رئیس قوه قضائیه:

عده‌ای در داخل به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهند که یا محاربند و یا مفسد فی‌الارض/ نیروهای امنیتی این قبیل گروه‌ها را رصد و کشف کنند

کدخبر: 2100421

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: متاسفانه عده‌ای در داخل کشور به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهند و با ارسال برخی سیگنال‌ها موجب ایجاد طمع در دشمنان می‌شوند؛ برخی از این افراد محاربند و برخی مفسد فی الارضند؛ نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات و سپاه باید کاملاً هوشیارانه، این قبیل گروه‌ها را رصد و کشف کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره مندی از ایام باقی مانده این ماه تأکید و تصریح کرد: وصول به فضل الهی نیازمند اقتضائات و استعدادهایی است چنانکه خداوند نیز می فرماید «و ان لیس للانسان الا ما سعی» بنابراین امید می رود که با تلاش برای بهره مندی از فیوضات این ماه در ایام باقی مانده همانطور که در شب های قدر نیز تلاش شد مواهبی از این شب ها عاید شود و بتوانیم هر چه بیشتر به فضل و عنایت الهی دست یابیم.

رئیس قوه قضاییه ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای تهذیب نفس و نورانیت باطن توصیف کرد و با اشاره به مضامین قرآنی دعاهای وارده در این ماه، افزود: همه این مناجات ها و راز و نیازها مقدمه ای است برای یاد حقیقی خداوند و ایمان به حاکمیت مطلق او زیرا ریشه بسیاری از مشکلات به همین عدم توجه خاص انسان و غفلت او از سیطره مطلق حق تعالی بر همه عوالم بازمی گردد. اگر انسان ایمان قلبی پیدا کند که هر آنچه در این عالم وجود دارد قائم به حق تعالی است بسیاری از خودپرستی ها و خود محوریها از بین خواهد رفت.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، این روز را نماد اعلام مظلومیت ملت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: امروز کشورهای سلطه تلاش می کنند که با ایران هراسی، توجه جهان اسلام را از دشمن قدیمی و واقعی اش یعنی رژیم صهیونیستی برگردانند و نگاه ها را معطوف به ایران کنند. این جنایتی است که توسط آمریکا و اذناب آن در جهان اسلام صورت می گیرد. بر همین اساس همگی موظفیم با گرامیداشت روز جهانی قدس و حضور باشکوه در راهپیمایی این روز، توطئه رژیم صهیونیستی و کشورهای سلطه را خنثی کنیم و این روز را به عنوان نماد عظیم وحدت جهان اسلام در برابر دشمن حقیقی مسلمانان مطرح کنیم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب تحریم های جدید سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: دشمنی های آمریکا که جلوه های متعددی دارد روز به روز تشدید می شود و گروهی که در حال حاضر در رأس قدرت این کشور قرار گرفته اند گرچه در اصل مواضع با اسلاف خود مشترکند اما در ابراز دشمنی صریح ترند.

آیت الله آملی لاریجانی یکی از مظاهر این دشمنی را سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و تحریک کشورهای منطقه علیه جمهوری اسلامی دانست و افزود: تحریم های اخیر سنا جلوه دیگری از دشمنی های آمریکاست که گرچه این گونه اقدامات، سابقه ای طولانی دارد اما اینکه آمریکایی ها بر خلاف برجام دست به این کار زده اند و عملاً این توافق را تبدیل به یک امر یک طرفه به نفع آمریکا کرده اند، غیرقابل قبول است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ ملتی زیر بار چنین مذلتی نخواهد رفت بر اقدام متقابل جمهوری اسلامی برای پاسخ قاطع به آمریکا تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از این دشمنی ها سخنان غیر دیپلماتیک و خارج از عرف وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر بود که حسب برخی گزارشات گفته است ما باید جمهوری اسلامی را در زمینه انرژی هسته ای و تولید سلاح اتمی مهار کنیم و همچنین از گروه هایی که در داخل ایران وجود دارند برای تغییر مسالمت آمیز قدرت و حکومت این کشور استفاده و حمایت کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی چنین اظهاراتی را بسیار بد و توهین آمیز توصیف کرد و با تأکید بر لزوم پاسخ قاطع به چنین اظهاراتی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در داخل کشور به دشمنان چراغ سبز نشان می دهند و با ارسال برخی سیگنالها موجب ایجاد طمع در دشمنان می شوند. برخی از این افراد محاربند و برخی مفسد فی الارضند و بر این اساس نیروهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات و سپاه باید کاملاً هوشیارانه، این قبیل گروه ها را رصد و کشف کنند. قوه قضاییه نیز بدون هیچ گونه هراسی از هیاهوها و تبلیغات مدعیان حقوق بشر با این افراد برخورد خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ملت ایران پای این نظام و آرمانهای آن ایستاده و هیچ مجالی به دشمن نخواهد داد اظهار کرد: بیش از 30 سال است که آمریکایی ها چنین رویاهای خامی را در ذهن خود پرورش می دهند و همیشه هم تیرشان به سنگ خورده است زیرا مردم ما تحت عنایات حضرت حق و با رهبری های داهیانه حضرت امام (قدس الله نفسه الزکیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در صحنه حضور داشته و از نظام خود دفاع کردند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم هوشیاری هر چه بیشتر نیروهای امنیتی و قضات شریف دستگاه قضایی برای ردیابی نفوذ دشمن گفت: خطر نفوذ در ایام اخیر تشدید شده است و همه دستگاه های مرتبط باید ابعاد مختلف این نفوذ را تحت نظر داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی تنها با اقتدار و استحکام خود و اتکا به توان و نیروی داخلی به ویژه در زمینه های گوناگون اقتصادی می تواند از مخاطرات عبور کند و در برابر دشمنی ها و توطئه ها بیمه شود.

آیت الله املی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه چهارم توسعه قضایی هماهنگ با برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: بیش از یک سال روی برنامه چهارم توسعه قضایی از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه کار شده و نظرات مختلف از دادگستری های سراسر کشور جمع آوری شده است که از این بابت از همه کسانی که در تهیه این برنامه تلاش کرده اند خصوصا معاون محترم راهبردی قدردانی می کنیم.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم همکاری و هماهنگی همه اجزای دستگاه قضایی در اجرا و نظارت بر این برنامه، افزود: این برنامه با 19 هدف راهبردی و با 65 راهبرد، 307 برنامه راهبردی و 1507 برنامه عملیاتی، نقشه راه قوه قضاییه در پنج سال آینده را ترسیم می کند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اهمیت برنامه محور بودن همه اقدامات به ویژه در دستگاه قضایی، رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضاییه مبنی بر لزوم داشتن برنامه ای منسجم را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه بخش های دستگاه قضایی و تلاش مسئولان عالی قوه قضاییه، این برنامه به عنوان شاخصی برای سنجش میزان توفیق قوه قضاییه در اجرای وظایف و ماموریت هایش به خوبی اجرا شود. البته یکی از ارکان بسیار مهم برای اجرایی شدن برنامه چهارم توسعه قضایی، تامین بودجه و اعتبارات است که امیدواریم دولت و مجلس محترم نیز در این زمینه با دستگاه قضایی همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، بحث و بررسی پیرامون آیین نامه اصلاحی تعیین گروه های شغلی و ضوابط مربوط به ارتقا گروه و تغییر مقام قضات در دستور کار امروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت.

ارسال نظر: