رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

تدوین سیستم جامع کنترلی و نظارتی در فرایند ارزیابی کلانتری‌های سراسر کشور

کدخبر: 2100264

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از تدوین و تعریف سیستم جامع کنترلی و نظارتی به نام «بازبینه» در راستای ارزیابی کلانتری و پاسگاه ها خبر داد و گفت: بازبینه‌ها؛ فرم‌هایی شامل تعداد زیادی فاکتورهای گوناگون هستند که به عوامل و ویژگی‌های مختلف در ماموریت و عملکرد کلانتری‌ها توجه کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار محمد شرفی در جلسه جمع بندی کارگاه آموزشی "کارشناسان اعزامی به استان‌های سراسر کشور در راستای نظارت ستادی و تخصصی" ضمن تقدیر از جانفشانی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی به ویژه کارکنان نیروی انتظامی درمبارزه با تروریست‌های کوردل، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی برای نظارت سالیانه بر عملکرد رده‌های مجموعه پلیس پیشگیری ناجا، نظارت "تخصصی" و نظارت "ستادی" پیش‌بینی و همه موضوعات لازم در این مورد در نظر گرفته شده، این برنامه‌ریزی ها بدان مفهوم است که "نقشه راه" در اختیار رده‌ها قرارگرفته تا آنها با در اختیار داشتن آن، مسیر خود را به درستی طی و سازمان را به هدف خود که خدمتگزاری به مردم عزیز است، برسانند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ناجا خدمت به مردم است، افزود: برای اینکه بتوان به مقصد نهایی رسید؛ یک سیستم و نظام کنترل جامع به نام " بازبینه " تعریف و تدوین شده است؛ "بازبینه‌ها " ؛ فرم‌هایی شامل تعداد زیادی فاکتورهای گوناگون هستند که به عوامل و ویژگی‌های مختلف در ماموریت و عملکرد کلانتری‌ها توجه کرده و به کارشناسان و بازرسان امکان می‌دهد تا وضعیت هر واحد را به صورت "دقیق" و "هدفمند" بررسی کنند، در واقع "ارزیابی عملکرد کلانتری و پاسگاه ها"؛ یک دید کلی از نقاط ضعف و قوت در اختیار فرماندهان می‌گذارد و به تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد: "بازبینه "؛ یک سیستم نظارتی و کنترلی است که میزان آسیب‌پذیری سازمانی را کاهش و رضایت ارباب رجوع را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همه این اقدامات به این منظور است که رشد و بالندگی سازمان و کارکنان را شاهد باشیم و "بازبینه‌ ها" همانند یک "ذره بین" این امکان را می دهد که نقاط ضعفی که در شرایط عادی قابل رویت نیست را به وضوح مشاهده کرده و یا اینکه با مشاهده حرکت سازمان متوجه شوند مجموعه در مسیر اصلی خود قرار دارد یا نه؟!

وی با بیان اینکه اگر سازمان بر اساس همان اصول مشخص شده حرکت کند، پس می توان امیدوار بود که در مسیر دست یابی به هدف هستیم، تاکید کرد: اگر قصد داریم این عمل را به نحوی شایسته انجام دهیم به "رشته عناصری" نیازمندیم، توجه به تمامی اسناد بالادستی به ویژه فرمان‌های صادر شده از سوی مقام معظم رهبری، قانون و تکالیفی که برعهده پلیس پیشگیری است و همچنین تدابیر هیئت رئیسه نیروی انتظامی و فرمانده ناجا که در طول سال ابلاغ می شود، برخی از عناصر و فاکتورهای مورد نیاز است.

سردار شرفی در توضیح کارکرد سیستم جامع " بازبینه " خاطر نشان کرد: فعالیت تمام افراد به صورت دقیق در "بازبینه‌ها" وارد می‌شود و میزان و کیفیت انجام کار، سنجش شده و پس از آن با معیارهای اصلی، مقایسه نهایی می‌شود تا درصد انحراف از وضعیت اصلی مشخص شود و اگر این کار به دقت انجام شود ، نتایج خوبی خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه این فرایند در راستای ارزیابی عملکرد کلانتری و پاسگاه ها تدوین شده است، افزود: کاهش هزینه ها و ضایعات، پرهیز از دوباره‌کاری،کاهش شکایات مراجعان و افزایش اعتبار سازمانی و روحیه، انگیزش و ارتقاء توان دفاعی و رزمی کارکنان و جلب رضایت مردم در ارائه خدمات و رعایت حقوق شهروندی از مزیت های اجرای این طرح است.

وی تاکید کرد: اگر تمام این مباحث به دقت پیگیری شود آنگاه وضعیت بهتر شده و شاهد پلیسی خواهیم بود که تبدیل به یک برند شده و در میان مردم از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار است.

سایت پلیس نوشت این مقام ارشد انتظامی در مورد نقش عامل انسانی در تنظیم "بازبینه‌ها" گفت: هرچه تلاش شود که کار به درستی و کامل انجام شود باز هم مقداری خطا و مداخله کارشناس وجود دارد که باید آن را تا اندازه ممکن کاهش داد، دقت، تعهد و مسئولیت پذیری در این روند به ارتقاء سازمان منتج می شود.

گفتنی است کارگاه آموزشی کارشناسان اعزامی به استان‌های سراسر کشور در راستای نظارت ستادی و تخصصی به منظور آگاه‌سازی بیشتر بازرسان در مورد نحوه تکمیل و ارزش‌گذاری "بازبینه‌ها" در ستاد پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد.

ارسال نظر: