وزیر ارشاد:

بودجه حوزه قرآن را سال آینده ۱۰۰درصد افزایش می‌دهیم/ نمایشگاه قرآن باید توسط موسسات مردمی اداره شود

کدخبر: 2100125

وزیر ارشاد با اشاره به تلاش دولت برای افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه قرآن در سال آینده گفت: نمایشگاه قرآن باید توسط موسسات مردمی قرآنی اداره شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم همه به کمک نهادهای رسمی، فرهنگی و قرآنی به یک باور قطعی برسند که راه ما برای رسیدن به توسعه و برطرف کردن مجموعه‌ای از چالش‌های سیاسی و اجتماعی تمسک به قرآن است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم اگر قرار است مردمی بااخلاق داشته باشیم باید از چشمه‌های قرآن نوشید، افزود: قرآن اقیانوسی است که همه می‌توانند از آن سیراب شوند. راه نجات مشکلات جهان بازگشت به فرهنگ قرآنی و راه دوری از افترا و دروغ نهج‌البلاغه است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه قرآن و عترت برای همیشه تاریخ به هم وابسته‌اند تصریح کرد: از کسانی که در مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی گام برمی‌دارند باید تشکر کنیم. قرآن نور است و اگر در مسیر کلام وحی قرار بگیریم از ظلمات فاصله می‌گیریم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن افتخاری برای نظام است، گفت: ما باور داریم باید گفتمان قرآنی در جامعه جاری باشد و این امکان‌پذیر نیست جز با برنامه‌ریزی بلندمدت. باید در مهدکودک و دبستان سرمایه‌گذاری کنیم و اینکه امسال در نمایشگاه به بخش کودک و نوجوان توجه شد، قابل‌تقدیر است.

وی با بیان اینکه دولت از عمق جان باور دارد راه توسعه ملی مسیر قرآن و عترت است، گفت: اگر بنا باشد دولت به مطالبات مردم پاسخگو باشد باید مسیر را با قرآن و عترت انطباق دهیم. ارشاد وظیفه خود می‌داند همه تلاش خود را بسیج کند برای فرهنگ قرآنی. هیچ‌کس برای گسترش فرهنگ قرآنی مشکل ندارد و این اشتراک قدمی بلند است. منابع مختلف همچون کتاب فیلم و حوزه‌های هنری و بازی رایانه حج و زیارت و رسانه ما باید تصویر قرآن را به نمایش بگذارند و این رسالت همه مسئولان قرآنی است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه اگر نتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه رواج دهیم آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توانیم برطرف کنیم، اظهار داشت: امسال در نمایشگاه فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. اگر از فضای مجازی به‌درستی استفاده نکنیم دچار مشکل می‌شویم. از طریق 40 میلیون شبکه هوشمند پیام قرآنی را باید به مردم منتقل کنیم تا رفتار قرآنی در جامعه متجلی شود.

وی از توجه شورای انقلاب فرهنگی و مجلس در جهت توسعه فرهنگ قرآنی تقدیر کرد و گفت: در سال آینده بودجه حوزه قرآن را 100 درصد افزایش می‌دهیم. این حداقل وظیفه ما در قبال قرآن و عترت است. همچنین نمایشگاه قرآن در سال ۱۳۹۷باید توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی اداره و اجرا شود و معاونت قرآن ارشاد هم باید کمک کند تا نهادهای قرآنی مردمی فعال شوند. امسال در نمایشگاه کتاب این تجربه موفق را داشتیم و امیدواریم معاونت قرآن نمایشگاه را واگذار کنند تا با انگیزه مؤسسات مردمی نمایشگاه بهتر برگزار شود.

صالحی‌امیری با بیان اینکه ما برای توسعه فرهنگ و گفتمان قرآن باید تلاش کنیم، گفت: گفتمان قرآنی یعنی تبدیل باید به باور. در شب‌های احیا میلیون‌ها انسان موحد در این سرزمین قرآن بر سر می‌گیرند و از خدا می‌خواهند ما را به سمت پیروزی بر کفر و نفاق هدایت کند. ما با تمسک به ولایت می‌توانیم به همه خواسته‌های خود برسیم.

وی با بیان اینکه سال آینده نمایشگاه با نشاط‌تر و فعال برگزار می‌شود، تصریح کرد: از همه مردم و جامعه قرآنی می‌خواهیم ما را دعا کنند تا بتوانیم برای خدمت به مردم گام‌های بهتری برداریم.

ارسال نظر: