آمادگی پلیس فرودگاه‌های کشور برای اعزام زائران حج ۹۶

کدخبر: 2100428

سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشوراعلام کرد: مقدمات لازم برای ارائه تسهیلات و بدرقه زائران ایرانی در حج امسال فراهم شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته درحوزه اعزام زائران حج 96 تصریح کرد: تلاش شده است تا با فراهم کردن زمینه خدمات رسانی مناسب، زائران امسال با خیال آسوده تری عازم سرزمین وحی شوند.

سردارمهری افزود: با همکاری مدیریت شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) ودیگر فرودگاههایی که پروازحج خواهند داشت امکانات خوبی برای استقبال از زائران تدارک دیده شده است .

دراین جلسه نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت ضمن تشکر از تلاش های مجموعه عزیزان در پلیس فرودگاهای کشور وموفقیت های ارزشمندی که درسالهای گذشته داشته اند، بر لزوم اطلاع رسانی شفاف درخصوص مسایل اجرایی و امنیتی از جمله نحوه تحویل بارحجاج ، زمان حضوردر فرودگاه و به همراه نداشتن اقلام و داروهای ممنوعه تاکید کرد و گفت: کارشناسان پلیس فرودگاههای کشور با حضور در جلسات آموزشی حجاج نکات مهم و روند امور مربوط به این حوزه را برای زائران بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرضرورت هماهنگی و تعامل میان پلیس و نهادهای امنیتی در فرودگاهها ، سازمان حج و زیارت و مدیران فرودگاههای کشور را با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای اعزام زائران را خاطرنشان ساخت وابراز امیدواری کرد: با مدیریت دست اندرکاران بخش های مختلف باردیگر موفقیت سالهای گذشته درحوزه اعزام حجاج تحقق یابد.

این گزارش حاکیست درادامه این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت از آخرین وضعیت ثبت نام زائران گزارشی ارائه کرد و اظهار داشت : ظرفیت ثبت نام در کاروان های حج امسال در29 استان به پایان رسیده و پیش بینی می شود درچند روز آینده دواستان دیگر نیز تکمیل شود.

حمید محمدی گفت: درحوزه حمل و نقل توافق با ایران ایر و شرکتهای هواپیمایی سعودی برای انتقال زائران ایرانی نهایی شده است.

درپایان این جلسه نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت از تلاش تمامی عوامل و دست اندرکاران در حوزه های اجرایی ، پزشکی ، فرهنگی و آموزشی برای فراهم کردن زمینه برگزاری حجی آرام و عزتمند برای زائران امسال تقدیر کرد.

ارسال نظر: