در ایران جباروف را به هیچ تیمی نمی‌دهیم

منصوریان: می‌خواهیم از هفته اول در کورس قهرمانی باشیم/ مدل قرارداد ما بریز و بپاش نبوده است

کدخبر: 2100438

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مدل قرارداد ما بریز و بپاش نبوده است، نمی‌خواستیم به بازیکنان قول واهی بدهیم و نتوانیم پولشان را پرداخت کنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا منصوریان در جمع خبرنگاران گفت: خوشامد می‌گویم به اهالی رسانه و اولین روز تمرین تیم ماست. به سه بازیکنی که امتحان دانشگاه داشتند اجازه دادیم امروز نیایند. چند روز در تهران تمرین می‌کنیم و سپس به اردو می‌رویم. احتمال جذب بازیکنان جدید زیاد است.

وی افزود: مربی بدنساز ما کارش را انجام می‌دهد و در ارمنستان هم اردو برگزار می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد جذب پژمان منتظری و وضعیت جباروف گفت: روی پژمان منتظری تمرکز کافی داریم، او یکی از بهترین بازیکنان است اما تصمیم‌گیری با خودش است و در 2-3 روز آینده پاسخ می‌دهد، علاقه داریم که پژمان را در مجموعه مان داشته باشیم. فصل گذشته هم با بازیکنان جوان خوب نتیجه گرفتیم و تا رده دوم جدول صعود کردیم، این بازیکنان و اسکلت اصلی تیم را حفظ می‌کنیم اما به بازیکنان بین‌المللی هم نیاز داریم، ما به منتظری نیاز داریم، جباروف هم بازیکن ماست، استقلال تیم خیلی بزرگی است. او وقتی به استقلال آمد با عشق و علاقه از هواداران این تیم حرف می‌زد نمی‌دانم چه شد که جریان فکری‌اش عوض شد، در ایران او را به هیچ تیمی نمی‌دهیم اگر هم می‌خواهد خداحافظی کند، خداحافظی کند، ایرادی ندارد.

منصوریان تصریح کرد: در حال بررسی نفرات دیگر هم هستیم، برخی از این بازیکنان جوان که فصل گذشته پارسال برای ما زحمت کشیدند نمی‌شود که امسال در مجموعه ما نباشند. البته از دو بازیکن هم فقط در حوزه فوتبال حتماً استفاده می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت رابسون و پادوانی گفت: این دو بازیکن 99 درصد در جمع ما حضور خواهند داشت. هرایر هم با ما قرارداد دارد و امروز اجازه گرفته که نیامده است، 2 بازیکن هم استراحت بیشتری خواستند تا ریکاوری خوبی را داشته باشند.

سرمربی استقلال با اشاره به حضور این باشگاه در بازار نقل و انتقالات گفت: در این بازار به دنبال آرامش همراه با صبر و حوصله هستیم، ما به دور از هیاهو به دنبال جذب بازیکن هستیم و از بازیکنان جوان پارسال خود استفاده می‌کنیم و نقاط ضعف را هم برطرف خواهیم کرد. شب گذشته هم اتفاق عجیبی به یک باره رخ داد و در حالیکه داریوش شجاعیان برای حضور در استقلال یک روند طبیعی را طی می‌کرد یکباره اتفاقی رخ داد و من ساعت 11:30 شب خودم را به او رساندم و گفتم اگر دلت با استقلال است قرارداد را امضاء کن. از مجموعه نقل و انتقالات باشگاه راضی هستم، ما بودجه خود را نگاه می‌کنیم و بعد خرید می‌کنیم.

منصوریان افزود: باید این عادت را از ذهن 5 تا 10 درصد هوادارانمان خارج کنیم که فکر می‌کنند فقط باید خرید کنیم و با شروع فصل نقل و انتقالات در این هیجان خرید غرق می‌شوند و فکر می‌کنند از اول فصل نقل و انتقالات ما باید خرید داشته باشیم، ما ساختار سازی کرده‌ایم ضمن اینکه تیم (ب) را هم تشکیل داده‌ایم و محمد نوازی 99 درصد سرمربی این تیم است. او خودش یکی از بهترین بازیکنان استقلال بوده جوانان خوبی برای تیمش هم خریده‌ایم.

وی افزود: ما می‌خواهیم از بازیکنان خودمان در سال‌های آینده استفاده کنیم و هر سال قراردادهای سنگینی امضاء نکنیم و 400 میلیون تومان قرارداد امضاء نکنیم و هر بازیکنی هم از تیم ما که لازم باشد به لیگ یک یا به تیم‌های دیگر می‌دهیم که آن هم با نظر خودمان خواهد بود. ما نمی‌خواهیم خودمان را هرسال با مدیر برنامه‌ها درگیر کنیم. تیم (ب) استقلال پشتوانه خوبی برای تیم ما خواهد بود و ما از هفته اول لیگ برتر می‌خواهیم در فضای کورس قهرمانی قرار بگیریم. سرمربی تیم (ب) هم یکی از دستیاران من در طول هفته خواهد بود.

منصوریان در مورد اینکه شجاعیان در پستی که خودش بازی می‌کرده حضور دارد، گفت: دیشب هم به شجاعیان گفتم اینکه او در پستی بازی می‌کرده که من حضور داشتم هم می‌تواند مثبت و هم سختگیرانه باشد، سال 73 عبدالهی من را به استقلال آورد و من بعد از خداوند مدیون او هستم، ذهنم نسبت به بازی داریوش شجاعیان مثبت است، با تمام مربیانی که کار کرده‌ام صلاح و مشورت کردم و همه آنها می‌گویند خریدهای خوبی انجام داده‌ایم که می‌توانند به تیم کمک کنند مخصوصاً داریوش شجاعیان.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جدایی کاوه رضایی بعد از حمایت‌هایی که از سوی او از این مهاجم شد عجیب بود، گفت: مختصر و مفید می‌گویم کاوه برای تیم ما زحمت کشیده و گل‌های خوبی زده و پاس گل‌های خوبی داده است، هرجا هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی استقلال در مورد مبلغ بالای پرداخت شده برای جذب شجاعیان گفت: پول رضایتنامه شجاعیان را بالا دادیم اما این بازیکن این مبلغ را از قرارداد خودش کم کرد، کمتر بازیکنی را دیدم که اینگونه قرارداد امضاء کند، او پول رضایتنامه‌اش را در قرارداد 3 ساله‌اش با باشگاه کم کرد، با حسن بیت‌سعید هم 15 دقیقه‌ای جلسه گذاشتیم و او قراردادش را امضاء کرد، احساس کردم او شبیه خودم است و عاشق استقلال است. خاطرات استقلالی بودنش را هم برای من تعریف کرد،

وی افزود: بیت‌سعید هفته قبل قرارداد بسته بود. سجاد شهباززاده هم جلسه قراردادش نیم ساعت تا 40 دقیقه بیشتر طول نکشید. اینکه مدت جلسه‌ها کوتاه بوده خوشحال نیستیم اما آنها به استقلال احترام گذاشتند و باشگاه هم برای آنها احترام قائل است، با 5 بازیکن از جوانان قرارداد سفید امضاء کرده‌ایم.

منصوریان تصریح کرد: مدل قرارداد ما بریز و بپاش نبوده است، نمی‌خواستیم به بازیکنان قول واهی بدهیم و نتوانیم پولشان را پرداخت کنیم. از 2 خریدمان عقب نشینی کردیم زیرا مبالغ زیادی می‌خواستند و خرید نکردیم. ما بازیکنانی که نیاز داشتیم را گرفته‌ایم بجز پژمان، بازیکن دیگری هم می‌خواهیم.

وی در مورد حضورش در تمرین تیم امیدها و اینکه چه رابطه‌ای با تیم امید خواهد داشت، گفت: ما قطع به یقین امسال با تیم امید در ارتباط خواهیم بود، 5 بازیکن رده جوانان را هم برای تیم امید خریده‌ایم، از لیگ 2 هم خرید کرده‌ایم، برای تیم محمد نوازی این خریدها را انجام داده‌ایم، او هم باید مثل خرمگاه رشد کند، نوازی آینده مربی‌گری ما است.

سرمربی استقلال در مورد اینکه این تیم و پرسپولیس باعث گرانی بازیکنان می‌شوند، گفت: بزرگترین اتفاق نقل و انتقالات این است که ما و رقیب سنتی‌مان روی یک بازیکن دست بگذاریم، در چنین شرایطی بازار نقل و انتقالات بهم می‌خورد و چنین بازیکنی به یکباره رشد 10 ساله انجام می‌دهد. این طبیعت فوتبال است که وقتی آبی و قرمز بازیکنی را بخواهند آن بازیکن گران می‌شود اما مهم احترام بین طرفین است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه غیبت ووریا غفوری و یعقوب کریمی و برزای به معنای آن است که این بازیکنان در فهرست انتظار هستند، گفت: لیست انتظار نداریم و به داشته‌های خود بی‌احترامی‌ نمی‌کنیم، ظرف 48 ساعت آینده بازیکنانی که بیرون از مجموعه هستند به مجموعه بر می‌گردند، با امید ابراهیمی هم تمام کرده‌ایم، او اکنون به مصدومیت خود می‌رسد. من از او خواستم 15 تا 20 دقیقه هم که شده امروز خود را به تمرین ما برساند.

منصوریان در مورد زوج شهباززاده و بیت‌سعید در خط حمله گفت: زوجی در خط حمله نخواهیم داشت زیرا خط حمله ما متنوع است، به بازیکنی که پیراهن 11 نفر را بدهیم آن را سخت پس می‌گیریم اما اگر بازیکنی به دلیل ضعف فنی پیراهن را از او پس بگیریم، این پیراهن سخت به او بازگردانده می‌شود. فصل گذشته ما در رده دوم قرار گرفتیم اما امسال می‌خواهیم از هفته اول در کورس قهرمانی باشیم.

وی در مورد اینکه تلویزیون و اخبار 20:30 را نگاه می‌کند یا خیر، گفت: نمی‌خواهم در ماه مبارک رمضان دروغ بگویم. من شبکه 3 و شبکه ورزش و تمام ویدئوهای فوتبالی سایت‌ها را نگاه می‌کنم. اخبار ساعت 10 و 10:30 شب را هم نگاه می‌کنم تا از اوضاع و احوال مملکت با خبر شوم اما بیشتر از تلویزیون ویدئوهای ورزشی سایت‌ها را نگاه می‌کنم. دروغ نگویم آخرین باری که 20:30 را دیدم از من مطلب بدی را منتشر کرد که آن را هم در ویدئوی سایت ورزش 3 دیدم اما تمام فوتبال‌ها و تمام مسابقات جام جهانی جوانان را نگاه کردم و می‌کنم. روزنامه‌ها را هم 5 نفر برایم می‌خوانند، اگر انتقادی کارشناسی باشد از آن عکس می‌گیرند و برایم نگه می‌دارند و اگر انتقاد غرض‌ورزی هم باشد باز هم از آن عکس می‌گیرند و برایم نگه می‌دارند. اگر کسی با من خوب باشد 10 برابرش خوب هستم، اما اگر کسی با من باشد 10 برابر با او بد نیستم اما از او مراقبت می‌کنم.

ارسال نظر: