق ابهر افزود: دولت در تلاش است تا علاوه بر بستر سازی برای واگذاری امور ، مانع تراشی نکند، مشوق و کمک حال آنان باشد.

این مسئول بابیان اینکه فعالیت در صنعت کار آسانی نیست و صنعتگر باید به تمام امور اقتصادی اشرافیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در کنار این توانمندی یک صنعتگر باید بتواند از تجربه دیگران استفاده کند و استعدادها را برای پیشرفت و اجرای برنامه بکار بگیرد.

وی تاکید کرد: دولت برنامه تکمیل زنجیره کامل فولاد کشور را که از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است در دستور کار دارد و این زنجیره کامل باید برای جلوگیری از خام فروشی و دستیابی به ارزش افزوده بیشتر تا آخرین حلقه شکل بگیرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد: در سه سال گذشته 55 میلیون تن صنعت فولاد کشور از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شده است.

نعمت زاده اضافه کرد: یک عده منافع خود را در صادرات مواد خام می دانند در حالی که با فرآوری مواد خام می توان به سود 10 برابری دست یافت.

وی به فعالیت شرکت فولاد کاران افق ابهر در تولید میلگرد و سیم جوش اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت این واحد تولیدی که آخرین فناوری را در اختیار دارد ؛ علاوه بر اشتغالزایی برای جوانان امکان آموزش آنان و تامین مواد اولیه صنایع کشور را فراهم و نیاز صنایع پایین دستی را تامین می کند.

شرکت فولادکاران افق ابهر که در شهرک صنعتی افق ابهر مستقر و تولید کننده 70 درصد از میلگرد و سیم جوش کشور محسوب می شود و تاکنون برای 600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسال نظر: