قاسمی در واکنش به تصمیم یکجانبه اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال:

اختلافات اربیل با بغداد باید در چارچوب گفتگو و منطبق با قانون اساسی عراق حل و فصل شود

کدخبر: 2099548

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصمیم یکجانبه اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری رفراندوم استقلال گفت: موضع اصولی و روشن ایران، حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچه عراق است؛ اختلافات اربیل با بغداد نیز می‌بایست در چارچوب گفتگو و تفاهم ملی و منطبق با قانون اساسی عراق حل و فصل شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم یکجانبه اقلیم کردستان عراق مبنی بر برگزاری رفراندوم استقلال اظهار داشت: موضع اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچه عراق است.

وی افزود: اقلیم کردستان بخشی از جمهوری عراق است و تصمیمات یکجانبه و خارج از موازین و چارچوب ملی و قانونی، به ویژه قانون اساسی عراق، آن هم در شرایط پیچیده عراق و منطقه و طراحی بدخواهان برای تداوم بی‌ثباتی‌ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور خواهد انجامید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: عراق یکپارچه، باثبات و دموکراتیک ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز عراق بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و وفاق ملی است، گفت: اختلافات اربیل با بغداد نیز می‌بایست در چارچوب گفت‌وگو و تفاهم ملی و منطبق با قانون اساسی عراق حل و فصل شود.

ارسال نظر: