در کنفرانس خبری در تهران در آستانه روز قدس عنوان شد

ابوشریف: عربستان رویکرد ضد مقاومتی خود را تصحیح کند/ موشک‌های ایران برای حامیان داعش پیام دارد

کدخبر: 2100416

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، تأکید کرد شلیک موشک‌های ایرانی به مواضع داعش پیامی برای تمام حامیان این گروهک بود؛ رویکرد عربستان در حال حاضر علیه مقاومت است و این رویکرد باید تصحیح شود چون به نفع ریاض نیست.

به گزارش« نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در باشگاه خبرنگاران جوان به آخرین تحولات مربوط به منطقه و فلسطین پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مهم‌ترین عناوین مطرح شده در صحبت‌های وی عبارتند از:

**با توجه به مشغول بودن کنونی جهان عرب به درگیری های خود، روند یهودی‌سازی قدس بشدت ادامه دارد

**ایران همواره حامی مقاومت بود و هیچ گاه موضعش را در این خصوص تغییر نداده است

**مردم فلسطین به تنهایی نمی‌توانند قدس را آزاد کنند، آنها می‌توانند ایستادگی کنند و بنابراین نیازمند کمک امت اسلام هستند

**در حال حاضر راه‌حلی برای فلسطین وجود ندارد مگر از طریق انتفاضه در داخل؛ سازماندهی اوضاع داخلی فلسطین از طریق دموکراتیک، اتحاد جهان اسلام برای فلسطین

**تمام دولت‌های آمریکا حامی اسرائیل بوده‌اند و هستند اما این سیاست‌های جانبدارانه به جایی نخواهد رسید

**داعش و امثال آن ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی‌اند تا جهان عرب و اسلامی را دچار تفرقه و درگیری کنند

**هدف نشست ریاض ، ایران و اقدام علیه ایران بود, عربستان اکنون رویکردی ضد مقاومتی دارد

قدس

ابوشریف سخنان خود را با قدس شروع کرد و گفت: رژیم صهیونیستی، قدس و فلسطین را با گروه‌های تروریستی خود اشغال کرد قدس یک حالت سمبلیک برای رژیم صهیونیستی دارد و این رژیم از طریق دو موضوع «استعمار و مسایل دینی» قصد سیطره بر این شهر را دارد. پروژه صهیونیستیم بدون قدس ، یهودی‌سازی آن و نیز تسلط بر مسجدالاقصی کامل نمی‌شود .

وی افزود: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی کمکی به مساله فلسطین می‌کنند در حالی که بر اساس قطعنامه تقسیم، قدس باید زیر نظر سازمان ملل اداره شود و منطقه‌ای بین‌المللی است. آنچه تا کنون با توطئه‌های رژیم صهیونیستی مقابله کرده فقط پایداری مردم فلسطین است؛ فلسطینی‌ها اکنون یک سوم جمعیت قدس را تشکیل می‌دهند .

ابوشریف تصریح کرد: متاسفانه جهان عرب اکنون درگیر نبردهای خونین در داخل خودش است و رژیم صهیونیستی هر روز در حال اجرای پروژه‌های جدید است و خیال این رژیم از بابت مسایل بسیاری راحت شده ؛ روند یهودی‌سازی قدس به شدت ادامه دارد، طرح رژیم صهیونیستی سیطره کامل بر جبل الهیکل و مسجدالاقصی است. شهرک‌نشینان در این زمینه نقشی گسترده دارند و از آن حمایت می‌کنند؛ کاری که ما باید اکنون انجام دهیم آن است که این طرح‌ها را افشا کنیم ، ما باید سطح آگاهی مردم را در این خصوص بالا ببریم و به همین خاطر ما به این مناسبت (روز قدس) خواستار یاری امت اسلام هستیم.

ناصر ابوشریف در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

فشارهای کنونی علیه حماس

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه «اکنون شاهد فشارهای همه‌جانبه بر حماس هستیم، از یک سو عربستان و مصر اعمال فشار میکنند و از سوی دیگر بر قطر برای اخراج مقامات حماس فشار وجود دارد؛ نتیجه این فشارها چه خواهد بود و آیا ایران کمی می‌تواند بکند و چگونه؟»؛ گفت: تنها کشوری که اکنون در دنیا از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند ایران است، تهران به صورت عملی موضع خود را نشان داده است، در جنگ‌های مختلف علیه نوار غزه ، ایران حامی مقاومت بوده است.

ابوشریف تاکید کرد: ایران در مسلح‌سازی حماس و جهاد اسلامی همواره نقش داده و موضع خودش را هیچ گاه تغییر نداده است، اکنون فشارهای زیادی بر قطر باری اخراج سران حماس وجود دارد ، تعدادی از رهبران حماس که در امور نظامی نقش داشته‌اند از قطر خارج شده‌اند و مابقی هستند؛ فشارهای بر قطر و ترکیه برای اخراج رهبران حماس همچنان وجود دارد.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: ایران همواره به عنوان کمک‌کننده حضور داشته و ما امیدواریم که همه کشورهای اسلامی اینگونه باشند و حاضر به میزبانی گروه‌های فلسطینی باشند؛ اسرائیل اکنون با تمام توان ایستاده تا مانع پیشرفت امت اسلام باشند؛ در نهایت تمام کشورهای جهان درخواهند یافت که تنها راه درست «ایستادگی و مبارزه» است.

نقش روز قدس در حمایت از فلسطین

نماینده جهاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی نقش روز قدس در حمایت از مردم فلسطین گفت: ما هر ساله مسأله قدس را مطرح می‌کنیم ، مردم فلسطین به تنهایی نمی‌توانند قدس را آزاد کنند، آنها می‌توانند ایستادگی کنند ، شکست رژیم صهیونیستی به تنهایی ممکن نیست و کشورهای بزرگی حامی اسرائیل هستند بنابر این ما خواهان آن هستیم که همه امت اسلام متحد شوند و رویه خود را به سمت قدس تغییر دهند.

وی درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی گفت: رژیم صهیونیستی به چند شیوه ، یهودی‌سازی را در قدس اجرا می‌کند: تلاش برای تبعید تعداد بیشتری از فلسطینی‌های ساکن قدس و سیطره بر اراضی بیشتری در این شهر و در نهایت مسجدالاقصی؛ لغو کارت شناسایی مردم این شهر؛ تخریب خانه‌های مردم فلسطین؛ مالیلت سنگینی که برای تجار فلسطینی می‌بندند و اقداماتی از این قبیل.

اختلافات میان حماس و تشکیلات خودگردان

سوال بعدی این بود که نظر شما درباره اختلافات کنونی میان حماس و تشکیلات خودگردان و تاثیرات آن بر مردم رنج‌کشیده غزه چیست، آیا راه‌حلی وجود دارد؟؛ ابوشریف پاسخ داد: ما به عنوان مردم فلسطین در غزه، قدس و کرانه باختری در حال دادن تاوان اختلافات داخلی، عربی و اسلامی را می‌دهیم؛ اکنون دو کمیته چهارجانبه وجود دارد : کمیته چهارجانبه‌ عربی متشکل از امارات، عربستان، اردن و مصر که شروط سنگینی را برای حل مسأله فلسطین ذکر کردهاند و کمیته چهارجانبه بین‌المللی؛ هیچ کدام از این دو حماس را به عنوان یک طرف فلسطینی به رسمیت نمی‌شناسند در حالی که حماس در سال 2006 با رأ قاطع مردمی انتخاب شد.

اکنون توطئه‌های زیادی علیه حماس وجود دارد و همه تلاش می‌کنند گروهی را که خود می‌خواهند در غزه بر سر کار بیاورند؛ به نظر ما در حال حاضر راه‌حلی وجود ندارد مگر از طریق انتفاضه در داخل؛ سازماندهی اوضاع داخلی فلسطین از طریق دموکراتیک، اتحاد جهان اسلام برای فلسطین.

ارتباطات آمریکا ورژیم صهیونیستی

ابوشریف در پاسخ به این سوال که «کاخ سفید اعلام کرد «گرینبلات» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جرد کوشنر» داماد وی را امروز و فردا به فلسطین اشغالی خواهد فرستاد، نظر شما در این باره چیست»، گفت: تمام دولت‌هایی که در آمریکا روی کار آمده‌اند سیاستی جانبدارانه به نفع رژیم صهیونیستی داشته‌اند و ما معتقدیم اینگونه سیاست‌ها به جایی نخواهد رسید و تنها راه‌حل «اتحاد ملت فلسطین است و اینکه ساف (سازمان آزادیبخش فلسطین) باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را پس بگیرد».

داماد ترامپ خودش یک صهیونیست تندرو است، وی خواستار انهدام مسجدالاقصی و جایگزینی «جبل الهیکل» به جای آن است؛ او عضو جمعیت‌هایی است که از این ایده به سختی حمایت می‌کنند. راهکار دو دولتی نیز تمام شده و تلاش‌ها برای آن به جایی نخواهد رسید.

ارتباط داعش با بی‌توجهی به موضوع فلسطین

نماینده جهاد اسلامی در پاسخ به این عقیده برخی غربی‌ها که آمدن داعش باعث شدن فلسطین از مرکز توجهات دور شود، گفت: شکی نیست که داعش یکی از مشکلات بزرگ منطقه است؛ این گروه‌ها ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی‌اند تا جهان عرب و اسلامی را دچار تفرقه و درگیری کنند. در تایید این موضوع می‌توان به سخنان اخیر «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفت: جای خوشحالی دارد که دشمنان ما یکدیگر را به دست خودشان می‌کشند.

ابوشریف در ادامه تاکید کرد: اماامت اسلامی پویا و زنده است؛ گروه‌های تروریستی نمی‌دانند چه هدفی دارند اما گروه‌های مقاومت هم‌چون حزب الله «مقابله با رژیم صهیونیستی» را به عنوان هدف مشخص خود برگزیده‌اند؛ اسرائیل هم درست به همین دلیل گروه‌هایی برای مقابله با حزب الله و امثال آن ایجاد کرده‌ تا جلوی مقاومت را بگیرد.

عادی شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

سوال بعدی درباره روابط عربستان و رژیم صهیونیستی و مایل شدن ریاض به سمت تل‌آویو بود، ابوشریف در این خصوص گفت: ما اکنون شاهد شکل‌گیری ائتلافی در عربستان برای تغییر دشمن از اسرائیل به سمت طرف‌های دیگر هستیم، در نشست ریاض شاهدآن بودیم که تلاش شد افراط‌گرایی و تروریسم به ایران نسبت داده شود، این پروژه‌ای جاسوسی با مشارکت آمریکاست.

هدف نشست ریاض ، ایران و اقدام علیه ایران بود؛ «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز آشکارا اعلام کرد هدف «مقاومت فلسطین و ایران» است. مقاومت ونزدیکی به رژیم صهیونیستی است اما ما معتقدیم این سیاست به هیچ وجه به نفع ریاض نخواهد بود.

ابوشریف افزود: عربستان مکان‌های مقدس را در خود جای داده و اگر قصد کند ارتباط میان مسجدالحرام و مسجدالاقصی را قطع کند به هیچ وجه چه در زمینه داخلی و چه در زمینه خارجی به نفعش نخواهد بود؛ این دو مکان ارتباط قرآنی و دینی دارند. عربستان باید به دنبال تصحیح کردن مسیر خود گام بردارد و به سمت مقاومت بیاید؛ مقاومت فلسطین به احترام این دو مکان مقدس هیچ گاه سلاحش را به سمت عربستان نشانه نرفته است؛ ما خواستار آن هستیم که ریاض حامی فلسطین و مسجدالاقصی باشد.

ارسال نظر: