نخبه‌های المپیاد در شبکه نهال

کدخبر: 2100426

نخبه‌های المپیاد علمی کشور در بیست و چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی سر سفره خدا حضور یافتند و در مورد چگونگی اخذ مدال طلا در المپیاد صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، بشری اکبر زاده، شقایق خان مهدی، مشکوة میانه ساز که در المپیاد های زیست شناسی و ادبی حایز رتبه برگزیده شده اندو بدون کنکور وارد دانشگاه شده بودند در برنامه زنده سحرگاهی شبکه کودک حضور یافتند و در مورد انگیزه ها، آرزوهای گذشته، دوران کودکی و آینده خود با مجریان برنامه صحبت کردند ابتدا مشکوة میانه ساز برگزیده المپیاد ادبی گفت از سال سوم دبیرستان این به صورت حرفه ای وارد مساله شرکت در المپیاد شدم ولی از دوران راهنمایی عموما به موضوعات بیشتر از کتاب درسی توجه خاصی داشتم.

وی گفت از مهمترین تاثیر اخذ مدال طلا عدم شرکت در کنکور است و افراد برگزیده به صورت مستقیم به دانشگاه ورود پیدا می کنند اما با توجه به مشکلات و سختی های که برای بدست اوردن مدال صرف کردم ولی بعد از گرفتن مدال، به این نتیجه رسیده ام که ارزشش را داشت.

در ادامه بشری اکبر زاده برگزیده المپیاد زیست شناسی د رمورد انگیزه شرکت در المپیاد گفت از دوران راهنمایی از طریق معلمم با کتابی اشنا شدم که انگیزه اصلی من در دوره دبیرستان شد ولی من اهسته اهسته و به صورت مداوم مطالعات در این زمینه را ادامه دادم که تداوم مطالعات بزرگترین انگیزه شرکت در مسابقه شد اما انچه بیشتر از مدال برایم مهم است این است که توانستیم به صورت مستقل و علمی فکر کنیم و روحیه خود باوری علمی ایجاد شده برای خودم را مهمتر از مدال می دانم.

در بخش دیگر برنامه شقایق خان مهدی با تایید گفت های اکبر زاد زمینه ایجاد شده برای شرکت در المپیاد را از دوران راهنمایی د انست و تمرکز مطالعاتی خود را در دوران دبیرستان برایم ایجاد شد و به نظرم المپیاد یه دوستی هایی برایم ایجاد کرده است که در جای دیگری نمی توانستم پیدا کنم و همکاری علمی صورت گرفته با دوستان هم تیمی برایم خیلی ارزش مند بود.

وی گفت من در واقع با حذف برخی تفریحات در دوران دبیرستان اکنون به هدف والایی رسیدم که با ارزیابی که دارم ارزش رها کردن برخی تفریحات رو برام داشته است و همین مسیر تلاش خود تاثیر زیادی در زندگی دارد.

لازم بذکر است برنامه سر سفره خدا به صورت زنده در شبکه کودک تولید می شود و در سحرگاه ماه مبارک رمضان درمورد سبک زندگی تولید و پخش می شود.

ارسال نظر: