رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد:

احداث مرکز آموزشی- پژوهشی با عراق برای مقابله با گرد و غبار

کدخبر: 2099245

رئیس سازمان محیط زیست از امضای تفاهمنامه احداث یک مرکز آموزشی ـ پژوهشی با کشور عراق برای مقابله با گرد و غبار خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت:

معصومه ابتکار در مراسم دوازدهمین جایزه ملی محیط زیست با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای رفع بحرانهای زیست محیطی اظهار کرد: بعد از 3 سال توانستیم امضای تفاهمنامه راه‌اندازی یک مرکز آموزشی ـ پژوهشی برای مقابله با گرد و غبار را با کشور عراق نهایی کنیم.

وی افزود: این مرکز آموزشی و پژوهشی راهکاری برای توان‌افزایی کشور عراق در رابطه با مقابله با گرد و غبار است و به طور حتم باعث کاهش انتقال گرد و غبارهای خارجی و ریزگردها به کشورمان نیز خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به برخی اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های همچون بهبود کیفیت هوا، احیای تالابها، توجه به ارزیابی زیست محیطی در پروژه‌ها، توجه به اقتصاد سبز بخشی از برنامه‌های انجام شده بوده است.

ابتکار تصریح کرد: جلب مشارکت مردم و گامهای برداشته شده در حفظ محیط زیست برای ما بسیار حائز اهمیت است و این مشارکت نیز با وجود سمن‌ها محقق می‌شود و سازمانهای مردم‌نهاد تاثیرگذاری بسزایی در محیط زیست خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد:‌ مشارکت دانشگاهیان و تشکلهای دانشجویی برای حفظ محیط زیست دارای اهمیت است و به همین منظور بحث دانشگاه سبز را مورد توجه قرار داده‌ایم که 3 دانشگاه ایران نیز در این حیطه رتبه بین‌المللی را کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بهره‌گیری از هنر در حفظ محیط زیست یکی از راهکارهای انجام شده بوده است، گفت: سال گذشته توانستیم جشنواره فیلم سبز را با حضور هنرمندان احیا کنیم و استقبال کم‌نظیری با وجود یک هزار و 200 فیلم و مستند صورت گرفت که این جشنواره امسال نیز برگزار خواهد شد.

ابتکار خاطرنشان کرد: به غیر از موضوع هنر بحث ورزشکاران نیز تمرکز دیگر ما در عرصه محیط زیست بوده و به همین منظور تصویر یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن ملی‌پوشان نقش بست که آنها نیز تحت تاثیر محیط زیست باشند.

وی عملکرد بخش خصوصی در رابطه با محیط زیست را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی در زمینه یوزپلنگ آسیایی، بانکداری سبز و اجرای طرح‌های قرق‌های اختصاصی برای حفاظت از گونه‌های در معرض تهدید بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بیمه در بخش خصوصی توانست خسارتهای ناشی از یوزپلنگ آسیایی را به دامداران جبران کند و در حوزه بانکداری نیز کاهش مصرف کاغذ توانست تاثیرگذاری بسزایی در محیط زیست داشته باشد.

ابتکار تصریح کرد: مردم می‌توانند گامهای موثری در حفظ محیط زیست برداشته و نقش‌آفرینی کنند؛ به طور حتم فرهنگ محیط زیست باید در سطح عمومی و اجتماعی مورد توجه و ترویج قرار گیرد.

وی به آغاز هفته محیط زیست در سطح بین‌الملل اشاره کرد و گفت: شعار بین‌المللی «من با طبیعت هستم» بسیار مهم است و هدف آن برقراری ارتباط مردم با طبیعت، حفظ محیط زیست و جذب مشارکت عمومی است.

ارسال نظر: