یادداشت// محمود بهمنی

روحانی به جای توجه به گرایش‌های سیاسی از نیروهای توانمند استفاده کند

کدخبر: 2099557

این نماینده مجلس نوشت: روحانی باید فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، واقع‌گرا بوده و از نیروهای توانمند استفاده کند و هرگز نگوید این با من بوده و این دیگری با من نبوده است، شوربختانه این موضوع وجود ندارد و هر دولتی که بر سرکار می‌آید چون فلانی با دولت پیشین بوده گفته‌اند که شما نمی‌توانید وارد این دولت شوید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در اختیار « نسیم آنلاین »‌ قرار داد در خصوص شرایط بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نوشت:

بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید و در حقیقت ابقای آقای روحانی در این سمت با رای مردم، مباحث متفاوتی در مورد نحوه اداره کشور و تغییر سیستم مدیریتی برای بهبود شرایط با توجه به تجربیات گذشته مطرح می شود، در این زمینه دولت دوازدهم باید فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، واقع‌گرا بوده و از نیروهای توان‌مند و دلسوز کشور و نظام و اسلام استفاده کند و هرگز نگوید این با من بوده و این دیگری با من نبوده است. مهم این است که از این پس همه با دولت باشند و مملکت را اداره کنند. شوربختانه این موضوع وجود ندارد و هر دولتی که بر سرکار می‌آید چون فلانی با دولت پیشین بوده گفته‌اند که شما نمی‌توانید وارد این دولت شوید. بدین شکل بهترین نیروها می‌توانند کنار رفته و فرصت ها از بین میروند.

یکی از مشکلات کنونی کشور ما نحوه مدیریت‌ها است و هرکسی سر جای خودش قرار ندارد. اگر کسی سرجای خودش می‌نشست، عدل برقرار می شد که یکی از تعاریف قرآنی عدل هم همین است؛ عدالت یعنی هر چیزی برسرجای خود قرار داشتن. اگر ما این کار را انجام دهیم کشورمان پیشرفت خواهد کرد. کشور ما به‌راستی بهشت است و ما مشکل منابع و ذخایر نداریم همینک در دنیا از دید ذخایر نفت رتبه دوم و گاز رتبه سوم و در مجموع رتبه‌ی نخست را داریم پس چرا اینگونه مشکلات در کشور وجود دارد؟ زیرا مدیریت ما مشکل دارد. باید بگوییم که در کشور ما بحران مدیریت‌ وجود دارد.

اگر آقای روحانی خردمندانه عمل کرده و از نیروها در جای خودشان استفاده کند و بحث این دسته و آن دسته نکنند کشور ما ظرف 4 ماه براساس طرحی که داریم رشد خواهد کرد. ما برای کاهش نرخ تورم و بیکاری برنامه داریم، در این مملکت کارهایی صورت گرفته که در صورت جناحی عمل نکردن و ادامه کار با همه نوع سلیقه‌ها شاهد پیشرفت خوبی خواهیم بود. اما اگر افراد با تجربه کنار روند و گروهی که تازه از راه رسیده‌اند دوباره بخواهند کاری انجام دهند همین می‌شود.

در هر صورت باید دانست که اگر آقای روحانی پس از انتخابات به این مواردی که اشاره کردم عمل نکند به سرعت با مشکل اساسی روبه‌رو خواهد شد. همینک وی رئیس‌جمهور 80 میلیون نفر است. انتظارات بالاست و باید به این انتظارات پاسخ دهد. رئیس جمهور باید حداقل 30 درصد از واقعیت‌ها را انجام دهد و 20 تا 30 درصد نیروهای متخصص را به کار گیرد، حالا 70 درصد هم از این 30 درصد کمکش می‌کنند اما اگر بخواهد -80 -90 درصد غیراستاندارد عمل کند با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

ارسال نظر: