به دنبال اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا

کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد

کدخبر: 2100431

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس در تهران احضار و مراتب اعتراض رسمی و شدید جمهوری اسلامی به دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: به دنبال اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس در تهران احضار و مراتب اعتراض رسمی و شدید جمهوری اسلامی به دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: امروز دوشنبه 96/3/29 و به دنبال اظهارات نسنجیده و مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس (در غیاب سفیر) بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، توسط مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات در مجلس نمایندگان این کشور در مورد کشورمان، طی یک یادداشت رسمی به وی ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این ملاقات اظهارات نسنجیده وزیر خارجه آمریکا در مجلس نمایندگان آن کشور را مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانسته و به شدت آن را محکوم کرد.

کشاورززاده این اظهارات را مغایر با قواعد آمره حقوق بین الملل و تعهدات بین المللی دولت آمریکا از جمله منشور ملل متحد و نیز معاهدات دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: دولت آمریکا در مقابل این اظهارات دارای مسئولیت است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

کاردار سوئیس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا اظهار داشت که در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

ارسال نظر: