رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان کرد:

واردات ۷۹ میلیون متر پارچهِ چادر مشکی از خارج!/ برای افتتاح کارخانه چادر مشکلی امروز و فردا می‌کنند!

کدخبر: 2099016

صدق‌آمیز گفت: ۳ سال است که قرار است مجموعه شهرکرد افتتاح شود اما ما هنوز کالایی از این کارخانه در بازار ندیده‌ایم، اگر کالایی هم عرضه شده آن چنان کم و نازل بوده است که به چشم نمی‌آید

محمد علی صدق آمیز، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: بیش از 95 درصد پارچه های چادر مشکی موجود در بازار وارداتی است و می‌توان گفت تولید داخلی تنها کمتر از 5 درصد این بازار را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: تنها مجموعه‌ی داخل کشور که مدعی است پارچه مشکی تولید می کند، مجموعه حجاب شهرکرد است اما متأسفانه علی رغم این که سال ها از شکل گیری این مجموعه می گذرد 3 سال است که دوستان دائما برای افتتاح این مجموعه امروز و فردا می کنند و تولیدی را هم به بازار عرضه نمی کنند، اگر کالایی هم عرضه شده آن چنان کم و نازل بوده است که به چشم نمی آید.

صدق آمیز اظهار داشت: نیاز پارچه چادر مشکی چیزی در حدود 80 میلیون متر در سال است که شاید از این 80 میلیون کمتر از یک میلیون تولید داخل باشد و بقیه کالا وارداتی هستند.

وی تصریح کرد: تکنولوژی پارچه مشکی در انحصار آمریکا و ژاپن است که کره جنوبی هم این تکنولوژی را از آمریکا به دست آورده است. بنابراین عمده واردات بازار ایران هم از کشورهایی مانند کره صورت می گیرد که البته چند سالی است پارچه چینی هم وارد بازار شده که کیفیت بسیار نامناسبی به خصوص در رنگ دارد.

رئیس انجمن محصولات عفاف و حجاب گفت: ژاپن و بعد هم اندونزی از دیگر کشورهایی هستند که صادرات چادر مشکی به ایران دارند که البته واردات از اندونزی به نسبت ژاپن محدودتر و کم تر است.

ارسال نظر: