ده‌بزرگی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

برکات دیدار شاعران با رهبر انقلاب را به این زودی متوجه نمی‌شویم

کدخبر: 2099734

این شاعر پیشکوست کشورمان گفت: قطعا جمع کردن شاعران از سراسر کشور برای دیدار با رهبری، برکاتی دارد که به این زودی متوجه آن نمی‌شویم.

احد ده بزرگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ درباره دیدار شاعران با مقام معظم رهبری گفت: قطعا شاعران نیازمند تلنگر هستند و این دیدار باعث ایجاد موج رشد و باردهی ادبیات می شود. به عبارت دیگر رهبری روی اصلی ترین نقطه که همان ادبیات است، دست گذاشته اند؛ چرا که ادبیات ریشه اصلی انقلاب اسلامی و فرهنگ ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: رهبری سال دو بار یعنی یک بار در ماه مبارک رمضان برای همه شعرا و یک بار هم برای شاعران آیینی دیداری را در نظر گرفته اند و این دیدارها برکاتی دارد که باید سال های زیادی بر روی برکات آن اندیشیده شود؛ چرا که سازنده انقلاب اسلامی ادبیات است و ادبیات ما ریشه در تاریخ دارد و برای همین مهم نیاز است که ادبیات ما نو به نو حرکت داشته باشد.

شاعر پیشکوست کشورمان تصریح کرد: یک شاعر می تواند ایران را متحول کند و یک بیت شعر هم می تواند دنیا را دگرگون کند و قطعا جمع کردن شاعران از سراسر کشور برای دیدار با رهبری، برکاتی دارد که به زودی متوجه آن نمی شویم و باید پژوهشگران آینده این مسئله را لایه برداری کرده و بگویند که این دیدارها چقدر در ادبیات کشور نقش داشته است.

ده بزرگی بیان داشت: این دیدارها باعث شده که بسیاری از آثار شاعران جوان ما سبک انقلاب داشته باشد ولی هنوز شاید عده ای متوجه این مسئله نشدند؛ با این حال باید بگویم که دقیقا سبک انقلاب بر روی اشعار شاعران ما و با عنایت مقام معظم رهبری ماندگار خواهد شد.

ارسال نظر: