با حضور پرشور اقشار مختلف مردم

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران برگزار شد + تصاویر

کدخبر: 2099457

مراسم تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید از شهدای ۲ حادثه تروریستی روز چهارشنبه ۱۲ رمضان پس از اقامه نماز جمعه با حضور گسترده مردم مومن و روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه (17 خرداد) پس از اقامه نمازجمعه تهران با حضور گسترده مردم روزه‌دار تهرانی و جمعی از مسئولان از مقابل دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ برگزار شد.

مردم روز‌ه‌دار تهرانی در مراسم تشییع شهدای ترور با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و شعار «راه نفوذ دشمن مسدود باید گردد، داعش آمریکایی نابود باید گردد» جنایات تروریستی داعش و آل‌سعود را محکوم کردند.

مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران صبح امروز نیز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی پس از مراسم تشییع در قطعه 50 کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد.

شهید جواد تیموری از پاسداران حافظت مجلس در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر حضرت امام(ره) به خاک سپرده می‌شود.

پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس آرام خواهد گرفت.

جهانگیری در مراسم وداع با پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران: اقدام گروه‌های تروریستی در مقطع کنونی موجب تقویت وحدت و انسجام ملی خواهد شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران اظهار داشت: این اقدام گروه‌های تروریستی در مقطع کنونی قطعا موجب تقویت وحدت و انسجام ملی خواهد شد و راه مبارزه با ترورسیم به صورت جدی تری در ایران استمرار پیدا خواهد کرد.

جهانگیری ایران را کانون ثبات در منطقه توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم سابقه طولانی داشته و این روند از زمان آغاز آشوب گروه های تکفیری در منطقه شدت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور گفت: زمانی که نیروهای تکفیری در منطقه دست به آشوب زدند و کشورهای مختلف را مورد تهاجم قرار دادند کشوری که با تمام توان در برابر تروریستها ایستاد ایران بود.

جهانگیری با بیان اینکه امروز تلاش گروه‌های تروریستی برای ضربه زدن به امنیت ایران متمرکز شده است تاکید کرد :به فضل الهی و با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی کشور موفق نشدند و لذا تلاش کردند با عملیات های کوری به خیال خود آسیبی به امنیت ایران برسانند.

پوردستان در مراسم وداع با پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران: ترور روز چهارشنبه از لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت

احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای حادثه تروریستی تهران با بیان اینکه ترور روز چهارشنبه به لحاظ نظامی، کیفیت و قابلیت عملیاتی نداشت، گفت: داعش از سال 93 بنا داشت کشور را در یک مقیاس گسترده درگیر کند.

پوردستان ادامه داد: در خرداد و تیر سال 93 داعش در یک زمان کوتاه از استان های غربی عراق یعنی استان انبار به استان های شرقی یعنی به استان دیاله در نزدیکی مرز مهران و دهلران وارد شد و قصد داشت دریک مقیاس گسترده ما را درگیر کند؛ این گروه یک احساس باطلی هم مثل منافقین داشتند که فکر می کردند استان های مرزی ما با آنها همراهی می کنند.

جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی گفت: اما ظرفیت عملیاتی نیروهای مسلح ما جلو آنها را گرفتند و آنها ناامید شدند وبه همین خاطر تلاش کردند که دریک مقیاس دیگری وارد شوند ومن مطمئن هستم که در هیچ حوزه ای به موفقیت لازم نخواهند رسید.

وی افزود: نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ما آمادگی بسیار خوبی دارند و اشراف اطلاعاتی خوبی دارند.

پوردستان گفت: این ماحصل میلیاردها دلار هزینه است که کشورهای استکباری کردند که بتوانند کار عملیاتی انجام بدهند وبه همین خاطر است که ما معتقدیم که این کاری که انجام شد ظرفیت و قابلیت عملیاتی ندارد.

ارسال نظر: