هشدار معاون فناوری قوه قضاییه به ایمیل‌هایی با عنوان "ابلاغ الکترونیک"

کدخبر: 2100171

معاون آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: هموطنان از باز کردن ایمیل هایی با عنوان ابلاغ های الکترونیک جدا خودداری کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری معاون مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه امروز (شنبه) در برنامه زنده تلویزیونی روی خط خبری که از شبکه خبر پخش شد، با هشدار به حربه جدید جاسوسان، اظهار داشت: مردم به ایمیل های غیر واقعی که تحت عنوان ابلاغ های الکترونیکی به دستشان می رسد اعتماد نکنند زیرا این ایمیل ها جعلی هستند.

وی افزود: با توجه به شکایت برخی از مردم، به تازگی نامه های الکترونیکی با عنوان مجعول «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه های عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری» برای برخی افراد ارسال شده است که حاوی مطالب جعلی بوده و خواننده را ترغیب به باز کردن پیوست های نامه می کند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با بررسی های مشخص شد که پیوست های مذکور آلوده به بدافزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربران را را به مکانی خارج از کشور ارسال می کند.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: تمام ابلاغ های الکترونیکی صرفاً در سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه به آدرس http://eblagh.adliran.ir و با نام کاربری و رمز عبور افراد قابل مشاهده است و هموطنان از باز کردن پست‌های الکترونیکی و ضمایم آن با متن و عناوین مشابه جدداً خودداری کنند.

ارسال نظر: