شاکری:

مغایرت میان بودجه مصوب کمیسیون فرهنگی و ابلاغی شهرداری تهران/ اعلام آمادگی شورا برای آزادی فرهیختگان معسر

کدخبر: 2100295

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از وجود مغایرت‌هایی میان بودجه مصوب کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ابلاغی شهرداری تهران خبر داد و گفت: در صورتی که کمیسیون بودجه در این رابطه پاسخگو نباشد، جزئیات تغییرات ردیف‌های بودجه سال ۹۶ را اعلام خواهم کرد.

به گزارش «نسیم آنلابن»،‌ مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به مکاتبه‌ای که در رابطه با تغییرات ردیف‌های بودجه ابلاغی نسبت به آنچه در صحن شورا به تصویب رسیده، با هیات رئیسه داشته است، گفت: 25 اسفندماه طی نامه‌ای این موضوع را با هیات رئیسه در میان گذاشتم و با توجه به بی‌پاسخ ماندن مکاتبه، 19 فروردین نیز با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مکاتبه کردم و خواستار توضیح شدم. قصد نداشتم این موضوع را در صحن مطرح کنم اما تمام این مکاتبات بی‌پاسخ مانده و ناچار هستم آن را تذکر دهم.

وی توضیح داد: ردیف‌هایی مربوط به بودجه‌های حمایتی که با نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و صرف زمان بسیار در بررسی مصوب شده بود ،در کمیسیون برنامه بودجه تغییر کرده، جا به جا شده یا حتی بعضا ردیف‌هایی که وجود نداشته ایجاد شده و ردیف‌های موجود بدون هماهنگی با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی حذف شده است.

شاکری با بیان اینکه میان بودجه مصوب کمیسیون فرهنگی اجتماعی و آنچه به شهرداری ابلاغ شده، دست‌کم در بخشی که توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مهندسی شده، فاصله زیادی وجود دارد، افزود: اگر کمیسیون برنامه و بودجه درباره اعمال این تغییرات بعد از تصویب بودجه 96 شهرداری در صحن پاسخگو نباشد، به عنوان نماینده مردم موظف هستم که ریز این تغییرات و جابه‌جایی ردیف‌ها را اعلام کنم.

وی در بخش دیگر سخنانش از اقدام خیرانی که بسیاری از آنها به صورت گمنام و به شکل پنهانی اقدام به حمایت از محرومان و آزادسازی زندانیان جرایم مالی در ایام ماه مبارک رمضان کرده‌اند، تشکر کرد و با اشاره به اینکه رسانه ملی نیز در این اقدام نیک دخالت و ورود داشته است،‌ گفت: این قبیل اقدامات از عاطفه و مهری که اسلام عرضه می‌کند نشات گرفته و می‌تواند در مناسبت‌های دیگر نیز تکرار شود.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که هر سال در شورای شهر انجام می‌شد اما امسال مشخص نیست که چرا دنبال نشده، کمک به فرهیختگان معسری است که در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: بر اساس یکی از بندهای آیین‌نامه کمیته وام فرهیختگان، مشمولان این صندوق اعم از نویسندگان، خبرنگاران، ورزشکاران، هنرمندان، قاریان،‌ مداحان و ... در صورتی که معسر شناخته شوند و در شرایط سختی به سر ببرند، می‌توان از منابع صندوق به رفع شرایط عسر و آزادی آنها از زندان کمک کرد. از این رو اعلام آمادگی میکنیم فهرست فرهیختگانی از این دست با هماهنگی سازمان زندان‌ها در اختیار قرار گیرد تا حسب مصوبه شورا امکان آزادی آن ها فراهم شود.

ارسال نظر: