نظافتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۲۳ هزار نفر در ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند/ حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌ها در این ماه کاهش داشته است

کدخبر: 2099719

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ۲۳ هزار نفر زائر در طول ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد که بیشتر کاروان‌ها نیز به صورت هوایی اعزام می‌شوند.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ درباره اعزام های عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان گفت: هر ساله نیمه اول این ماه اعزام ها به عتبات را متوقف کنیم؛ چرا که در وهله اول متقاضی در این برهه زمانی بسیار کم است و از سوی دیگر می خواهیم از این فرصت استفاده کرده تا هتل ها، اتوبوس ها و مراکزی که خدمات به زائران ارائه می دهند را توسط عراقی ها بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: امسال هم همین کار را کرده ایم و هتل ها، اتوبوس ها و مراکز خدماتی در حال تعمیرات هستند و حتی هتل هایی که نیازی به تعمیرات نداشتند هم مورد سم پاشی قرار گرفتند تا آماده پذیرایی از زائران ایرانی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان آماده شوند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از 18 خرداد ماه اعزام های نیمه دوم ماه مبارک رمضان آغاز شده است، تصریح کرد: قطعا در شب های قدر اعزام های ما به اوج خود می رسد و قرار است حدودا 21 هزار نفر در نیمه دوم از طریق کاروان های ساماندهی شده سازمان حج و زیارت به صورت هوایی و زمینی به عتبات اعزام شده اند.

نظافتی بیان داشت: 2 هزار نفر از زائران ایرانی در نیمه اول اعزام شدند که در مجموع 23 هزار نفر زائر در ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام خواهند شد که بیشتر کاروان ها نیز به صورت هوایی اعزام می شوند، مگر استان هایی مانند همدان و لرستان که به مرز غرب کشور نزدیک هستند و برای زائران این استان ها از لحاظ به صرفه است که به صورت زمینی به این سفر اعزام شوند و طبیعتا هر چه به استان های مرکز و شرق کشور نزدیک می شویم، اعزام های هوایی در آنجا بیشتر است.

وی درباره افزایش هزینه های سفر به عتبات اظهار داشت: هزینه ها نسبت به دو سال قبل هیچ تغییری نکرده است، البته نباید فراموش کنیم که هزینه های این سفر از دو بخش هزینه های ریالی و هزینه های ارزی تشکیل می شود و طبیعتا هزینه های ارزی با بالاترین نرخ دلار افزایش پیدا می کند ولی هزینه های ریالی ما نسبت به دو سال گذشته هیچگونه افزایشی نداشته است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در همین زمینه افزود: همچنین حدود 70 تا 70 درصد هزینه اعزام به عتبات به صورت دلاری است؛ با این حال زمانی که استقبال کمتری از این سفرها داریم، به عراقی ها می گوییم که هزینه ها را کاهش دهند از این رو در ماه مبارک رمضان حدود 20 تا 40 درصد هزینه ها نست به ماه های عادی سال کمتر است.

ارسال نظر: