رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران:

آموزش و توانمندسازی فعالان حوزه گمرک توسط دانشگاه تهران

کدخبر: 2100509

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش گمرک کشور در تحقق اقتضاد مقاومتی، طبق تفاهم نامه ای آموزش کارگزاران گمرکی در دستور کار دانشگاه تهران قرار گرفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، طهمورث حسنقلی پور، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: گمرک ایران با توجه به روند رو به شتاب جهانی شدن و تحولات اخیر در سطح ملی و بین المللی در زمینه مناسبات تجاری و لزوم حرکت به سمت گمرک الکترونیک ،تلاش کرده است تا همگام با حرکت شتابان و روبه رشد اقتصادی و ارتباطات جهانی ، متناسب با برنامه های توسعه و همچنین سند چشم انداز بیست ساله کشور در راستای تأمین رضایت‌مندی مردم، اهداف ، امکانات، روش‌ها، برنامه ها ساز و کارهای خود را تنظیم کند.

وی افزود: با توجه به رویکرد سال 96 در مورد اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال و اهمیت گمرک کشور در مبارزه با قاچاق کالا که خود از دلایل اصلی از دست رفتن فرصت های شغلی می باشد.لذا پرورش و آموزش مدیران و کارشناسان فعال حوزه گمرک بسیار امر مهم و حیاتی می باشد.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ادامه داد: لذا دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و گمرک جمهوری اسلامی ایران طبق تفاهم نامه ای مشترک، به عنوان قوی ترین و معتبرترین مرکز آموزش مدیران در کشور، طراحی و برگزاری دوره های تخصصی گمرک را در دستور کار خود قرار داد.

حسنقلی پور در پایان ضمن موثر دانستن این همکاری در پیشبرد اهداف کشور،خاطرنشان کرد: این دوره ها با همکاری و مشارکت علمی این دانشکده و گمرک طراحی و اجرا می گردد، همچنین علاوه بر دوره های کوتاه مدتی مانند آموزش کارگزاران و حق العمل کاران گمرکی، دوره های سامانه جامع گمرکی،طبقه بندی و ارزشی گذاری و ... این دانشکده اقدام به طراحی دوره مدیریت عالی کسب وکار MBA با گرایش گمرک در کشور نموده است.

این دوره به نشانی اینترنتی www.CustomsAcademy.ir به عنوان یک دوره بلند مدت یکساله طراحی و می تواند نیازهای آموزشی کارشناسان و متخصصین و علاقه مندان در این حوزه را پوشش دهد.

ارسال نظر: