عادل الجبیر:

بحران قطر با توقف حمایت از تروریسم حل می‎شود

کدخبر: 2100127

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که مطالبات برای توقف حمایت قطر از تروریسم جهانی است و منحصر به شورای همکاری خلیج فارس نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان جمعه شب طی سخنانی اظهار داشت که ریاض در حال تهیه لیستی از شکایت‎ها درباره قطر است که به زودی اعلام خواهد شد.

الجبیر با بیان اینکه قطر باید به درخواست‌های مربوط به حمایت از تروریسم پاسخ دهد، گفت: این درخواست‌ها جهانی نیست و فقط مربوط به شورای همکاری نمی‌شود.

وزیر خارجه عربستان در ادعای تکراری خود درباره حمایت ایران از تروریسم افزود: ایران در امور منطقه دخالت می‎کند و تروریسم را در منطقه گسترش می‏‌دهد.

وی تاکید کرد که اگر ایران می‎خواهد کشور محترمی باشد، باید دست از حمایت از تروریسم و انفجار سفارتخانه‌ها و انتشار طایفه‌گری دست بردارد.

عادل الجبیر در گفت‌وگو با اسکای نیوز تاکید کرد که پیام مستقیم به قطر این است که حمایت از تروریسم و دخالت در امور دیگر کشورها غیر قابل قبول است.

وی که در حال حاضر در لندن به سر می‌‏برد، افزود: انگلیس اقداماتی که چهار کشور عربی علیه قطر برداشته است را درک می‎کند.

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که قطر شریک شورای همکاری خلیج فارس است، ولی باید سیاست‌های خود را تغییر دهند.

الجبیر تاکید کرد که از قطر خواستیم که سیاست‎های خود را متوقف کند، اما پاسخی دریافت نکردیم و به همین هم تصمیم به تحریم این کشور گرفتیم.

ارسال نظر: