ترامپ از دادگاه عالی، احیای فرمان ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور اسلامی را خواستار شد

کدخبر: 2098884

دولت آمریکا که پیشتر برای پیش بردن فرمان مهاجرتی خود با موانع قضایی مواجه شده، برای احیای ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور اسلامی، به دادگاه عالی دو دادخواست اضطراری ارائه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در ادامه کش و قوس‌های قضایی درباره ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور اسلامی از جمله ایران، رئیس‌جمهور این کشور این بار از دادگاه عالی این کشور احیای این فرمان ممنوعیت را خواستار شده است.

از ابتدای آغاز به کار دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، او با ادعای حفظ امنیت آمریکا یک کار را در دستور کار خود قرار داده و آن «ممنوع کردن ورود اتباع چندین کشور اسلامی از قبیل ایران به آمریکا» است.

او در اولین فرمان اجرایی خود در این باره، اتباع هفت کشور اسلامی ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را هدف قرار داد اما پس از مواجه شدن با مخالفت‌های داخلی و خارجی و همچنین سد دادگاه‌های آمریکایی، این فرمان را تعدیل کرد.

در فرمان دوم مهاجرتی ترامپ، علاوه بر تغییراتی که در متن آن ایجاد شده بود، کشور عراق از لیست کشورهای ممنوع‌الورود حذف شد اما این فرمان هم با سد دادگاه‌های آمریکایی مواجه شد.

در تازه‌ترین خبرها، رویترز از توسل رئیس‌جمهور آمریکا به دادگاه عالی این کشور خبر داده است.

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه از دادگاه عالی این کشور خواست که ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور اسلامی را احیا کند.

بنا بر این گزارش، دولت ترامپ با ارائه دو دادخواست اضطراری به 9 قاضی دیوان عالی آمریکا، خواستار لغو دو حکم دادگاه‌های استیناف علیه فرمان اجرایی ترامپ جهت ممنوعیت ورود اتباع 6 کشور اسلامی شد.

ارسال نظر: