مظاهری در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب:

حادثه تروریستی امروز اهمیت امنیت و مبارزه با تروریست‌ها را ملموس می‌سازد

کدخبر: 2099327

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: حادثه تروریستی امروز درک اهمیت امنیت و مبارزه با تروریست‌ها را، ملموس می‌سازد و باید به یاوه‌گویانی که مدافعان حرم را به مذاکره با داعش توصیه می‌کردند گفت «بسم‌الله آقایان پررو و وقیح! بفرمایید مذاکره کنید!»

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: ابوالفضل مظاهری به نمایندگی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عصر امروز در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب با اشاره به حادثه امروز در تهران، گفت: نسل امروز، آنان که انقلاب را ندیده اند، صدای تیراندازی امروز را خوب بشنوند! دقیقا در خرداد سال60، سازمان مجاهدین، کل تهران را به رگبار بست. همان‌ها در سال 67 اعدام شدند. بیست سال دیگر مهاجمین امروز را به‌جای شهید معرفی نکنند، این‌ها همان جلادهای دهه شصت هستند.

وی افزود: آنچه رخ داد و منجر به شهادت و زخمی شدن تنی چند از هموطنانمان شد، درک اهمیت امنیت و مبارزه با تروریست‌ها را، ملموس می‌سازد. باید به یاوه‌گویانی که مدافعان حرم را به مذاکره با داعش توصیه می کردند گفت «بسم‌الله آقایان پررو و وقیح! بفرمایید مذاکره کنید!»

مظاهری تصریح کرد: اخلاق، شالوده‌ اساسی همه تصمیمات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و متزلزل شدن پایه‌های آن، زمینه‌ساز فروپاشی جوامع و وارونه شدن نظام ارزش‌هاست. کارگزاران نظام اسلامی- بیش و پیش- از دیگران موظف به رعایت آن هستند. امروز و با گذشت بیش از 38 سال از انقلاب اسلامی، باید پرسید:آیا این مهم، محقق شده است؟

این فعال دانشجویی ادامه داد: وقتی که بی‌اخلاقی، در بالاترین سطوح و در میان چهره‌های شناخته شده کشور و در حساس‌ترین تحولات سیاسی- اجتماعی، نظیر انتخابات ریاست جمهوری جاری شود، نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی توده های مردم نخواهد داشت. نظامی که روی دوش مردانی چون بهشتی، آموخته بود که تشنگی قدرت باید جای خود را به شیفتگی خدمت بدهد، امروز، گرفتار سیاست‌مدارانی است، که برای رسیدن به قدرت؛ اخلاق و اِنصاف و منافع ملی را یکسره قربانی منفعت‌طلبی و قدرت‌طلبی خود می کنند.

وی گفت: با دروغگویی، فرار از پاسخگویی، نفرت پراکنی‌های غیرواقعی، مسئله‌گریزی و مسئولیت‌گریزی، فضای غبارآلودی می‌سازند. به نمایندگی از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب از این آقایان سوال می‌پرسم، چگونه سیاست‌مدارانی که از صدقه سر جمهوری اسلامی، پست‌های مهم و امنیتی داشته‌اند و از قِبَل همین مسئولیت‌ها، خود، خانواده و هم حزبی هایشان، ثروت‌های افسانه‌ای اندوخته اند، به عنوان نامزد انتخاباتی، رخت اپوزسیون به تن کرده و به جمهوری اسلامی حمله کنند؟ متاسفانه در جریان رقابت های انتخاباتی اخیر، بزرگترین قربانی «اخلاق» بود.

مظاهری یادآور شد: ما بر خلاف عده‌ای این بی اخلاقی را جزو طبیعت رقابت و سیاست نمی‌دانیم و معتقدیم چنین رویکردی از نظر اصول اسلامی مطرود است. مایه شرمساری نیست که کاندیدای انتخابات، در جمهوری اسلامی مردم را به این باور برساند که باید از میان دوگانه دروغین بد و بدتر انتخاب کنند؟! یکی از واقعیت‌هایی که در فضای رقابت‌های انتخاباتی، به شدت در حال تقویت است، افزایش آرای سلبی در مقابل آرای ایجابی است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: هیاهوهای انتخاباتی دیگر تمام شده، اما آنچه در ذهن‌ها ته نشین شد، شبهات بی پاسخ از رانت‌ها و فساد‌هایی است، که در مناظره های انتخاباتی بوجود آمده و هیچ کس در مورد آنها پاسخگو نیست!

وی افزود: اینکه در رقابت های انتخاباتی برنامه محوری و ایده محوری، جای خود را به حواشی و مسائل فرعی می دهد نشان دهنده چه چیزی است؟ تا زمانی که این مدل از بی‌اخلاقی در سطح ریاست جمهوری وجود داشته باشد، نمی توان شاهد حل مشکلات اساسی کشور بود.

مظاهری با اشاره به مشکلات اساسی کشور افزود: واقعیت‌های روشن اقتصادی از جمله افزایش بیکاری، رکود سنگین در بخش‌های مولد و اشتغالزا مانند صنعت، معدن و مسکن، کاهش واردات کالاهای واسطه‌ای، افزایش واردات کالاهای مصرفی، کاهش سرمایه گذاری‌های جذب شده، افزایش ضریب جینی و اختلاف طبقاتی، کوچک‌تر شدن سفره مردم، تعطیلی کارخانجات باسابقه‌ کشور، تعدیل نیروهای هزاران واحد تولیدی، بانک‌های در آستانه ورشکستگی، افزایش تعجب‌آور بودجه جاری و در مقابل، کاهش بودجه عمرانی، تنها بخشی از مشکلات اقتصادی، در شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که نقدینگی کشور با افزایشی دو نیم برابری به حدود 1300 هزار میلیارد تومان رسیده است و بیم آن می رود، اقدامات لازم، برای خروج کشور از رکود حاکم، به ایجاد تورمی مشکل آفرین منجر شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: از این مشکلات اقتصادی در حکومتی سخن می‌گوییم، که روی دوش مستضعفان شکل گرفته است و آرمان والای آن برقراری «عدالت اجتماعی» بوده است. اما باید سخن گفت، باید گفت که تولید و اشتغال، قربانیِ نگاهِ ارباب رعیتی و رضاخانی معدودی زَرسالار است، که به طور سیستمی نهادهای اقتصادی را قبضه کرده اند. دیده نمی شوند اما در نهادهای انقلابی و غیرانقلابی، آنانند که تصمیم‌سازی می کنند و تولید را به ورطه نابودی کشانده‌اند.

وی تاکید کرد: در نگاه اینان، کارگران عزیز که موتور محرک اقتصادند، مزدور خطاب می شوند و باید دهانشان خرد شود. در نگاه اینان، سرمایه‌سالاران و رانتخواران با معوقات ده‌ها هزار میلیاردی عزیز شمرده می شوند. نتیجه همین عملکرد آن می شود که به شکل بی سابقه‌ای در حرم امام مستضعفان و پابرهنگان، شعار سرداده می شود که: زندگی کارگر روی هواست امروز!

مظاهری افزود: همین اقایان تکنوکرات به گاه مواجهه با انتقادات درباره عملکردهای سوال برانگیزشان، چه می کنند؟ مُتفَرعِنانه به شعور فرماندار شهرستان محروم، توهین می کنند، میکروفن را از دست خبرنگار می گیرند و مزدور خطابش می کنند. دانشجویان منتقد را فرقانی می خوانند؛ اما نجومی بگیر حرام خوار را ذخیره انقلاب معرفی می کنند. دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: پاسخگوئی از وظایف روشن نظام اسلامی در مواجهه با مردم است و این امر بدون شفافیت ممکن نیست. قوه قضائیه به واسطه‌ی نقش خود در اجرای عدالت هزینه‌های سنگینی می پردازد؛ لکن از نبود شفافیت، نابلدی رسانه‌ای و عدم توجه به افکار عمومی، رنج می برد.

وی گفت: اگرچه با برخی مفاسد کلان برخورد شده است، اما چرا باید برخورد و اجرای حکم معاون یک رئیس جمهور به بعد از دوران مسئولیتش موکول شود؟ چرا رسیدگی به برخی مفاسد به بعد از انتخابات حواله می شود؟ سخنگوی محترم قوه قضائیه رسما مدعی می شود که در جریان رسیدگی به پرونده اطرافیان یکی از مسئولان، از سوی ایشان تهدید شده‌ایم، که اعلام جنگ خواهند کرد!

وی افزود: باید گفت وجود فساد در چنین سطحی از حاکمیت، عملاً اعلام جنگ بر علیه اسلام عزیز، قانون و مردم است. قوه قضاییه جای امروز و فردا کردن نیست. برخورد با مفاسد نباید متوقف بر پذیرش شخصیت‌ها و مصلحت‌ها شود. قاطعانه معتقدیم که جمهوری اسلامی اگر در اجرای عدالت شکست بخورد، انقلاب شکست خورده است.

مظاهری در ادامه در رابطه با شورای نگهبان هم گفت: حضرتعالی چندی پیش با ابلاغ سیاست های کلی انتخابات، از شورای نگهبانِ قانون اساسی خواسته بودید، ملاک های احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات شفاف شود. ما در تمام مواضع خود از جایگاه این نهاد قانونی حراست نموده‌ایم، با این حال، شفافیت بیشتر در عملکرد شورای نگهبان مطالبه‌ای منطقی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تشخیص نحوه‌ ارزیابی توانمندی افراد شفاف نیست و از عملکرد این شورا، الگویی مشخص استنباط نمی شود. افراد با ویژگی‌های مشابه نامزدهای تایید شده، از ورود به عرصه انتتخابات باز می‌مانند. علاوه بر این برخورد تشریفاتی و بی اثر اعضای شورای نگهبان به تخلفات مورد پذیرش نیست.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: شان نظارتی مجلس در این سال ها متاسفانه به لابی‌گری های سیاسی تقلیل یافته است. در مقاطع حساس که انتظار می رود، با بررسی تخصصی، از تاراج منافع ملی و ضربه زدن به آینده کشور جلوگیری نماید، متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها براساس منافع شخصی و جناحی صورت می گیرد.

وی گفت: البته از مجلسی که رئیسش در ایام انتخابات در مقام دفاع از یک نامزد بر می آید، نمی‌توان انتظار داشت، وظیفه نظارتی خود را انجام دهد. پس از این همه انتقاد از سند موهوم 20-30 و آسیب‌های روشن آن، رئیس مجلس در اولین واکنش خود می گوید سند اشکال شکلی ندارد! الحق و الانصاف چنین واکنشی واژه «نظارت» را از مفهوم تهی می‌کند! مجلس کجاست، وقتی مفت فروشی گاز صورت می گیرد؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مجلس کجا بود، وقتی عده‌ای با استناد به ضعف یکی از مصوبه ‌هایش حقوق نجومی می گرفتند؟ شفافیت پیرامون حقوق و مزایای مسئولین وظیفه مجلس است یا رسانه ها؟

وی گفت: از باب نظارت عمومی، همچنان که از همین تریبون، موضوع مدرک تقلبی وزیر اسبق کشور را مطرح کرده و تا پای استضیاح آن پیگیری کردیم، در مقام دفاع از جایگاه رفیع علم، مساله سرقت علمی رساله‌ی

مظاهری ضمن بیان دغدغه‌های فرهنگی تاکید کرد: بودجه و امکانات فراوان در عرصه فرهنگ میان ده ها نهاد عریض و طویل فرهنگی تقسیم می شود و بهره‌وری از این منظر در این نهاد‌ها بسیار پایین است. در ساخت فرهنگ دستگاه‌هایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ گاه نتوانسته نقش استراتژیک خود را ایفا کند.

وی افزود: در صداو سیما وابستگی مالی و بودجه‌ای به دولت، سیمایی توجیه‌گرا و محافظه‌کار از رسانه به نمایش درآورده و این دانشگاه ملی را در ایام انتخابات به ستاد و سیما تبدیل کرد. سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان زیر مجموعه حضرتعالی، بدون توجه به تاکیدات شما مبنی بر حمایت از جبهه مومن و انقلابی، اموال، کارمندان و سالن‌های بیت المال را در اختیار پروژه‌ها و فیلم‌هایی قرار می دهد، که به هیچ وجه در اولویت اساسنامه‌ای و ارزشی این نهاد قرار ندارند. گویی مسئولان این سازمان، به این دستگاه فرهنگی به چشم یک بنگاه اقتصادی می نگرند. دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: ملت ایران، امروز در میان طوفانی از حوادث ناگوار، در سطح منطقه امنیتی پایدار را تجربه می کند و بازیگری کلیدی در تحولات منطقه و جهان است. کشوری که برای تامین نیازهای اولیه درمانی خود، محتاج پزشکان کم‌توان غیر ایرانی بود، امروز محل پرورش پزشکان زبردست و تولید داروهای پیچیده است. در فناوری هسته‌ای، تولید جنگ افزار های پیشرفته و گسترش خدمات عمرانی در سطح کشور توفیقات بزرگی حاصل شده است؛ ما به پشتوانه ی روحیه انقلابی پیشرفت نمودیم.

وی گفت: اما عده‌ای این روز‌ها به دنبال آرمان‌سازی و هدف‌سازی برای جمهوری اسلامی هستند. در تقویم جمهوری اسلامی روز پذیرفتن یک قرارداد پر از اشکال و بی‌ثمرِ بین المللی را به عنوان روز تعامل ثبت می کنند؛ گویا منطق امام با تعامل بیگانه بوده است. مسئله کسانی که سقف آرزوهایشان خاطرات دوران حکمرانی پهلوی است، تهی نمودن انقلاب از محتوای اسلامیت آن است. اینان تلاش می کنند خط امام و اصول انقلاب را مطابق میلشان تفسیر نمایند، اما نگاهشان به دنیا و لوازم پیشرفت کشور فرسنگ ها با امام فاصله دارد.

مظاهری یادآور شد: ما به پشتوانه منطق امام انتظار داریم، مشی چهارساله گذشته در تدلیس و امیدآفرینی واهی، کنار گذاشته شود. دولت دوازدهم، با وجود پایگاه انتقادی منسجمی که در برابر دارد، مخیر به انتخاب یکی از این دو راه است؛ یا رویه چهار سال گذشته خود، در تعامل با منتقدین را پیش گیرد و همان توهین‌های قبلی را، نثار آن‌ها کند و یا از این ظرفیت، برای بهبود شرایط و استفاده از آن بیاندیشد.

وی گفت: ناگفته روشن است که دولت دوازدهم فاقد ایده اجرایی بوده و ایده پیشین خود در سال 92 مبنی بر تعامل، با نقض چندباره برجام، با شکست مواجه شده است. امروز نیاز است با تکیه بر کابینه جوان و کارآمد به فکر حل مشکلات از طریق ایده‌های داخلی باشیم.

مظاهری ادامه داد: پیشنهادات کاربردی و عملیاتی بسیاری در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع مبتنی بر توان و منابع داخلی از سوی جریان دانشجویی مسلمان برای حل مشکلات اساسی کشور ارائه می شود، که نیازمند توجه از سوی مسئولان اجرایی است. قطعا استفاده از این ظرفیت به سود ملت و یاریگر دولت خواهد بود.

وی گفت: در مورد کابینه دولت جدید، مطالبه ما از تریبون دانشگاه، ضمن تاکید بر خط قرمز بودن فتنه، آن است سکان‌دار آموزش‌عالی کشور، برخلاف رویه گذشته، به وضعیت علمی بیش از مباحث سیاسی و جناحی توجه کند و به دور ازسیاسی کاری و ایجاد تشکل های دولت ساخته، مسیر رشد علمی ایران را از این سرعت گیرها نجات دهد.

ارسال نظر: