در تماس تلفنی مطرح شد

اسد: اقدام تروریستی در تهران نشانه ضعف دشمنان است/ روحانی: ایران و سوریه در سنگر واحد در برابر تروریسم قرار دارند

کدخبر: 2099402

رئیس‌جمهور مبارزه قاطعانه با تروریسم و استقرار ثبات و امنیت پایدار در منطقه را از اهداف مشترک ایران و سوریه دانست و بر لزوم ایستادگی و مقاومت در این مسیر تا رسیدن به پیروزی نهایی تأکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه در تماس تلفنی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با وی، از ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت سوریه با ملت ایران به خاطر حادثه تروریستی تهران تقدیر کرد و گفت: ملت ایران سال‌های طولانی در برابر تروریسم ایستادگی و مبارزه کرده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال­‌های اولیه انقلاب بیش از 17 هزار نفر از مردم ایران قربانی تروریسم شده‌اند، افزود: اینگونه اقدامات تروریستی و وحشت‌آفرینی‌ها و تهدیدها برای ملت ایران تازگی نداشته و تردیدی وجود ندارد که این حوادث اراده مردم را در مبارزه با تروریسم قوی‌تر خواهد کرد.

روحانی اقدام تروریست­‌ها در کشتار مردم بی­‌گناه در مجلس شورای اسلامی که در انتظار ملاقات با نمایندگان خود بودند، را عملی بُزدلانه و سخیف دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه امروز در جبهه‌ای واحد در برابر تروریسم قرار دارند و مطمئناً روابط نزدیک و برادرانه دو ملت روز به روز مستحکم­‌تر از گذشته خواهد بود.

وی مواجهه و مبارزه قاطعانه با تروریسم و استقرار ثبات و امنیت در منطقه را از اهداف مشترک ایران و سوریه عنوان کرد و ضمن تبریک پیروزی­‌های پی در پی ملت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریست­‌ها، ابراز امیدواری کرد همه نیروهایی که در سوریه هم‌پیمان و مصمم به مبارزه با تروریسم هستند، در آینده نزدیک به پیروزی نهایی دست پیدا کنند.

روحانی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم آتش‌بس در مناطق سوریه که حاصل تعامل و هماهنگی میان ایران، سوریه و روسیه است،‌ حملات جنگنده­‌های آمریکایی به نیروهای سوری را تجاوزی آشکار وخلاف قوانین بین‌المللی و اقدامی محکوم دانست و گفت: این اقدامات ثابت می­‌کند که ادعای آمریکایی­‌ها برای مبارزه با تروریسم واهی و دور از واقعیت است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اراده دولت دوازدهم نیز مانند گذشته همراهی با ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم خواهد بود، تأکید کرد: دولت و ملت ایران تا رسیدن به پیروزی نهایی در کنار مردم سوریه خواهد بود.

روحانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با همکاری کشورهای منطقه در آینده شاهد نابودی کامل تروریسم باشیم، افزود: اینکه امروز برخی کشورها با ادعای مبارزه با تروریسم به دنبال اختلاف‌افکنی در منطقه هستند، خلاف مسیر و عملی اشتباه است.

وی همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان به مردم سوریه، اظهار امیدواری کرد خداوند در شب‌های قدر توفیق و سربلندی برای ملت­‌ها و ثبات در منطقه را مقدر کند.

در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز ضمن تسلیت و ابراز تأسف از وقوع حادثه تروریستی در کشورمان و بیان همدردی دولت و ملت سوریه با دولت و ملت ایران خاطرنشان کرد: سوریه این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می­‌کند.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: اقدامات تروریستی نه تنها در ایران بلکه در هر نقطه از جهان که انجام شود، محکوم است.

«بشار اسد» جمهوری اسلامی ایران را کشوری دوست و برادر و محکم و قاطع در مسیر مبارزه با تروریسم دانست و گفت: اقدام تروریستی در تهران علاوه بر اثبات دشمنی‌ها علیه ایران به خاطر اینکه کشوری مستقل بوده و به نفع مردم خود تصمیم می‌گیرد، نشان ضعف دشمنان ملت ایران است.

رئیس‌جمهور سویه برگزاری انتخابات پرشور در ایران را موجب خشم بیشتر دشمنان ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان همواره به دنبال این هستند تا ایران را به عنوان تهدید نشان دهند، اما این انتخابات ایران را کشوری متمدن و پیشرفته به جهان معرفی کرد.

«بشار اسد» با تقدیر از حمایت­‌های دولت و ملت ایران از سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: مطمئناً ملت ایران تحت تأثیر این اقدامات قرار نگرفته و محکم­‌تر از گذشته در برابر تروریسم و خشونت خواهد ایستاد.

ارسال نظر: