دبیر انجمن کارخانه‌های تصفیه کننده شکر در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۱۵۰۰ کارگر کارخانه‌های قندی در آستانه بیکاری قرار دارند!/ از ۸۰۰ هزار تن شکر وارداتی تنها ۵۵ هزار تن آن به کارخانه‌های ما رسید

کدخبر: 2099248

بهمئی گفت: کارخانه قند ورامین بنا به دلایلی از جمله وارد شدن به حوزه شهری و همچنین کمبود مواد اولیه فعلا فعالیت نمی کند

غلامحسین بهمئی، دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: وضعیت کارخانه های انجمن مناسب نیست و کمبود مواد اولیه موجب شده تا فعالیت این کارخانه‌ها روز به روز کمتر شود، البته مقداری سهمیه شکر وارداتی به انجمن داده شده که فعلا اعضا پیگیر واردات آن هستند.

دبیر انجمن شکر خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی فعالیت برای بسیاری از کارخانه‌های انجمن مقرون به صرفه نیست، به طور مثال الان 55 هزار تن شکر به انجمن داده شده اما این میزان شکر تنها مصرف دو ماه کارخانه‌ها را تأمین می کند و پس از آن باید کارخانه‌ها در ماه‌های آینده و در صورت نرسیدن شکر تولید خود را بخوابانند و در این صورت حدود 1500 کارگر 8 کارخانه قندی بیکار خواهند شد.

بهمئی گفت: انجمن شکایتی را به شورای رقابت و در خصوص مواد اولیه تنظیم کرده و قرار است با وزرات جهاد کشاورزی هم جلسه ای گذاشته شود تا در نهایت مشخص شود که آیا تصمیم دارند به کارخانه‌ها مواد اولیه برسانند یا خیر؟

وی افزود: گلایه ما این است که سالانه چیزی در حدود 700، 800 هزار تن شکر وارد شده و به کارخانه‌های چغندری و نیشکری داده می شود اما از این مقدار شرکت وارداتی همان 55 هزار تن به ما تعلق گرفته است.

وی در پایان و در رابطه با سرنوشت کارخانه قند ورامین گفت: کارخانه قند ورامین بنا به دلایلی از جمله وارد شدن به حوزه شهری و همچنین کمبود مواد اولیه فعلا فعالیت نمی کند.

ارسال نظر: